Gå til innhold

OnePlus Nord anyone?


Anbefalte innlegg

Regner med at det er en del som tenker på å kjøpe seg en OnePlus Nord. En såpass bra speccet telefon til en ganske så fornuftig pris er alltid velkommen.

Hva tenker folket om denne? 
 

jeg er mer enn middels opptatt av kameraet, så jeg tenkte å dele denne sammenligningen fra SuperSaf med dere. Han sammenligner den med iPhone SE 2020 og konstaterer vel at de er ganske jevngode. OP Nord har jo både vidvinkel og macrokamera i tillegg, men disse er åpenbart ikke telefonens sterkeste sider.

Noen som skal kjøpe denne?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://youtu.be/0SqEY8j91tk

Overlevde ikke zack sin torturtest, så det er ofret litt på byggekvalitet ja.

Ellers fin telefon, det beste er vel oneplus sitt androidskinn som er blant de raskeste og får telefoner til å flyte svært bra.

Den er dog ikke uten konkurranse, spesielt fra xiaomi om man tenker mest mulig for pengene.

Xiaomi tilbyr flere telefoner rundt samme pris. Mi note 10/lite om byggekvalitet og kamera er viktig eller mi 10 lite om 5g er viktig.

Ellers får man poco f2 pro med sd865 fra 385$ om man handler fra kina og har god tålmodighet, postgang fra kina går ikke raskt i disse koronatider!

Motorola har også noen tilsvarende modeller.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (43 minutter siden):

De tar nok en Xiaomi og selger denne nesten med tap for å få bli ett mere kjent og etablert merke.

 

Tviler, de har jo allerede gått ut med pris på ca hvert eneste komponent i mobilen. Tror ikke de tjener mye på den, men taper nok ingenting. 

De var jo kjente før for "billigmobiler", så nå går de litt tilbake til røttene.

Lenke til kommentar

Jeg synes den ser spennende ut. Brukbart kamera, ytelse og skjerm i en relativt rimelig pakke. Da får det bare være at den ikke har flaggskipytelse eller trådløs lading. 
 
Men hvor mye bedre er den en f.eks en Moto G 5G+, Samsung Galaxy A71 eller andre konkurrenter i samme prisleie?

 

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mangler 4G-tale hos de fleste operatører. Hos Telenor står ikke Oneplus på listen over støttede enheter for noen modeller.

Nå som 3G forsvinner går man fort tilbake til 90-tallet når man skal tale på 2G.
5G støtter som kjent ikke tale, kun datatrafikk.

Lenke til kommentar

 

Har lest og sett litt tester av denne de siste dagene og det fremstår som en fin mellomklassemobil. At du får en flott stor AMOLED-skjerm med 90hz, 8 GB RAM, 128 GB lagringsplass, og 5G til under 5k er ikke annet enn veldig bra. Prosessoren virker å dra det meste man trenger i det daglige, den har god batteritid, mens hovedkameraet er over snittet bra sammenlignet med andre «billig»-mobiler mens vidvinkel er ikke så bra og makro-kameraet fremstår som tilnærmet ubrukelig pga dårlig kvalitet. Trådløs lading og IP-rangering hadde selvfølgelig vært fint å ha men noen kompromisser må man vel ta når man skal ha en rimeligere mobil. Det skader ikke at OnePlus har en god historikk relatert til å holde mobilene sine oppdatert med nyere versjoner av Android og sikkerhetsoppdateringer, og at Android-skin´et deres er et av de beste jeg har vært borti sammenlignet med de jeg opplever som «tyngre» fra blant annet Huawei og Samsung.

Jeg tror mange som ikke har lyst å bruke 8-12k på en mobil blir fornøyd om du går for en OnePlus Nord.

Det har vært relativt enkelt å aktivere 4G Tale og Wifi Tale i Telenor sitt nett med tidligere OnePlus-mobiler jeg har vært borti ved hjelp av en tastekombinasjon og noen valg i en form for servicemeny, men jeg håper virkelig at kommer offisiell støtte for dette utav esken heller før enn senere. Jeg ville ikke kjøpt en mobil uten støtte for 4G Tale i dag, i ene boligen vår klarer du ikke føre en samtale skikkelig over 2G lengre, det bryter etter få sekunder, da det er noe feil med 2G-dekningen og Telenor har etter lang tid med innmeldt feil ikke brukt tid på å utbedre problemet. Om dette skyldtes at at tale over 4G fungerer problemfritt fra samme sender vet jeg ikke men det gjør ihvertfall en mobil uten støtte for 4G Tale ubrukelig for anrop om du besøker oss for tiden. 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hedonism skrev (2 minutter siden):

