Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

E d vert å bruke pengane på lett mc?


Anbefalte innlegg

Hei!

Ej he tenkt på å ta lett mc lappen ei god stund no, å lura på en ting: e d verdt pengane, å går d an å kjøre på vinteren å e d nåkken som he angra på at dei tok lett mclappen?

Ej he tenkt litt på Yamaha yzf125r, men sida d e en r sykkel, so kosta vell forsikringa dritmykje. Trenge litt tips her me. Helst 14-15 hesta. 

Ej he rekna ut at d kosta omtrent ditta der uten bensin:

Sykkel: 20.000
Klede: 7.000
Lappen: 15.000
Årsavgift: 4.500
Forsikring: 12.000
Uforutsette utgifter: 5.000
Engongsbetaling:
42.000
Pr. år:
21.500

Ej he snart komf, men foreldrene mine vil ikkje støtte mc, men heldi vis so støtta dei billappen. Dei sei at ej kan vente t ej e 27 me mc. Ka argument ska ej bruke her? Dei sei at d e farli å at du e utsatt, men ej meina at d e nok me kjøredress.

Ikkje kom med den piddegreia no. Ej bur so longt ut på bygda at d teke 10 minutt me bil, å sikkert 20 me pidde. Nei ej he ikkje tenkt å trimme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt vil jeg anbefale å skrive norsk. Det er utrolig tungt å lese det du skriver.

Rent praktisk vil det selvsagt ikke lønne seg med lett MC. Billigste vil være trøsykkel og så gå rett på billappen. Litt dyrere vil det bli med moped.

Vil ikke anbefale lett MC med mindre du virkelig brenner for å kjøre motorsykkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kjem ann på kor mykje pengar du har og kor stort transportbehovet ditt er. Det fyrste kontrollspørsmålet er om du har råd til å både ta lett MC lappen no når du blir 16 år og råd til å ta klasse B sertifikat når du blir 18 år? Eg antek at du ikkje har tenkt at du ikkje treng billappen? Bilsertifikatet er klart meir nyttig i framtida, så dersom lett MC går utover muligheita til å ta klasse B sertifikat så bør du vente til du blir 18. Det er verdt å merke seg at alle sertifikat kjem til å bli dyrare i framtida ettersom krava til dokumentert køyreopplæring for alle klasser berre blir strengare og strengare.

Å investere i klasse A1 og lett MC for berre 2 år kostar nok fort meir enn det smakar med mindre du har meget god økonomi. Husk også at når du blir 18 og tek klasse B sertifikatet så vil du gjerne også ha ein litt skikkelig bil som då sjølvsagt kostar litt meir enn berre vrakpanten.

Når det gjeld vinterbruk så er det eit alternativ, men det krevande. Ikkje berre skal du ha dekk og fartsavpassing etter køyreforholda, du har også mindre muligheit til å hente deg inn dersom sykkelen fyrst mister veggrepet.

Eg må også legge til at bekymringa til foreldra dine er absolutt verdt å ta med seg. Det hjelp svært lite med køyredress og hjelm når du blir påkøyrd av ein bilist som ikkje har sett deg. Køyredressen er til god hjelp dersom du velter, men den gir liten beskyttelse mot at andre kan køyre på deg. Trusselen som mjuk trafikkant er ikkje dine eigne køyreeigenskapar, det er alle dei andre tullingane i trafikken.

Lenke til kommentar

For starters, i motsetning til sedsberg over så syns eg du berre kan fortsette å skrive slik. Ikkje vanskeleg for ein normal person og forstå.

 

Eg tok lappen når eg var 16 år og hadde to flotte sesonger med kjøring før eg tok billappen. Sjølv om eg tok billappen, så kjørte eg motorsykkel 96% av dagane i løpet av sommeren. Så det er ingen problem å både ha billappen og kjøre lettmotorsykkel. Er du virkelig glad i motorsykkelkjøring så er det å ta lettmotorsykkelsertifikat ei god investering. Dette gjer at du også får god trening på eit «mindre kjøretøy» før du kan oppgradere til tyngre motorsykkel seinare.

