Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Åpne panseret på Honda Accord


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke engang om dette er riktig kategori men...

Jeg har en 99 Honda Accord og får ikke åpnet panseret. Jeg åpner det fra innsiden og må dra i en "spak" for å få åpnet det helt, men den er nesten umulig å flytte. Jeg har åpnet den før og den har vært litt vrien, men det har alltid gått til slutt. Jeg vet at jeg skyver den riktig vei, men det er som om den sitter fast

Forresten noen som har byttet pærer foran på denne bilen? Er det enkelt?

Endret av vera99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til Honda sånn sett men et Google-søk på honda civic pop the hood problem gir mange treff og ulike forslag. Alt fra det enkle (som jeg beskriver under) til å måtte fjerne støtfangeren for å komme til. 

Ett triks kan være å få noen til å dytte ned på panseret (bruk håndflatene så det ikke blir bulk) omtrent der hvor låsemekanismen til panseret sitter mens du beveger spaken. Med dytte så mener jeg at personen dytter og slipper, dytter og slipper sånn at det blir en ‘rocking motion’. Er du heldig, er det nok til å få opp panseret. Ikke bruk (overdreven) makt på spaken du drar i (/skyver på?), da risikerer du at vaieren ryker. Om du vet hvor(-ish) låsemekanismen sitter, kan du forsøke å spraye med eks. WD40 (følger gjerne med et ‘sugerør’ du kan feste på boksen) på/mot låsemekanismen  først, for å kanskje løsne mekanismen.

 Er du heldig så er det ‘bare’ at mekanismen mangler smøring. Om/når du får opp panseret: Smør godt (ikke type WD40, den tørker ut) med eks. litium-fett når du har fått opp panseret og beveg låsen godt uten å lukke panseret igjen. Lås den manuelt, åpne med spaken innenfra etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...