Gå til innhold

Tråden om S.S.C. Napoli


Joeal88

Anbefalte innlegg

Har vært fanatisk Napoli-supporter hele livet, og jeg husker at jeg gråt sammen med min farfar da vi først rykket ned til Serie B. Maradona (Gud) satte Napoli på fotballkartet på alvor på 80-tallet, høydepunktet var i 1986/87 sesongen hvor Napoli vant lo scudetto og Coppa Italia, Men så kom det en turbulent tid for klubben på midten av 90-tallet og klubben var i krise før vi tilslutt gikk konkurs i 2004. Men takk og lov så var det flere ildjeler som gikk inn og reddet klubben fra og bli historie, tross for noen tøffe år med opp og nedturer så elsket alle napolitanere klubben i sitt hjerte - S.S.C. Napoli høyere enn noe annet. Når vi endelig returnerte tilbake til Serie A foran 2007/08 sesongen, min italienske farfar som gikk bort i 2005 uttalte døende på sykehussengen at Napoli kommer til og komme tilbake til Serie A igjen iløpet av 3 år. Når jeg var i Italia utpå våren 2008, så besøkte jeg farfars siste hvilested så tok jeg hånda rundt gravstøtten hans og sa til han: Farfar, du hadde rett, men nå så skal vi ta og vinne scudetton. Dessverre, så har I ciuccarelli fortsatt til gode og vinne Serie A igjen etter opprykket - men vi har vært nære ved et par anledninger. Napoli`s hjemmearena, Stadio San Paolo, er den vakreste fotballarenaen i verden, er alltid en magisk stemning under våre kamper. For alle Napoli-supportere så finnes det 2x fotballguder - Diego Maradona og Marek Hamsik.

Finnes det noen flere Napoli-supportere her?

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...