 

For å ta for oss budsjettet ditt litt, så ser eg at du setter av 15000 til lappen. No skal det seiast at det er lenge sidan eg tok lettmotorsykkelsertifikat, men eg trur eg betalte 18000 for mitt, og dette var ganske grei pris rundt den tida. Viss du har klart å finne nokon som gjer det så billeg, så er det veldig bra og då er det berre å kjøre på ?? Slik som eg tolker det så har du ein far/mor som mest sannsynlig ikkje kjører motorsykkel, og kanskje heller ikkje så veldig mange andre i nære relasjoner som du kan øvelseskjøre med. Det som er viktig å hugse på er at viss desse 15k som du har satt av berre er den obligatoriske opplæringa, då må du nok plusse på litt ekstra. Det tar fort nokre timer å venne seg til sykkelen og bli ein grei nok sjåfør til å kunne køyre åleine.
 

Ein anna ting er summen du har satt av til sykkel. Etter å ha sett raskt over Finn.no, så ser eg at mesteparten av YZF125 som ligg ute ligg på 25k+ (og gjerne meir enn dette også). Dei av syklane som ligger rundt 20k er gjerne litt eldre og har gått forholdsvis langt. Det er viktig å ta med i beregninga at det kan muligens bli ekstrakostnadar på reparasjoner og slikt då, og kanskje spesielt viss du må ta det på verksted og ikkje heime sjølv. However, så finst det mange andre gode sykler til rundt 20 000kr som mest sannsynlig kan dekke behovet ditt og vel så det. Velger du også ein anna type sykkel, så vil det som du seier sjølv, mest sannsynlig bli ein betydeleg lågare kostnad på forsikring. Er det hovedsakelig R-sykkel du er ute etter?

 

Så for å seie noko positivt etter ein del negative påpeikningar på budsjettet, så er årsavgift (eller trafikkforsikringsavgift (TFA) som det heiter) på 5,65kr per dag for MC (tilsvarande drøye 2000kr per år). Det som er positivt med den nye ordninga som kom for ei lita stund tilbake, er at du no berre betaler for antall dager du har skilta MCen. Så sidan du mest sannsynlig ikkje kjem til å kjøre den på vinteren, så kan du levere inn skilta på SVV (oppbevares gratis i 6mnd) og sleppe å betale både forsikring og TFA for dei månadane den er avskilta.

 

Skal du ha ein heildress i skinn frå Alpinestar kan eg skjønne at du setter av 7000 til kjøreutstyr. Trenger du ikkje dette derimot, er det berre å begynne å sjå igjennom Finn.no etter kle. Her finner du masse forskjellig til relativt gode priser, og langt under 7000. Einaste som eg absolutt anbefaler å kjøpe nytt er hjelmen. Her er det også lurt å spytte inn litt meir enn den billigaste, sidan det også handler om komfort under køyring. Eg har nylig kjøpt meg Carberh Duke II, ein meget god systemhjelm, men ikkje dyrare enn 2000kr. Så du kan likevel finne gode hjelmer til greie priser. 
 

Når det gjelder sikkerhet så er det som The Avatar skriver over, du er og kjem alltid til å vere ein mjuk trafikant når du kjører MC. Kjøreklede hjelper når du sklir langs bakken og hindrer brannskader. Men om du blir utsatt for ein front mot front kollisjon, eller kjører ut av vegen i ein sving og treffer stolpane under autovernet, eit tre eller i verstefall fjellveggen, så knekker du nok både bein og rygg, punkterer lunger og får potensielt ganske store skader på indre organ.
 

Så eg kan skjønne mammaen og pappaen din veldig godt. Dei seier jo det berre fordi dei er bekymra for deg, og vil ditt beste. Eg syns det er bra at de diskuterer dette i heimen. Det er veldig mange foreldre (inkludert mine eigne) som er veldig negative i starten og seier blankt nei. Men viss ein faktisk viser at ein kan vere ansvarsfull og ta hensyn og forstår det som potensielt kan vere verste utfall, så er det mange foreldre som faktisk gir den tilliten til ungane sine. Så pass på å oppretthold eit godt tillitsforhold med foreldra dine, vis at du er voksen på innsida og ikkje skal drive med tullekjøring, så skal du nok sjå at det visast tilbake på deg. Hugs likevel at det er dei som bestemmer og har ansvar for deg fram til du blir 18 år.

 

So - too long, didn’t read er: for min del har MC alltid vore bra, og anbefaler det på det sterkaste så lenge du tar hensyn til at du ikkje er størst i trafikken!

