Jump to content
Joeal88

Hvorfor er norske menn så sjenerte og har så dårlig selvtillit?

Recommended Posts

Larzen_91 skrev (11 timer siden):

Ja, det var et direkte svar til det du skrev i foregående innlegg, der du fremstår sykelig opptatt av å ha blitt avvist, for deretter å føle at du måte tilbake til landet for å erobre kvinnfolk igjen. Ikke at jeg er noe psykolog, da.

Liker du og bli avvist av damer? eller og tape i div konkurranser? 🧐

For meg så føles det som et knallhardt slag i trynet.

Nei, nå konstruerer du bare stråmenn å diskutere mot. Jeg har også blitt avvist, spurte en gang for en del år siden ut ei som jobba på et kjøpesenter. Ble høflig avvist, hun hadde type. Forskjellen er at jeg da aksepterte dette og gikk videre med livet, snarere enn å tenke at "for å få en slags hevn må jeg nå knulle alle damer i dette kjøpesenteret". Det er en, etter min mening, usunn holdning. Det virker som at du rett og slett ikke takler at ikke alle damer til enhver tid har lyst på deg, og/eller at egoet får seg en bulk. Om denne tråden også er til for å pleie eget ego kan man jo også spekulere i, men det blir jo nettopp det, spekulasjon.

Larzen_91 skrev (6 timer siden):

Nei, nå konstruerer du bare stråmenn å diskutere mot. Jeg har også blitt avvist, spurte en gang for en del år siden ut ei som jobba på et kjøpesenter. Ble høflig avvist, hun hadde type. Forskjellen er at jeg da aksepterte dette og gikk videre med livet, snarere enn å tenke at "for å få en slags hevn må jeg nå knulle alle damer i dette kjøpesenteret". Det er en, etter min mening, usunn holdning. Det virker som at du rett og slett ikke takler at ikke alle damer til enhver tid har lyst på deg, og/eller at egoet får seg en bulk. Om denne tråden også er til for å pleie eget ego kan man jo også spekulere i, men det blir jo nettopp det, spekulasjon.

Nei det handler om å ha en vinnermentalitet. Det handler ikke om å ha sex med en spesifikk dame eller å ta hevn. Det handler om at når man møter en hindring her i livet/noe man ikke klarer, så gjør man det som skal til for å komme seg over det. Det er en sunn holdning enten det kommer til dating, styrketrening eller matematikk. Man aksepterer ikke å tape og man gir ikke opp. Detter man av hesten gjelder det å komme seg opp på den igjen med en gang.

Annonse

Vinnermentaliteten kommer når du kan gå fra en dame som sier nei, vell viten om hva hun går glipp av. Ikke å overtale henne til å si ja. 

Joeal88 skrev (12 timer siden):

Hva har egentlig flørting med likestilling å gjøre? Men jeg er slettest ikke bare ute etter sex, men jeg elsker damer og jeg kan aldri i verden få nok av vakre damer. Kvinnekroppen er som et rent kunstverk. Jeg føler at jeg alltid må en dame i nærheten (ikke bare for sex), men en vakker og sexy kvinne som jeg kan beføle, kysse, massere, klø på ryggen og føle lukten av håret hennes og den gode lukten fra parfymen hennes. Jeg fint sitte en hel kveld/natt og kose med damer uten og nødvendigvis ha sex, altså ha kroppskontakt og kysse henne en hel kveld/natt uten og ha sex. Et døgn uten damer i nærheten av meg er som ren tortur for min del.

Jeg har tidligere fortalt om den fantastisk vakre 21 år gamle vakre blondina, som jeg er småforelsket i og har fortsatt kontakt med. Men i kveld så var jeg nede på en lokal Meny butikk, og der kom det inn en utrolig vakker brunette iført sommerkjole. Jeg tok straks kontakt med henne etter at hun hadde snakka ferdig i mobilen, jeg ba henne ut i fredag kveld og vi gav hverandre vårt tlf nr.

Merkelig nok så har jeg aldri sett/lagt merke til denne fantastisk vakre brunetta tidligere 🙂

Hehe, mulig du anser deg selv for å være en vinner, men for meg så høres dette bare sykt ut. Jeg kan ikke forstå hvorfor du må ha flere forskjellige damer, for å tilfredstille din egen selvfølelse?  Høres slitsomt ut  å ha det evige jaget etter noen å klø på ryggen og lukte på, ihvertfall når man attpåtil hele tiden skal ha nytt, fresh meat. 

Flørting har ikke noe med likestilling å gjøre, per se. Men fremgangsmåten til norske menn ovenfor damer kan nok ha noe med det å gjøre.  Jeg tipper, uten å ha svaret, at norske (voksne) menn i større grad har respekt for kvinner, og ikke nødvendigvis har som mål å få seg ett ligg, men å finne en man kan ha noe meningsfullt med. For min del, blir jeg ikke lenger tent kun av det fysiske, kjemi og andre egenskaper er mye mer viktig, nå, enn da jeg var ung. 

Min sjekkerutine når jeg var ung, var rimelig enkel : Heisann, du var ganske pen, keen på å kline. Og det funka overraskende godt, selvom det er en fremgangsmåte jeg aldri i verden ville brukt å lenger