Gå til innhold

Ber studenter tenke seg om før de skriver «master» hos bedrifter: – Trekker ofte ned kvaliteten [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er jeg ikke helt enig med professor Truls Norby på generelt grunnlag, selv om det sikkert kan være forskjeller mellom fagfelt.

Jeg har selv mastergrad og doktorgrad fra Institutt for teknisk kybernetikk ved NTNU, og jeg fungerer nå som ekstern sensor på masteroppgaver ved instituttet. Ved både masteroppgave og doktorgrad hadde jeg tett kontakt med industrien, noe som ga givende oppgaver som føltes relevante.

Jeg vil heller oppfordre studentene til å se an industripartneren, og at den har nok akademisk tyngde. Samt at de gir en oppgave som gjerne kombinerer teoretiske og praktiske utfordringer. Både akademia og industrien er tjent med et tett samarbeid.

 

Endret av Anders Willersrud
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...