Jump to content
Merko

Komplett.no - Dårlig service på prismatch?

Recommended Posts

Komplett har gått bort fra "50 dagers åpent kjøp" som forsåvidt er greit nok, nå er det kun den vanlige 14 dagers angrerett som gjelder.

Kjøpte i den anledning et par ting, som viser seg at var noen hundrelapper billigere på andre nettbutikker. 
Siden jeg var godt innenfor 14 dagers angreretten, bestemte jeg meg for å ta kontakt med Livechat for å få refundert mellomlegget, men det ville de ikke gå med på siden jeg hadde allerede bestilt varene. Om jeg var interessert i prismatch så måtte jeg ta kontakt med dem før jeg bestilte varen(e).

Burde ikke Komplett i slike situasjoner bare kreditere mellomlegget, istedenfor at jeg skal vente til at jeg mottar opprinnelig pakke, pakke opp, deretter sende det inn igjen og kjøpe på nytt med prismatch? Da slipper Komplett en ny demo-vare i hyllen også..

Siden Livechat ikke var noe behjelpelig, så tok jeg kontakt med salgsavdelingen på e-post, der var tonen litt annerledes, men kunne kun få gavekort og ikke mellomlegg tilbake. som er greit nok da jeg handler relativt ofte hos Komplett.

Sitat

Vi kan evt. sende deg gavekort på differansen, men da vi har nye betingelser for Prismatch kan vi dessverre ikke kreditere differansen tilbake.
Du står fritt til å velge om du ønsker å returnere varene på angrerett for også bestille de på nytt med Prismatch.

Uansett, så synes jeg det er litt merkelig at de kjører den strategien.

Share this post


Link to post

Tja, vilkårene deres er jo helt klare på at man må be om prismatch før bestilling. Jeg kan være enig i at det er litt firkantet å ikke gi det i tidsrommet mellom bestilling og angrefrist, men kan tenke meg det er for å unngå for mye dealing og skjønnsmessige vurderinger i ulike scenarier. 

Hyggelig av dem å tilby gavekort, de hadde jo ikke trengt å gjøre det heller. 

https://www.komplett.no/kundeservice/prismatch/

Sitat

Finner du en vare i vårt sortiment til lavere ordinærpris hos en av våre konkurrenter, vil vi matche dette på kjøpstidspunktet. Alt du trenger å gjøre er å dokumentere at du har funnet et identisk produkt til en rimeligere penge som er på lager i  en annen butikk, før du kjøper produktet hos oss.

Note to self: jeg er for sløv med å bruke sånne tilbud. Det er ofte jeg finner produkter billigere hos "Jallashop AS", jeg foretrekker å handle med store aktører som Komplett. Jeg må huske konseptet "prismatch" ... :) 

Share this post


Link to post
6 hours ago, Merko said:

Komplett har gått bort fra "50 dagers åpent kjøp" som forsåvidt er greit nok, nå er det kun den vanlige 14 dagers angrerett som gjelder.

Kjøpte i den anledning et par ting, som viser seg at var noen hundrelapper billigere på andre nettbutikker. 
Siden jeg var godt innenfor 14 dagers angreretten, bestemte jeg meg for å ta kontakt med Livechat for å få refundert mellomlegget, men det ville de ikke gå med på siden jeg hadde allerede bestilt varene. Om jeg var interessert i prismatch så måtte jeg ta kontakt med dem før jeg bestilte varen(e).

Burde ikke Komplett i slike situasjoner bare kreditere mellomlegget, istedenfor at jeg skal vente til at jeg mottar opprinnelig pakke, pakke opp, deretter sende det inn igjen og kjøpe på nytt med prismatch? Da slipper Komplett en ny demo-vare i hyllen også..

Siden Livechat ikke var noe behjelpelig, så tok jeg kontakt med salgsavdelingen på e-post, der var tonen litt annerledes, men kunne kun få gavekort og ikke mellomlegg tilbake. som er greit nok da jeg handler relativt ofte hos Komplett.

Uansett, så synes jeg det er litt merkelig at de kjører den strategien.

