Gå til innhold

Spillere gjør narr av Halo Infinite-grafikken i den nye gameplay-videoen


Anbefalte innlegg

Det er rimelig å anta at spillere ønsker seg en wow-faktor for å bli frista til å kjøpe en ny konsoll, men tviler på at noen har lyst til å bli lurt. Spillet det er snakk om skal representere maskinens potensiale og når det da ikke representerer denne wow-faktoren, kanskje fordi spillet i seg selv ikke representerer denne potensielle kraften, så er det ikke urimelig av spillere å sette spørsmål ved dette. Uten denne wow-faktoren hadde vi alle spilt Commander Keen fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har man etterspurt 4k 60 fps i spill, jeg foretrekker helt klart 60 fps. Spesielt hvis jeg skal spille noe relatert til pvp rører jeg ikke konsoll spill som er 30 fps. Selvsagt blir noe ofret når man kjører 4k 60 fps. Man må ut med ganske mye penger om man vil spille på PC i 4k 60+ fps. Spesielt før dlss 2.0, den hjelper voldsomt i mange spill. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (2 timer siden):

Enten klager gamere på at grafikken ved launch ikke ble like bra som på demonstrasjoner, eller så klager de på at den ikke er god nok på demonstasjoner. Gamere sutrer så voldsomt, og blir tilsynelatende aldri fornøyde. Vet dere selv hva dere vil egentlig?

Så du mener at man burde godta enten at grafikken er dårlig eller at grafikken blir nedjustert? Det er jo to helt normale ting å forvente at de har i orden. Vi ønsker:

1. Grafikk som imponerer

2. At de leverer det de demonstrerer/lover

Her ser de ut til å bare klare nummer 2 foreløpig. Så har du andre firmaer som Ubisoft som oftest klarer å levere nummer 1 men ikke 2. Og så har du ekstremt mange som klarer å levere på begge. Det er forventet at 343 burde klart å levere på begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (35 minutter siden):

Så du mener at man burde godta enten at grafikken er dårlig eller at grafikken blir nedjustert? Det er jo to helt normale ting å forvente at de har i orden. Vi ønsker:

1. Grafikk som imponerer

2. At de leverer det de demonstrerer/lover

Her ser de ut til å bare klare nummer 2 foreløpig. Så har du andre firmaer som Ubisoft som oftest klarer å levere nummer 1 men ikke 2. Og så har du ekstremt mange som klarer å levere på begge. Det er forventet at 343 burde klart å levere på begge.

1. Ikke start argumentene dine med «så du mener». Denne typen parafrasering er håpløs i diskusjoner. Spesielt når man med vilje misforstår for å fremme sitt poeng. Dårlige greier altså.

2. Jeg har altså ikke sagt at man skal godta hverken det ene eller andre. Det jeg sier er at det virke som det er en sammenheng med at gamere klager over skuffende grafikk osv. og utviklere/utgivere sin tanke om at de må lage demoer med denne «wow-faktoren» som det blir snakket om over.

3. Uansett lame at Internett nå korsfester dette spillet basert på grafikk alene. For alt vi vet kan dette bli det beste Halo-spillet noensinne.

4. Jeg kan virkelig ikke tenke mange eksempler som har «levert på begge» som du sier. Til og med The Witcher 3 så jo betraktelig bedre ut på demoer enn ved release. Likevel hyller gamere CD Project Red helt ukritisk. Samme gjaldt jo når de fjernet en hel del innhold fra Witcher 3, og deretter lanserte dette som «gratis DLC» til stående applaus. Hallo i luken.

5. Det jeg prøver å si er at gamere er inkonsekvente. Eller, snarere at de klager konsekvent. Bortsett fra et knippe selskaper som de har stemplet som forbrukervennlige «good guys», selv om de gjør alle de samme tingene som andre selskaper. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, CommanderKeen said:

5. Det jeg prøver å si er at gamere er inkonsekvente. Eller, snarere at de klager konsekvent. Bortsett fra et knippe selskaper som de har stemplet som forbrukervennlige «good guys», selv om de gjør alle de samme tingene som andre selskaper. 

Du sier ikke det? Og jeg som trodde "gamere" var en homogen gruppe hvor alle mener det samme. Også, sånn til neste gang:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=vocal minority

  • Liker 3
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (Akkurat nå):

1. Ikke start argumentene dine med «så du mener». Denne typen parafrasering er håpløs i diskusjoner. Spesielt når man med vilje misforstår for å fremme sitt poeng. Dårlige greier altså.

