Gå til innhold

Avsluttet arbeidsforhold - utbetaling av skattepenger inneværende år eller avvente?


Anbefalte innlegg

Jeg jobber deltid ved siden av studier og får således ikke betalt ferie. Endrer dette noe vedrørende utløsning av skatt om jeg velger å motta opparbeidede feriepenger for 2020 når jeg avslutter mitt arbeidsforhold om 2 uker? 
Eller burde jeg bare gi nåværende arbeidsgiver beskjed om at jeg vil ha utbetalt opparbeide feriepenger i år utbetalt i januar 2021? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iblazeqt skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber deltid ved siden av studier og får således ikke betalt ferie. Endrer dette noe vedrørende utløsning av skatt om jeg velger å motta opparbeidede feriepenger for 2020 når jeg avslutter mitt arbeidsforhold om 2 uker? 
Eller burde jeg bare gi nåværende arbeidsgiver beskjed om at jeg vil ha utbetalt opparbeide feriepenger i år utbetalt i januar 2021? 

 

 

Man skattlegges av årets feriepenger. 

 

Lenke til kommentar
On 7/28/2020 at 3:01 PM, Salvesen. said:

Man skattlegges av årets feriepenger. 

 

Man skattelegges alltid av feriepenger, MEN det trekkes forskuddsskatt hvis man tar ut pengene samme år. Så lenge man ikke betaler høyere trinnskatt (gamle toppskatt) så ender man altså likt ut om man tar det ut nå eller senere. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ITOslo skrev (2 timer siden):

Man skattelegges alltid av feriepenger, MEN det trekkes forskuddsskatt hvis man tar ut pengene samme år. Så lenge man ikke betaler høyere trinnskatt (gamle toppskatt) så ender man altså likt ut om man tar det ut nå eller senere. 

Såklart, men det var vell ikke spørsmålet til TS. Man kommer ikke ut likt om han ikke jobber til neste år og det kommer under minstefradrag feks. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...