 

Har lest og sett litt tester av denne de siste dagene og det fremstår som en fin mellomklassemobil. At du får en flott stor AMOLED-skjerm med 90hz, 8 GB RAM, 128 GB lagringsplass, og 5G til under 5k er ikke annet enn veldig bra. Prosessoren virker å dra det meste man trenger i det daglige, den har god batteritid, mens hovedkameraet er over snittet bra sammenlignet med andre «billig»-mobiler mens vidvinkel er ikke så bra og makro-kameraet fremstår som tilnærmet ubrukelig pga dårlig kvalitet. Trådløs lading og IP-rangering hadde selvfølgelig vært fint å ha men noen kompromisser må man vel ta når man skal ha en rimeligere mobil. Det skader ikke at OnePlus har en god historikk relatert til å holde mobilene sine oppdatert med nyere versjoner av Android og sikkerhetsoppdateringer, og at Android-skin´et deres er et av de beste jeg har vært borti sammenlignet med de jeg opplever som «tyngre» fra blant annet Huawei og Samsung.

Jeg tror mange som ikke har lyst å bruke 8-12k på en mobil blir fornøyd om du går for denne OnePlus Nord.

Det har vært relativt enkelt å aktivere 4G Tale og Wifi Tale i Telenor sitt nett med tidligere OnePlus-mobiler jeg har vært borti ved hjelp av en tastekombinasjon og noen valg i en form for servicemeny, men jeg håper virkelig at kommer offisiell støtte for dette utav esken heller før enn senere. Jeg ville ikke kjøpt en mobil som uten støtte for 4G Tale i dag, i ene boligen vår klarer du ikke føre en samtale skikkelig over 2G lengre, det bryter etter få sekunder, da det er noe feil med 2G-dekningen og Telenor har etter lang tid med innmeldt feil ikke brukt tid på å utbedre problemet. Om dette skyldtes at at tale over 4G fungerer problemfritt fra samme sender vet jeg ikke men det gjør ihvertfall en mobil uten støtte for 4G Tale ubrukelig for anrop om du besøker oss for tiden. 

På min Motorola uten offisiell støtte for 4G, nekter å koble opp samtaler fra ICE-nettet dersom 4G-tale er påslått. Den har sim-kort hos Telenor. Så selv om uoffisell støtte ser ut til å fungere trenger det ikke å gjøre det hele tiden.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (1 time siden):

På min Motorola uten offisiell støtte for 4G, nekter å koble opp samtaler fra ICE-nettet dersom 4G-tale er påslått. Den har sim-kort hos Telenor. Så selv om uoffisell støtte ser ut til å fungere trenger det ikke å gjøre det hele tiden.

Jeg har kun prøvd med Telenor sitt nett på OnePlus-mobiler og de jeg kjenner som har en OnePlus 6 og 7T Pro har aldri nevnt om problemer med 4G Tale i Telenor sitt nett, jeg hjalp dem å sette det opp i sin tid. Jeg vet at Wifi Tale ikke fungerte i begynnelsen men etter en oppdatering fra OnePlus så begynte det å fungere også. Men som du skriver er det ingen garanti for at det vil fungere 100% hele tiden og de bør få offisiell støtte for 4G Tale og Wifi Tale før jeg ville anbefalt OnePlus Nord til bekjente som er i Telenor sitt nett. 

Ice støtter de nyeste modellene fra OnePlus så regner med de vil støtte Nord også. 

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (23 timer siden):

Vurderer å få testet denne ut! Hvordan tror dere den er sammenlignet med min "gamle" S10+ ? 

Vil det føles som en "dårligere" telefon?

Den er nok svakere enn S10+ på en del punkter, prossessor ytelse, kamera og skjerm. Så uten at jeg vet, så kan jeg si at jeg tror at Nord vil være et skritt nedover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nwader skrev (2 timer siden):

Har aldri hørt noen nevne 4g tale utenom hysteriske brukere på diskusjon.no ?

Nei, folk flest vet ikke dette så de må opplyses om det. Når det heller ikke nevnes i tester som slås stort opp i media så blir det dårlig med kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...