2. Jeg har altså ikke sagt at man skal godta hverken det ene eller andre. Det jeg sier er at det virke som det er en sammenheng med at gamere klager over skuffende grafikk osv. og utviklere/utgivere sin tanke om at de må lage demoer med denne «wow-faktoren» som det blir snakket om over.

3. Uansett lame at Internett nå korsfester dette spillet basert på grafikk alene. For alt vi vet kan dette bli det beste Halo-spillet noensinne.

4. Jeg kan virkelig ikke tenke mange eksempler som har «levert på begge» som du sier. Til og med The Witcher 3 så jo betraktelig bedre ut på demoer enn ved release. Likevel hyller gamere CD Project Red helt ukritisk. Samme gjaldt jo når de fjernet en hel del innhold fra Witcher 3, og deretter lanserte dette som «gratis DLC» til stående applaus. Hallo i luken.

5. Det jeg prøver å si er at gamere er inkonsekvente. Eller, snarere at de klager konsekvent. Bortsett fra et knippe selskaper som de har stemplet som forbrukervennlige «good guys», selv om de gjør alle de samme tingene som andre selskaper. 

1. Ikke noe dårligere enn å kalle oss (ja for alle som er interessert her er gamere) for sutrere og hinte til at man ikke vet hva man vil. Stein i glasshus og alt det.

2. Det er en sammenheng ja. AAA studio burde levere god grafikk, derfor forventer man det. Hvis de da enten ikke viser god grafikk eller leverer det de viser så blir folk skuffet.

3. De korsfester grafikken, ikke hele spillet. Nå var ikke gameplayet som ble vist særlig interessant heller, men de fleste klager på grafikken. De fleste vet at Halo er gøy, men tidligere har de også levert på grafikk-fronten og de var forventet nå også. Spesielt med alt skrytet rundt next-gen fra begge fronter.

4. Jeg likte aldri The Witcher spillene (Serien er kul dog), så kan ikke si noe spesifikt der. Sikkert folk som klagde rundt de tidene på downgrade, men spillet så vel fortsatt bra ut og resten var av såpass høy kvalitet at de lot det gå. Og det er forskjell på å måtte gjøre noen downgrades og det å skuffe fra starten med noe som kunne blitt lansert på fjorårets konsoller om du bare skalerte ned oppløsningen. Mange spill som må gjøre noen få justeringer på grafikken, men de fleste klarer det uten massive downgrades (som feks Ubisoft har gjort mye av).

Men for å komme med eksempler så er jo gameplay fra de fleste spill representative av hvordan det ser ut. Kjapt oppi hodet mitt har du GTA:V (bra grafikk mtp størrelsen og konsollene på den tiden), Battlefield, Call of Duty, Spider-Man (PS4), Death Stranding, Forza, Quantum Break, Battlefront (1 og 2), Hitman, Metal Gear V.

Spørs jo hvor du vil sette lista med tanke på bra grafikk, men det er normen å levere det man lover. Nært nok til at det ikke blir styr i alle fall.

5. Gamere er ikke en liten gruppe med folk. Noen klager alltid, så klart, men det blir det alltid med en stor nok gruppe folk. De fleste sier ingenting. Du er selv en del av gamer-gruppen, og du klager på at folk klager. Og jeg klager på at du klager på at folk klager. Sånn er det. Det går ikke an å gjøre alle fornøyde, men gjør man en stor nok mengde misfornøyd så merkes det.

Og ja noen spillselskaper gjør flere ting bra enn andre og dermed får de mer slack. Rockstar har levert så bra i mange år at ikke alle hatet på GTA:Online og systemet der, men de har brukt opp godviljen så når RDR2 og RDR:Online var en ting så hadde de fleste gitt opp Rockstar og deres mikrotransaksjons-grindfest.

CDPR har sluppet unna med noe fordi de har levert langt over det mange andre gjør og det folk forventer. Det samme gjør Nintendo med Breath Of The Wild. Betale penger for den piss-DLCen som kom? Ikke mange som klaget da, fordi hovedspillet var verdt totalsummen uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Velger høy fps hver dag i uka. 

Ellers bryr jeg meg ikke så mye om SP delen. Andre vil selvsagt ha et revosjulerende story med enorm grafikk og lav fps. 