 

Håper du får ei flott MC-tid! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du klarer deg fint med berre lettmotorsykkel også etter at du blir 18 år så blir dette fort billigare enn å ha eigen bil. Samtidig er det ein grunn til at bil er det foretrukne nyttekøyretøyet for dei fleste og at motorsykkel eller leiketøyet i sommarsesongen. Med bil har du langt betre muligheiter til å ta med baggasje og passasjerer, du vil sitte tørt under tak, og du slepp å kle av og på deg køyredress, hanskar og hjelm, samt å finne ein stad å oppbevare dette utstyret kvar gong du stopper.

Det kan være ei god løysing for deg å køyre lettmotorsykkel til du får barn og treng stasjonsvogn, men det er også ein grunn til at dei aller fleste køyrer bil.

Når det gjeld økonomien i lett MC kontra bil så er det mange variablar å ta med. Fyrst og fremst så kan det være stor forskjell på kva du må betale for forsikring. Forsikringsselskapa ser på MC som risikosport ettersom ulykker lett fører til dyre personskader, særleg når det er unge/uerfarne førarar. Med bil så kan du få ganske billige forsikringar sjølv som 18 åring om du velg rett type bil.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Ej prøvde å snakke fornuftig med dei no ista, men dei sei fortsatt at d e uaktuelt. Dei forstår koffor ej vil kjøre, men svaret e fortsatt et stort nei. Dei sei at ej ikkje e moden nok, men dei sei også at dei ikkje e redde for at ej skal ta dårlige valg, men at d e andre som e galne i trafikken. Dei meina at d e såvidt 18 åringa e gamle nok til å kjøre bil. Ej he monge onkla som kjøra (6/7) så då he ej me lyst. 

E d nåkken som he argument nok til å flytte på fjell?

Lenke til kommentar

NSR burde ikke være førstevalget. De begynner å bli gamle og selv om det er god kvalitet (Honda) så er de fremdeles totaktere med de ulempene det medfører.

Edit: Og jeg vil igjen anbefale å skrive korrekt norsk. Ikke bare er det tungvindt å lese det er også brudd på retningslinjene til forumet.

Quote

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

 

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Me er sikkert mange som kan kjenne att kjensla du sit å gneg på. Som allereie nemd var eg i same posisjon med mine aner.

 

Sidan du nemde at du skulle konfirmere deg om ikkje så alt for lenge, så er du vel sikkert rundt 14 år gamal. Det betyr at du fortsatt har eit grann tid før du eventuelt får byrja å øvingskøyra. Gje da nokre år, godsnakk litt i ny og ne utan å mase, så kan det fort vere at dei endrar standpunkt.

 

Lukke til! 

Lenke til kommentar

Takk for det, og ja eg er 14. Men eg vert konfirmert og 15 (dagen før konfirmasjonen) om under ein månad, så det er ikkje så veldig lang tid til. Kva slags hint er det snakk om då? Og kor ofte: kvar andre dag, kvar tredje dag, ein gong i veka osv. 

Tusen takk for raske, innhaldsrike og fornuftige meldingar. 

Lenke til kommentar

Fant nettopp et knusande(?) argument! Når foreldrene mine seier at det er farleg å kjøre mc og moped, visar dei til prosentstatistikken. Det er veldig få som kjørar (lett) mc, og, når nokon vert drept, vert prosenten mykje høgare enn om ein person i bil vert drept. Difor har eg funne ei side som visar at det er fleire bilførarar og fotgjengarar (kvar for seg) som vert drept enn alle på to og tre hjul til saman (moped og mc, alle klassar)!? Er dette nok til å overtale foreldrene mine? ?

Her er kjelda mi:

https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/vtu/aar

 

Håpar denne tråden er til hjelp for andre som lurar på det samme. 

Lenke til kommentar

MC er iboende mer risikabelt når du kræsjer enn buss og bil. Det  er også langt flere ulykker på mc per kilometer. Ca 7 ulykker med bil per million kilometer, mot 33 på mc. Når det er sagt, så vil man kjøre færre kilometer på mc i løpet av et år, så den totale risikoen er nok lavere. 

 

Å kjøre mc gjør deg til en mye tryggere bilfører, og det alene er verdt det. Totalt sett, tror jeg at samlet risiko er lik om du har mc, eller ikke har, hvis du ser på alder 16-25. Viktigst, jeg kommer til å ønske at mine to barn skal kjøre mc, dersom de vil det selv. 

Lenke til kommentar
TheGinger skrev (50 minutter siden):

Fant nettopp et knusande(?) argument! Når foreldrene mine seier at det er farleg å kjøre mc og moped, visar dei til prosentstatistikken.??

