Gå til innhold

ANMELDELSE: Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise


Anbefalte innlegg

vindmølle skrev (34 minutter siden):

Altså jeg mener at marxistisk tenkning unngåelig vil tendere mot totalitarisme. Mennesker er rett og slett ikke smarte eller rettferdige nok til å mikrostyre sosiale, kulturelle og økonomiske forhold. Det har historien vist gang på gang. Jeg skjønner ikke hva det er jeg importerer fra USA fordi jeg reagerer på at spilljournalister uten videre belærer om moralsk korrekt innhold i et dataspill etter marxistisk oppskrift. Jeg er ikke ute etter å sensurere noen spilljournalister.

I praksis så er jeg enig i at marxisme slik Karl Marx så for seg det ikke vil fungere, men det er igjen forskjeller i Maoisme, Marxisme og Stalins form for kommunisme, men du velger å fokusere på den ideologien som stemmer minst overens med det du påstår.

Jeg nevnte også fascismen, som er en høyreorientert ideologi med samme metoder, men nei, det er kun venstreradikale.

Trump gjør det samme når han prøver å begrense makten til pressen, begrense hva Twitter og Facebook kan gjøre, omtaler alt som presenterer motstridende synspunkter eller påpeker ting han har sagt som viser seg å være feil for falske nyheter. Er ikke det en måte å tvinge fram sin måte å tenke på?

Jeg hevder at du importerer argumenter fra USA fordi jeg har vist til flere eksempler på dagens politikk at det er ikke mulig å tillegge venstre eller høyre enstydige egenskaper. Jeg hevder også dette fordi jeg viste til en kilde som beskriver akkurat det vi diskuterer, noe som hadde opphav i amerikansk høyreside på 90-tallet. Det er variasjoner i hvor autoritære vi vil ha staten på både venstre og på høyre side, du har slukt amerikansk propaganda rått og du ignorerer da at et høyrestyrt USA har sendt ut soldater mot sin egen befolkning, prøvd å undertrykke negativ oppmerksomhet mot presidenten og blankt gitt faen i alle eksemplene fra ditt egen hjemland.

Du er ikke ute etter å sensurerer spilljournalister, bare ute etter å bestemme hva de skal eller ikke skal skrive om. Dette er tydeligvis noe helt annet enn sensur.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yopaz skrev (14 timer siden):

I praksis så er jeg enig i at marxisme slik Karl Marx så for seg det ikke vil fungere, men det er igjen forskjeller i Maoisme, Marxisme og Stalins form for kommunisme, men du velger å fokusere på den ideologien som stemmer minst overens med det du påstår.

Jeg nevnte også fascismen, som er en høyreorientert ideologi med samme metoder, men nei, det er kun venstreradikale.

Trump gjør det samme når han prøver å begrense makten til pressen, begrense hva Twitter og Facebook kan gjøre, omtaler alt som presenterer motstridende synspunkter eller påpeker ting han har sagt som viser seg å være feil for falske nyheter. Er ikke det en måte å tvinge fram sin måte å tenke på?

Jeg hevder at du importerer argumenter fra USA fordi jeg har vist til flere eksempler på dagens politikk at det er ikke mulig å tillegge venstre eller høyre enstydige egenskaper. Jeg hevder også dette fordi jeg viste til en kilde som beskriver akkurat det vi diskuterer, noe som hadde opphav i amerikansk høyreside på 90-tallet. Det er variasjoner i hvor autoritære vi vil ha staten på både venstre og på høyre side, du har slukt amerikansk propaganda rått og du ignorerer da at et høyrestyrt USA har sendt ut soldater mot sin egen befolkning, prøvd å undertrykke negativ oppmerksomhet mot presidenten og blankt gitt faen i alle eksemplene fra ditt egen hjemland.

Du er ikke ute etter å sensurerer spilljournalister, bare ute etter å bestemme hva de skal eller ikke skal skrive om. Dette er tydeligvis noe helt annet enn sensur.