Enn så lenge multiplayer delen er fantastisk. Noe det så å si alltid har vært så kan SP delen være så meh den bare vil.  

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Iki said:

Hvorfor ofrer ikke andre lignende spill på samme konsoll like mye da de også kjører i 4k 60fps?...

Det er nå ekstremt få spill man faktisk har sett rent gameplay av i 4k 60 fps som attpåtil er open world. jeg er helt enig, Halo infinite så ikke veldig pent ut. 

Lenke til kommentar

Se Digital Foundry sin gjennomgang av Halo, gameplay video.

For meg virker det som at XsX Halo, er laget for Ray Tracing men at de ikke er klar for å vise dette enda.

De burde har sett dette komme, med å vise en video som ikke ser next gen ut på stortittelen Halo. Jeg vil tro at det er mangel på Ray Tracing, og at de følte de måtte vise at Halo kjører 4K 60fps, som advertert. Uten noen forklaring eller å påpeke dette selv og berolige oss noe med det de har sagt i etterkant.

For dagens verdenssituasjon, spesielt i USA har garantert påvirket utviklingsplanen de hadde for Halo. Der andre utviklere ser ut som at de har kommet lengre, ihvertfall med det de har valgt å vise. Men når dette er frontfiguren til XsX og de kanskje ikke vil innrømme at Halo ligger bak skjema. Håper de har kontroll og kan levere noe bedre hvis det er mulig :) Selv om det nå ser ut som at RT kommer til Halo i etterkant.. (BF5 RT anyone...)

Lenke til kommentar

Mulig dem har spart rom for en del ray-tracing effekter eller så kan spillet hovedsaklig være laget for XBO(-X) med fint lite arbeid gjort for XBSX, før RT patch'en ihvertfall. Hvis dem får fikset pop-in og low-res tekstur problemene og med RT patch'en kan det være at spillet ikke vil se så halv gærent ut.

Lenke til kommentar
1 hour ago, MistaPi said:

Mulig dem har spart rom for en del ray-tracing effekter eller så kan spillet hovedsaklig være laget for XBO(-X) med fint lite arbeid gjort for XBSX, før RT patch'en ihvertfall. Hvis dem får fikset pop-in og low-res tekstur problemene og med RT patch'en kan det være at spillet ikke vil se så halv gærent ut.

Dette skal jo være next gen Xbox, og de har ikkje kommet langt grafikkmessig på 7 år siden Xbox one ble lansert. Skuffende dårlig, iallefall på Xbox tittel nr 1. Altså det spillet som bør være flaggskipet for Xbox X. Men samma for meg, siden jeg bare har Nintendo og pc'er i hus :p

Lenke til kommentar
HEMY skrev (2 timer siden):

Sinnsykt mange spillutviklere her inne. Dere burde lage et Halo spill til folket c",)

Om eg hadde fått 500 millioner, skulle eg nok klart å hyre folk som kunne laget eit pent spel ja.. Det er forøvrig x5 av det Rockstar brukte å lage RDR2...

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Om eg hadde fått 500 millioner

Og 5 år.

 

Nå ser jeg jo noen si at dette spillet kanskje var designet for Xbox one, og så i siste liten skulle det oppgraderes til series X, men...

Hvorfor sier de da at spillet er spesielt designet for series X? Og hvorfor påstår de da at series X var planlagt for mange år siden?

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Nå ser jeg jo noen si at dette spillet kanskje var designet for Xbox one, og så i siste liten skulle det oppgraderes til series X, men...

Hvorfor sier de da at spillet er spesielt designet for series X? Og hvorfor påstår de da at series X var planlagt for mange år siden?

Det er vel ikke uhørt at PR kommer med usannheter. Ser det som har blitt vist ut som et spill som er spesielt designet for XBSX? Åpenbart ikke. Mulig dem viste oss spillet med XBO-X innstillinger, mens det har en god del mer å by på på en XBSX med en render path som ikke er helt klar ennå, men hvorfor vise frem gameplay av spillet i det hele tatt på en XBSX konferanse. Som oftes går usannhetene ut på at spillet som utgis har dårligere grafikk enn det som har blitt vist fra spillet tidligere. Eller kanskje dem sikter til RT patch'en som "spesielt designet for XBSX".
Hvem vet, kanskje kommer 343i tilbake med en hel dundrandes suprise motherf****** XBSX gameplay trailer senere i år, men jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...