Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobilrouter som takler strømbrudd


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en boks som gjør at wifi kamera kan komme på nett via mobilnettet. Det finnes mange alternative løsninger, men alle jeg finner har minst en stor ulempe. Hvis man tar utgangspunkt i at det enkleste har færrest feilkilder, vil løsningen være en mobilrouter. F.eks Huawei e5573, som brukes i dag. Fordelen med denne er at den har innebygget batteri slik at når strømmen går, fortsetter kamera å laste opp bilder av alt som kommer på besøk. Men den har en veldig ulempe: Om strømbruddet varer så lenge at batteriet blir tomt, kommer den ikke på igjen når strømmen kommer tilbake - den krever et tastetrykk. Jeg ønsker meg en mobilrouter som slår seg på igjen når strømmen kommer tilbake. Av de modellene jeg har sett på ser det ut som om alle som har batteri ikke slår seg på selv, mens alle som ikke har batteri selvsagt slår seg på når strømmen kommer, men de klarer selvsagt heller ikke å holde liv i nettet en stund etter at strømmen har gått. Finnes det et produkt som både har batteri og slår seg på når strømmen kommer tilbake?

(Et alternativ er å bruke en enhet som ikke har batteri, og gi den eksternt batteri og lader)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, eksternt batteri (kall det gjerne powerbank) og lader er en mulighet. Jeg hadde likevel håpet at et av de mange produktene der ute hadde en slik mulighet. Burde være det enkleste i hele produktdesignet av en elektronisk dings at den slår seg på når den får strøm.

Lenke til kommentar
6 hours ago, petterg said:

Ja, eksternt batteri (kall det gjerne powerbank) og lader er en mulighet. Jeg hadde likevel håpet at et av de mange produktene der ute hadde en slik mulighet. Burde være det enkleste i hele produktdesignet av en elektronisk dings at den slår seg på når den får strøm.

Vil du heller ha mobilruter så kan jeg ihvertfall bekrefte at Netgear Aircard 810(s) og Nighthawk M1 starter opp når det dukker opp strøm

Lenke til kommentar
4 minutes ago, petterg said:

De routerene var jo veldig dyre.Hva tilbyr de av tilleggsfuksjonalitet over "500-kronersboksene" utover at de slår seg på når strømmen kommer tilbake?

Langt bedre ytelse og kvalitet på 4G modemet.

Skal ikke være såå umulig å finne de på finn til en mer ok pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...