Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre med dekk som er slitt på innsiden


CetOr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sålenge ikke corden står ut å smiler til deg er det bare å guffe på. Kan alltids kjøre i litt ekstra luftrykk for å slite litt mere midt på dekket. Sommerdekkene mine byttes ikke ut før jeg må! Vinterdekk er jeg mere nøye med. 

Er forsåvidt i samme båt. Begge fremdekkene mine er rimelig slitt på innersiden. Sannsynligvis fordi mye deler i forstillingen har vært byttet og det er noen år siden sist 4-hjulskontroll ble utført. Blir å bytte over framdekkene med de bake for å variere slitasjen. 

 

Men som han over sier er det alltids litt risiko selv om jeg vil påstå den er lav. Blir du stoppet må du regne med en liten varsel.  Tror de måler gjennomsnittslig mønsterdybde i dekket da. Spørs hvor mye slitasje det er på disse dekkene. Går ut ifra det er lavprofil? Er vel bare å montere de motsatt vei da det ikke et noen rulleretning på sommerdekk vanligvis. Blir alltid mere slitasje på innersiden ved brede lavprofildekk.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar

Da jeg var ung og blakk og hadde sjeivslitte dekk snudde jeg dem bare på felgen slik at den slitte innsiden kom på utsiden, og dekket varte en god stund lenger.

Dette forutsetter jo at dekken ikke har noe inn/utside eller spesifikk rulleretning.

Men blir jo litt anneledes her da. Du kan jo kjøre litt høyere trykk i dem for å slite mere på midten.

Lenke til kommentar
CetOr skrev (På 31.7.2020 den 1.00):

Trenger dekk for resten av sesongen til min E39, og har funnet noen som ser ok ut på finn. To av dekkene er fine, mens de to andre dekkene har slitasje på innsiden. Hvor kritisk er det å kjøre med slike dekk?

En av tingene er mønsterdybde, men man har også holdbarhet på gummi. Er de eldgamle så vil jeg tro de er ganske harde og ikke helt ideell med tanke på sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...