Å kreditere mellomlegget på varer som er betalt er lame og krever tid og arbeid for nettbutikken og dette arbeidet er ikke lønnsom fordi for det første, dette er ikke nettbutikken sin feil fordi noen har valgt å kjøpe noe som de senere angrer. For det andre økonomiavdeling må sitte ned og bruke tid og krefter på å regne hvor mye som skal krediteres.

Det du burde ha gjort i denne situasjonen er å be komplett kansellere og refundere orderen 100% i mellomtiden legger man inn ny ordere og be kundeservice justere prisen på den nye orderen før man betaler for den nye orderen. Dette pleier kundeservice å være med på og man får bedre hjelp

 

Share this post


Link to post
Annonse
nonlocality skrev (3 minutter siden):

Å kreditere mellomlegget på varer som er betalt er lame og krever tid og arbeid for nettbutikken og dette arbeidet er ikke lønnsom fordi for det første, dette er ikke nettbutikken sin feil fordi noen har valgt å kjøpe noe som de senere angrer. For det andre økonomiavdeling må sitte ned og bruke tid og krefter på å regne hvor mye som skal krediteres.

Det du burde ha gjort i denne situasjonen er å be komplett kansellere og refundere orderen 100% i mellomtiden legger man inn ny ordere og be kundeservice justere prisen på den nye orderen før man betaler for den nye orderen. Dette pleier kundeservice å være med på og man får bedre hjelp

 

Lame faktisk. Det er jo mye enklere for alle? Mer arbeid for Komplett å håndtere en retur enn å refundere penger på visa/mastercard.

Er forøvrig enig med trådstarter. Synes Komplett er vanskelig på dette. De vil omtrent aldri kreditere i slike tilfeller og får man ting igjennom, så får man heller gavekort-kode som er gyldig typ ut året i stedet for å bli kreditert.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Det er prossesser sluttkunder/ forbrukere ikke forstår derfor tror folk at ting er smooth og enkelt, problemet er at de fleste kunder er egoistiske og bare tenker på seg selv og ikke for andre. Når man forhandler med en forhandler så bør man komme med forslag som er smooth for begge deler. Derfor skrev jeg et tips på slutten av mitt forrige innlegg om man kommer i samme situasjon senere med komplett eller hvilken som helst nettbutikker så sølipper man å bli ufornøyd med netthandel

Share this post


Link to post
nonlocality skrev (Akkurat nå):

Det er prossesser sluttkunder/ forbrukere ikke forstår derfor tror folk at ting er smooth og enkelt, problemet er at de fleste kunder er egoistiske og bare tenker på seg selv og ikke for andre. Når man forhandler med en forhandler så bør man komme med forslag som er smooth for begge deler. Derfor skrev jeg et tips på slutten av mitt forrige innlegg om man kommer i samme situasjon senere med komplett eller hvilken som helst nettbutikker så sølipper man å bli ufornøyd med netthandel

Elkjøp er typ 10 ganger smidigere enn Komplett er på akkurat dette. Mange andre er det også. Får penger rett tilbake til konto. Antar at dette er policy for Komplett og ingenting annet. De vil fange kunden videre i sin butikk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
nonlocality skrev (49 minutter siden):

Å kreditere mellomlegget på varer som er betalt er lame og krever tid og arbeid for nettbutikken og dette arbeidet er ikke lønnsom  For det andre økonomiavdeling må sitte ned og bruke tid og krefter på å regne hvor mye som skal krediteres.

 

Krever tid? Ja, det krever sikkert 100x mindre tid enn å behandle en vanlig retur.. :) 

Nei, økonomiavdelingen må ikke gjøre noen ting, kundebehandler på chat kan fint løse slike "problemer".

For meg spiller det jo ingen rolle om de vil ha en demo vare inn istedenfor at de bare løser saken med en gang, men dårlig strategi av Komplett, da de sannsynligvis må nedjustere prisen på varen jeg returnerer.. :)

Share this post


Link to post

En teamleder kan ordne opp i sliek saker, men mot slutten av dagen å økonomiavdelingen godkjenne transaksjonen uasnett. Ellers er ikke mening fornærme noen da mitt innlegg er ment til å gi tips til deg så slipp r man å sitte igjen som ufornpyd kunde.

 

Lykke til videre i livet folkens

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...