Gå til innhold

Nå lager Netflix The Witcher uten Geralt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote

Dette er faktisk mye mer interessant enn en serie basert på hendelsene i spillene. Dette kan bli gøy.

Serien er ikke basert på spillene men bøkene. Første sesong er grovt sett basert på de to første bøkene som ikke er noveller men en serie med mange korte historier.

Endret av Milarwen
Glemte quote
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, Milarwen said:

Serien er ikke basert på spillene men bøkene. Første sesong er grovt sett basert på de to første bøkene som ikke er noveller men en serie med mange korte historier.

Ok, good to know. Jeg har ikke hatt tid til å se serien enda, men med mange bøker og tre spill om Geralt synes jeg fremdeles det er en god ide å lage en historie som ikke handler om Geralt.

Lenke til kommentar

For det første. Geralt var perfekt i serien, uten noen som helst tvil om at skuespilleren var så dedikert og så motivert til å gjøre rollen rettferdighet at det å bytte han ut (rolle og skuespiller) vil få serien til å tape seg utrolig mye.

For det andre. Dette er så sykt typisk Netflix. De lager en serie, får suksess, også enten stopper de serien fordi de sparer da penger på skuespiller lønninger, eller som i dette tilfelle. De beholder hypen hardt arbeidende skuespillere har skapt, men fornyer ikke kontrakten deres. Mye takket være at denne hypen vil gi skuespillerne mer ammo for å kreve høyere lønn.

For det tredje. De pisset på så mye av bøkene og spillene sin setting i sin serie at jeg har ingen tvil om at når de nå eskalerer det ytterligere så blir det enda mindre korrekt, og enda mer SJW, BLM masturbasjon.

For det fjerde. Iron fist... oh lord..! DET kan jo ikke gå gale?...

Lenke til kommentar
Stresset_Faen skrev (27 minutter siden):

For det andre. Dette er så sykt typisk Netflix. De lager en serie, får suksess, også enten stopper de serien fordi de sparer da penger på skuespiller lønninger, eller som i dette tilfelle. De beholder hypen hardt arbeidende skuespillere har skapt, men fornyer ikke kontrakten deres. Mye takket være at denne hypen vil gi skuespillerne mer ammo for å kreve høyere lønn.

For det tredje. De pisset på så mye av bøkene og spillene sin setting i sin serie at jeg har ingen tvil om at når de nå eskalerer det ytterligere så blir det enda mindre korrekt, og enda mer SJW, BLM masturbasjon.

For det første. Username checks out.

For det andre. Ranten din er helt feilplassert da det fortsatt kommer en sesong 2 av The Witcher med Henry Cavill. Denne prequel-serien kommer i tillegg.

Jeg har ikke lest bøkene eller spilt spillene så jeg vet ikke om de "pisser" på det originale, men det er absolutt ikke mitt inntrykk fra de andre som har lest originalmaterialet. Det må nødvendigvis bli noen forandringer fra bok til serie og film da mediene er så ulike. Og å bringe "SJW, BLM" inn i dette er bare teit. Det er da ikke noe slikt her, det er en ganske standard eventyrhistorie med hovedsaklig hvite hovedroller (som er riktig med tanke på originalmaterialet). Ser ikke hva som skal være så jævla politisk korrekt her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Milarwen skrev (11 timer siden):

Serien er ikke basert på spillene men bøkene. Første sesong er grovt sett basert på de to første bøkene som ikke er noveller men en serie med mange korte historier.

Noveller er korte historier, mulig du forveksler med engelsk novel (roman) som er lengre historier?

https://no.wikipedia.org/wiki/Novelle

Jeg har ikke lest bøkene, men jeg vil anta at det enten klassifiseres som noveller eller kortromaner, men det er mulig jeg tar feil da jeg ikke er noen ekspert på dette feltet.

Edit: Etter å ha lest meg opp litt ser det ut til at det er noveller.

Endret av Yopaz
Korrigering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukernavnet er valgt med hensikt :)

Veldig glad for nyheten om at det kommer en sesong 2, så der skal jeg spise mine ord, men jeg tørr fremdeles påstå det er en viss sannhet i dem. Netflix er notorisk på å skape en god serie, stoppe den når suksessen til serien krever høyere lønninger til skuespillerne, også starte noe nytt spinoff/tilsvarende etc.

Om du ikke har lest bøkene eller spilt spillene så er det ikke rart at du ikke ser hvor åpenbare og idiotiske politisk korrekte valg de har tatt. Rollefigurer er valgt ikke utifra utseende, men hva de som produsenter vil de skal se ut. En hel rase er blitt gjort til negre og for å være en konservativt middelaldersetting som skal gjenspeile Europa på sin tid så er det nå mer mangfold og spennende folkegrupper enn man kunne forestilt seg.

Om du ikke har fått med deg opprøret rundt dette så tørr jeg påstå du ikke har lest veldig mye om akkurat dette tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...