Gå til innhold

Skylagring og sikkerhet


Anbefalte innlegg

Når vi ser ulike typer hacker-angrep på eksempelvis Garmin sine systemer, hvor filer og annen data blir låst av en «ukjent fiende»; hvordan kan da «alle» eksperter anbefale skylagring av private bilder, videoer og annet hos en ekstern aktør som egentlig er utenfor min kontroll? Jeg er jo da 100 % prisgitt at systemet til denne eksterne aktøren ikke blir hacket etc., slik at mine filer risikerer å bli låst, slettet etc. Jeg har aldri vært komfortabel med å lagre mine data hos en ekstern leverandør av skylagring. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoTrace skrev (33 minutter siden):

Fordi de eksterne skyleverandørene har hundre/tusenvis av eksperter som jobber for sikkerheten, mens du har kun deg selv. Du er også prisgitt at ditt eget system ikke blir hacket. Det er ikke et enten-eller spørsmål.

Men hvordan kan store aktører som eksempelvis Garmin etc. bli hacket til stadighet? Det tyder på at ingenting er 100 % sikkert, når t.o.m. de med alle sine eksperter heller ikke klarer å stå imot...

Men vurderingen må vel være hva som er minst usikkert... Uansett så blir jeg skeptisk til ekstern skylagring...

Lenke til kommentar

Det har vel alltid vært klinkende klart at ingenting er 100% sikkert, verken i en eller annen sky eller hjemme hos hvermansen. Faktum er at de som sikrer tjenestene alltid ligger et hakk bak angriperne, ellers hadde ikke angriperne hatt et grunnlag for eksistens.

Det er relativt sjeldent vi ser storstilte angrep som Garmin, mens at private og enkeltpersoner blir hacket/infisert av malware skjer mye oftere.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...