Gå til innhold

Infinity Ward: – Snart kommer en ny bølge med bannlysinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er for meg uforståelig hvordan Activision og Infinity Ward fortsetter å håndtere dette problemet uten noe særlig forbedring.

Har sett flere som har jukset i lang tid uten å bli stengt ute. Enten dét eller så lager de bare en ny konto så er de tilbake. Samtidig har jeg sett mange uskyldige som har blitt permanent stengt ute, uten noen advarsel og uten gyldig grunn. Jeg er en av dem som plutselig ble stengt ute for mer enn 3 mnd. siden uten å ha brutt noen av reglene.

Spillere var svært heldig etter at den forrige "ban wave-en" delvis ble reversert fordi nesten ingen andre som har blitt stengt ute tidligere har fått tilbake tilgangen. Folk kan betale for MW for så å plutselig bli utestengt permanent for hvilken som helst grunn eller uten grunn. I avtalevilkårene som man har "godtatt" står det at de kan gjøre dette.

Skulle dette skje med deg så er det ingen refusjon hvis det går for lang tid, ingen kundeservice, ingen Warzone, ingen Modern Warfare (selv ikke single player)...

Man trenger faktisk bare å endre filnavnet til et "lovlig" program til noe som spillet mener er "ulovlig" så blir man plutselig bannlyst helt uavhengig av om selve programmet er "ulovlig" eller at man prøver å tukle med spillet. Det betyr at man helst bør ha en separat installasjon av operativsystemet for spillet med et sterilt miljø for å minimere sjansen for å plutselig bli permanent utestengt.

Hvis noen mener at dette kan regnes som god anti-cheat så er det i hvert fall for meg ikke til å forstå.

Dette viser hvor utrolig dårlig anti-cheat-systemet er og hvor dårlig disse selskapene håndterer situasjonen. Jeg har spilt FPS-spill på nett i over 18 år uten å ha blitt bannlyst for å ha jukset. Har blitt sparket ut en del ganger gjennom årene men det er nok mer fordi spillere/admins har blitt sure.

Jeg prøvde forresten å lage et innlegg i forumet til spillet for å diskutere dette, og innlegget ble bare fjernet og jeg ble uten varsel bannlyst derfra. Igjen viser de hvor mye de bryr seg om oss.

 

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Battleroyale sjangeren har jeg gitt helt opp pga cheatere. Det er kjedelig å møte cheatere uansett sjanger, men føler at det svir litt ekstra når du har klart å kjempe deg opp til å være blant de siste, for så å møte på en aimbotter helt på slutten av en match. Man mister litt piffen når dette skjer gang på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor er det så viktig at cross play med konsoll og PC spillere må forbli et valg. For det å spille online spill på PC og da spesielt super populære spill som det her er og unnskyld ordbruken...noe forbanna dritt. Det har vært slik nå i så mange år og dem klarer ikke å på på plass tiltak som stopper det. Det blir bare mer og mer....

Heldigvis er det minimalt til ingenting slik på konsoll. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LarZen skrev (2 timer siden):

 

Heldigvis er det minimalt til ingenting slik på konsoll. 

Husker første gang jeg kom over en slik hacket server på CoD mw til ps3.

Folk som fløy rundt i luften, sniper rifler som hadde full auto, osv.

Om noen virkelig prøver, så kan de nok klare å hacke på konsollene også, men det virker ikke som dette er noe populært.

Lenke til kommentar
LarZen skrev (2 timer siden):

Derfor er det så viktig at cross play med konsoll og PC spillere må forbli et valg. For det å spille online spill på PC og da spesielt super populære spill som det her er og unnskyld ordbruken...noe forbanna dritt. Det har vært slik nå i så mange år og dem klarer ikke å på på plass tiltak som stopper det. Det blir bare mer og mer....

Heldigvis er det minimalt til ingenting slik på konsoll. 

Konsoller har sine problemer de også. Er mange som bruker mus og tastatur, så det er jo ikke helt fair mot de som bruker kontroller. 

Nå er ikke mus og tastatur like ille som aimbot da, men uansett.

Lenke til kommentar

Husker det var fullstendig umulig å bli max rank i Halo 2 på legit måte på OG Xbox siden de 5 siste rankene eller noe slikt kun bestod av hackere i en eller annen form, og siden matchmakingen var rankbasert og man ble matchet med disse hackerne på det ranktieret så var det automatisk tap og man mistet 1-2 ranks umiddelbart etter loss, men dette gjorde i det minste at man økte sjansene for å bli matchet opp med andre vanlige players igjen som var litt lavere ranks, så det var ett sånn jojo-tier hvor man fikk en del vanlige og morsomme matcher før man plutselig ranket opp og møtte cheaters igjen konstant og ble bitchslappa tilbake noen ranks igjen, for så å repetere prosessen.

Var også derfor de-ranking av charactere ved å gjentagende drepe seg selv å få laget til å tape var sykt populært siden folk ønsket fair games og det var sjeldent man møtte hackere på low ranks siden de idiotene ranket så sykt fort, så dette var eneste måte å gjøre det på. Helt forferdelig opplegg og husker jeg HATET disse de-rankerne nesten like mye som hackerne siden de var sykt irriterende å ha på laget. Var ikke så morro når det motsatte laget hadde en slik fyr laget heller da det ikke føltes som en ekte seiere å vinne over de :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...