Det er sånn prosenter fungerer... Om noe så er det der et knusende argument mot at du skal kjøre motorsykkel. Å påstå at det er tryggere å kjøre MC fordi det er færre motorsykler på veien er som å si at fallskjermhopping er langt tryggere enn bil fordi det årlig er 20 ganger flere som dør i bilkræsj enn i fallskjermulykker.

Statistisk sett har du cirka 4 ganger større sjanse for å omkomme på en tohjuling enn i en bil, for hver mil du kjører. De som bruker MC som et leketøy har langt dårligere odds.

Hvis foreldrene dine mener at du ikke er moden nok har de nok rett i dette, de kjenner deg bedre enn du gjør selv. Basert på hva og hvordan du skriver kan jeg ærlig talt ikke si meg uenig. Dersom du prøver å argumentere statistikk med foreldrene dine så skal du i alle fall bare glemme MC med det første. Det beste du kan gjøre er å vokse opp og bevise at du er moden nok og har en god grunn til å kjøre motorsykkel. Jeg kjørte opp til lett MC selv da jeg var nesten 17, og det var da min MC-hatende far som selv foreslo at jeg skaffet meg MC slik at han skulle slippe å kjøre meg til fotball, kompiser og så videre. Men jeg var en relativt rolig ungdom og min Yamaha Dragstar 125 ble for det aller meste pent kjørt.

 

Men sånn hypotetisk sett, hvis du får lov å kjøpe deg lettsykkel, så trenger du uansett først trafikalt grunnkurs før du får øvelseskjøre noe som helst. Ta dette kurset før du kjøper deg sykkel. Deretter kan du enten øvelseskjøre med lett mc og en av onklene dine bakpå, eller så kan du øvelseskjøre med moped på avgrenset område frem til du blir 16 og kan kjøre opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, men eg prøvde berre å gi dei et motargument, firdi det er ganske vanskeleg å slå argumenta: du er verdt meir enn pengar, og vi har berre en av deg. Dessutan svarar dei med at det er lett å slurve når eg seiar at eg skal ha på meg køyredress, som eg faktisk meinar er ekstremt viktig. I tillegg, så har vi tre bilar i huset, og tre sjåførar, og mamma har sagt at ho kan køyre meg til eg kan køyre bil sjølv. Er nokre argument som kan slå dette?

Lenke til kommentar

Det er mange faktorer å tenke på her. Siden du skriver nynorsk regner jeg med at du ikke bor på Østlandet. Hvordan ser det ut på bakken hvor du bor i Desember, Januar, og Februar? Og temperaturen?

Motorsykkel kan være et praktisk kjøretøy for å bringe deg fra A til B, men nei, den er jo egentlig ikke særlig praktisk. Hvis det regner er det kjipt å kjøre. Hvis det er kaldt er det kjipt å kjøre. Er det mye vind så er det også litt kjipt å kjøre.

For de aller fleste så er motorsykkelsesongen fra Mars/April og frem til ca. Oktober. Da er det rett og slett ikke noe mer kjøring, men du betaler fortsatt forsikring og alt det der. Det koster penger :)Og når du er 16 så er det jo tross alt "bare" to år til du kan ta lappen på bil. Det er ikke lenge.

Selv hadde jeg moped når jeg var 16, men i ettertid så ville jeg nok heller bare spart opp til en bil.

Du er også heldig hvor foreldrene dine sponser førerkort på bil. Litt urettferdig hvis de skal sponse både motorsykkel + førerkort på lett-MC også. Det blir veldig dyrt!

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Eg støtter BALT3 sine kommentarar over her. Som eg skreiv litt lenger oppe trur eg fokuset ikkje generelt skal vere på å argumentere, for det er ikkje Debatten med Fredrik Solvang du deltar på her. Du må få dei meir til å forstå og skjønne kva dine ønsker er og kva du skal benytte køyretøyet til. Og uten å skulle dra alle under samme kam, så trur eg muligens ikkje ein racingsykkel er den beste plassen å starte då. 
 

Vil også legge til at argumenta dei har, viser berre at dei er glade i deg. Så det bør du ta til deg og skjønne at dei berre vil det beste for deg.

Lenke til kommentar

Skal berre bruke sykkelen til å komme frå a til b, men mamma har sagt at ho vil kjøre me så lenge eg ikkje kan kjøre bil sjølv. 

Eg har gått vekk ifrå r sykkel, og tenkar meir på naked bike. Mt og duke er gode syklar har eg høyrt, men dei er veldig dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...