Gå til innhold

Hydrogen i dieselmotoren kan gi store utslippskutt fra nyttekjøretøy


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (48 minutter siden):

Hver anvendelse har sine særegenheter og utfordringer. Du kan ikke bare trekke paralleller sånn i hytt og pine og ekstrapolere at siden biler er et sted i mellom så må det passe der også. Hver anvendelse har som sagt hver sine særegenheter og utfordringer. La oss diskutere hver av casene for seg og gjerne holde oss til trådens tema.

Jeg finner det bare merkelig at det finnes markedsandeler stort sett både over og under biler i alle retninger, selv om det muligens er "nisje" markeder, mens biler skal være på 0% markedsandeler i følge deg. Angåene hydrogentruckliften, så flytter hydrogen truckene i USA 30% av all dagligvaremat som fraktes i landet, sånn til informasjon - så markedet er ikke akkurat lite. 

Hovedpoenget i mitt argument er at du ikke vil nå 100% markedsandeler med BEV's alene. Den er nødt til å finne hjelp for å fylle nisje-markeder + i flere retninger. Det er ikke slik at et lite marked er et problem totalt sett, da produsenter fyller markeder som står tomme uansett hvor liten eller stor den er, og for å forklare hvor jeg mener det ville gitt mening med en rekkeviddeforlenger, så tar man jo opp eksempler. 

Det er nok av folk som kjører rundt med hengere ofte f.eks, og som tar med det behovet inn i beslutningen av bilkjøp. Samme logikk der som at folk trenger 100kWh batterier, selv om de utnytter en brøkdel av den til daglig bruk. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (16 timer siden):

Med kilder tenker du på? Når jeg disktuerer et tema og en nyhet som er direkte linket til temaet i tråden og Tesla. Mens her kommer du direkte med persondiskusjon? 

De trådene vokser seg ikke uendelig lange fordi du holder deg til det opprinnelige temaet. Og kildene du poster er altfor ofte av tvilsomt kvalitet. I tråden om at Tesla gikk med overskudd et kvartal fant du det tydeligvis nødvendig å diskutere påståtte problemer med batterilekkasje og støttet påstandene dine med å henvise til bilbranner hvor brannen starte *utenfor* batteripakka. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 minutt siden):

De trådene vokser seg ikke uendelig lange fordi du holder deg til det opprinnelige temaet.

Er det ikke gjeldende å snakke om fremtiden til Tesla i en tråd som omhandler rapportering om fortiden og kvartalstall? Jeg løper i det minste ikke inn i tråden og hopper rett i tåpelig personangrep og roper at "TESLA ER DØD!" slik du gjør her inne. Jeg begrunner mine tanker om tema med kilder som jeg viser til, og nyheter som jeg finner interessant. Om du ikke finner dem interessant, så leser du dem ikke. Om du mener tema er utenfor trådens tema, så rapporter postene. IKKE gå på personangrepp. 

Nå slutt med dobbeltmoralen og snakk om Tema her inne med noe som faktisk kan diskuteres på et diskusjonsforum, eventuelt send en PM om du vil "kosesnakke". Håpløse, trollete kommentarer og direkte personangrep må du da klare å holde deg for god for etterhvert? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...