 

Altså min take er at når du forsøker å sette marxisme ut i liv så vil du unngåelig begynne å tendere mot svakhetene som f. eks. ble ekstreme under stalinismen. Hvis anmelderen hadde skrevet 4 avsnitt om hvor hvor feil det er at transpersoner får går fri i spilluniverset eller noe, så hadde jeg reagert likt på det. Jeg har imidlertid ikke sett Gamer.no publisere høyreradikal politikk på samme måte. Som du sier så har Norge veldig annerledes politiske akser enn USA og mye av resten av verden. Jeg har ikke tenkt å gå inn på verdenspolitikk. For min del reagerer jeg på at det er venstreradikal transpolitikk i en spillanmeldelse.

Jeg er ikke ute etter å sensurere spilljournalister eller bestemme hva de skal skrive. Jeg gir simpelthen min tilbakemelding på det jeg mener er tullete https://en.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling. Hvorfor er det et kommentarfelt om ikke for å si sin mening?

Lenke til kommentar
vindmølle skrev (3 timer siden):

Altså min take er at når du forsøker å sette marxisme ut i liv så vil du unngåelig begynne å tendere mot svakhetene som f. eks. ble ekstreme under stalinismen. Hvis anmelderen hadde skrevet 4 avsnitt om hvor hvor feil det er at transpersoner får går fri i spilluniverset eller noe, så hadde jeg reagert likt på det. Jeg har imidlertid ikke sett Gamer.no publisere høyreradikal politikk på samme måte. Som du sier så har Norge veldig annerledes politiske akser enn USA og mye av resten av verden. Jeg har ikke tenkt å gå inn på verdenspolitikk. For min del reagerer jeg på at det er venstreradikal transpolitikk i en spillanmeldelse.

Jeg er ikke ute etter å sensurere spilljournalister eller bestemme hva de skal skrive. Jeg gir simpelthen min tilbakemelding på det jeg mener er tullete https://en.wikipedia.org/wiki/Virtue_signalling. Hvorfor er det et kommentarfelt om ikke for å si sin mening?

Problemet her er at du har valgt ut en ideologi som først og fremst defineres av å være anti-kapitalistisk, ikke å være undertrykkende. 

Når jeg nevnte fascisme som er en høyrevendt ideologi så ignorerer du dette og tviholder du fortsatt på at det er venstresiden som holder på med undertrykkelse, når jeg nevner USA som setter inn militæret for å bryte opp fredelige protester, nekter fotballspillere å proteste ved å knele under nasjonalsangen, griper inn i hva Twitter skal ha lov til og angriper den frie pressen ignorerer du det.

Jeg benekter ikke at kommunismen i Russland og Kina har vært undertrykkende, men det har jo virkelig vært undertrykkelse på høyresiden også. Høyre og venstre er økonomiske akser og det gir ikke mening å si at dette er venstreradikal propaganda. Det er politisk korrekthet. 

Du sier gjentatte ganger at fu ikke mener spilljournalister skal bruke fire avsnitt på å skrive om ting de ikke liker, samtidig sier du at du ikke prøver å si hva de skal eller ikke skal skrive om. Velg en.

Lenke til kommentar

Nesten uspillbart teknisk, men faen å mye bra, sære, morsomme og absurde episoder i dette spillet at jeg grein av latter til tider.

Offtopic, faen feiler folk i kommentarfeltet her?hvorfor i helvete bry seg om whatever idioti dere krangler om, det er ett spill for faen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil pronomen.... Jezes. Jaja. En linje om dette er greit, da det har vært en offentlig sak. Men dette var for mye. Bedre at dere skriver en egen sak om det, enn å forkludre en anmeldelse. Men hva er liksom riktig pronomen? Jeg har ikke spilt spillet å kan ikke kommentere de eksakte uttalelsene. Sexsuelt pervers karakter, så her forsømmer man altså exsualiteten til personen også? Igjen ikke spilt spillet, men er det greit å forsømme sexsualiteten til personen på denne måten? 

Kan man ikke i steden ha en liten advarsel øverst i anmeldelser: aldersgrense, om spillet inneholder sex, vold osv. Og en  liten  notis om at enkelte grupper kan føle seg støtt av innholdet. Også skriver man en så objektiv anmelsese som mulig uten å forklidre den med alt mulig av utenforliggende politiske meninger?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...