Gå til innhold

Veien videre fra LG G4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ratleto skrev (1 minutt siden):

Er det noen Motorola-modeller som er verdt å vurdere i denne prisklassen?

Ja, men mange Motorolaer mangler NFC, pass på dette.

Motorola står ikke på listen til Telenor over støttede 4G-tale enheter.

https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp?gclid=EAIaIQobChMIvsHr8Of06gIV3gJ7Ch3ewwDVEAAYASAAEgIkHPD_BwE&s_kwcid=AL!285!3!347506737826!e!!g!!telenor 4g tale&s_kwcid=AL!285!3!347506737826!e!!g!!telenor 4g tale&ef_id=EAIaIQobChMIvsHr8Of06gIV3gJ7Ch3ewwDVEAAYASAAEgIkHPD_BwE%3AG%3As



https://www.telia.no/magasinet/4g-tale/

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Nidar2 said:


Jeg synes det er svært dårlig av "testerne" å ikke ha fokus på dette, men det krever en ekstra innsats så sikkert derfor. Forøvrig er vel testene også kjøpt og betalt i stor grad, slik at vesentlige mangler ikke nevnes med et ord.

Alle testerne er kjøpt og betalt? Har til gode å se en review av Nord som er negativ.

Er sykt mye telefon for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (2 minutter siden):

Alle testerne er kjøpt og betalt? Har til gode å se en review av Nord som er negativ.

Er sykt mye telefon for pengene.

Det kommer jo an på hva man vektlegger. Den får litt trekk for kameraet mange steder, den er bygget i plast, støtter ikke trådløs lading og i utlandet fungerer sikkert 4G tale slik at dette ikke engang vurderes der, men slik er det jo ikke i Norge. Glemte jeg 3,5 mm hodetelefonutgang?

Til prisen finnes nok endel andre merker man kan velge mellom, som feks. Xiaomi. Jeg synes det virker som om man får hva man betaler for, og synes ikke den er verdt en krone mer.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Nidar2 said:

Det kommer jo an på hva man vektlegger. Den får litt trekk for kameraet mange steder, den er bygget i plast, støtter ikke trådløs lading og i utlandet fungerer sikkert 4G tale slik at dette ikke engang vurderes der, men slik er det jo ikke i Norge. Glemte jeg 3,5 mm hodetelefonutgang?

Til prisen finnes nok endel andre merker man kan velge mellom, som feks. Xiaomi. Jeg synes det virker som om man får hva man betaler for, og synes ikke den er verdt en krone mer.

Vis meg en Xiaomi med 8GB ram, 128GB lagring, like bra kamera, like stort batteri, like god 90Hz almoled skjerm og like rask lading.

Og 5G.

Xiaomi har mye bra, men tror ikke de slår denne med norske priser. Pluss at de har BloatwareOS.

Begge foreldrene mine har Xiaomi telefoner med Android One. Knallgode greier men da er vi nedi en mye lavere prisklasse.

3.5mm hodetelefon har nesten ingen lenger. Klart meg fint uten det i noen år selv nå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (1 time siden):

Vis meg en Xiaomi med 8GB ram, 128GB lagring, like bra kamera, like stort batteri, like god 90Hz almoled skjerm og like rask lading.

Og 5G.

Det hjelper jo ikke det, om jeg vil ha trådløs lading og tale over 4G.

Men jeg er enig i at totalpakken er bra, men for meg er 4G-tale "et must". Trådløs lading og fingeravtrykk i skjerm er av mindre betydning, men dette teller også med. Jeg vil derfor si at for min del scorer ikke Nord høyere enn noe annet, totalt sett.

Amoled er ikke nødvendigvis ensbetydende med bra skjerm. Jeg husker A70-skjermen til Samsung fikk skryt, men på denne er fargene helt feil, særlig rødfargen. Jeg ville blitt mye mer happy med riktige farger og heller tatt til takke med led-skjerm.

Viktig å huske på når man kjøper nytt er å kjøpe med returrett, feks. gjennom postordre.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Nidar2 said:

Det hjelper jo ikke det, om jeg vil ha trådløs lading og tale over 4G.

Men jeg er enig i at totalpakken er bra, men for meg er 4G-tale "et must". Trådløs lading og fingeravtrykk i skjerm er av mindre betydning, men dette teller også med. Jeg vil derfor si at for min del scorer ikke Nord høyere enn noe annet, totalt sett.

Amoled er ikke nødvendigvis ensbetydende med bra skjerm. Jeg husker A70-skjermen til Samsung fikk skryt, men på denne er fargene helt feil, særlig rødfargen. Jeg ville blitt mye mer happy med riktige farger og heller tatt til takke med led-skjerm.

Viktig å huske på når man kjøper nytt er å kjøpe med returrett, feks. gjennom postordre.

Den har jo fingersensor i skjermen da.

Og en 90Hz LCD er mye billigere å produsere enn 90Hz almoled, derfor jeg tok det med.

Hva man selv foretrekker er vel en smakksak, men jeg foretrekker definitivt Amoled på telefoner.

Forøvrig har Oneplus en egen meny for skjermkalibrering. Er det for mye rødfarge på Nord er det noe som er feil justert der

Screenshot_20200730-144208.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (16 minutter siden):

Huawei er det vel greit å holde seg unna en stund fremover siden de ikke får lov å støtte Android helt lenger. P30 er vel siste utgave som gjør det, men P40 blir vel ikke solgt her så vidt jeg har skjønt.

Det er jo ikke noe problem med P30? P40 ja, men eldre modeller er uberørt. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Vis meg en Xiaomi med 8GB ram, 128GB lagring, like bra kamera, like stort batteri, like god 90Hz almoled skjerm og like rask lading.

Og 5G.

Xiaomi har mye bra, men tror ikke de slår denne med norske priser. Pluss at de har BloatwareOS.

Begge foreldrene mine har Xiaomi telefoner med Android One. Knallgode greier men da er vi nedi en mye lavere prisklasse.

3.5mm hodetelefon har nesten ingen lenger. Klart meg fint uten det i noen år selv nå.

Du har rett, det er ingen xiaomi telefoner som matcher denne på alle områder. Men det finnes alternativer som er bedre på noen områder, men dårligere på andre.

Mi note 10 lite:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5376076

Bedre hovedkamera
Bedre byggekvalitet
Større batteri og bedre batteritid
Hodetelefonutgang

Den har en meget god amoled skjerm, men kun 60Hz.
Svakere systembrikke og ikke 5G støtte.
6Gb RAM

Mi 10 lite 5G:
https://www.prisjakt.no/product.php?p=5322003

Ganske lik på mye (kameraoppsett, batteritid, byggekvalitet, ytelse, systembrikke, 5G) og eneste fordelene den har er vel hodetelefonutgang og lavere pris.

Punkter den er svakere på er at den kun har 60Hz amoled skjerm og 6Gb RAM.

Totalt er oneplus nord en god totalpakke som få klarer å matche, ihvertfall om man ser på helheten.

Hadde ikke poco f2 PRO vært så overpriset i Norge så hadde det vært soleklar konkurrent som er bedre på alt utenom skjermen som kun er 60Hz (men uten skjemmende hull eller notcher til frontkamera!), har sett den ned til 385$ hos aliexpress. så med mva/fortolling så ville den vært bare noe over oneplus nord, med langt bedre ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...