Gå til innhold

Elektrisk sparkesykkel under 6k som har grei kvalitet og klarer å dra en voksen mann opp alle bakker, og helst tåler vann. Noen som kan anbefale?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpe e-wheels e3, en litt kraftigere modell enn E2S V2, og kostet litt over 6000. Jeg tipper 100 kg på vekta, og kan si at denne drar meg ikke opp alle bakker. Ikke i Oslo hvertfall. Den fungerer fint til slakke bakker, men med en gang det blir litt bratt, duger den ikke. Har også problemer med motor temperaturen, om jeg kjører en lang slakk bakke. Er vel bare å innse at denne ikke er for min vektklasse, selv om jeg veier under 120 kg.

Kvaliteten er ganske så Kina, men det fungerer greit etter diverse justeringer. Demperen bak er ikke spesielt bra, og den kan kun brukes på asfalt. Kjører du på grus, sti eller noe som helst ujevnt underlag, rister det godt.

Personlig, fungerer denne sparkesykkelen greit, men om du er på den tyngre siden, bør du burdere noe annet. Og du må kanskje opp i pris, før du blir fornøyd.

Personlig, tror jeg at E3 duger for meg denne sommeren, men til neste år oppgraderer jeg til Zero 10 eller Kaabo Mantis.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja det er et problem.

Det beste etter min bedømmelse nå, er å kjøpe den du har mest lyst på, men avklar på forhånd med dem du handler fra hva som går på garanti og ikke. Men! også: Finn et lokalt sykkelverksted eller bilverksted, og spør om de tar service på modellen du skal bestille. Du må klargjøre for disse tingene før du kjøper, for ellers kan du bli stående uten muligheter og må selge et reparasjonsobjekt til 30% av prisen.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 timer siden):

Hvem selger disse i Oslo omegn? Og er det noen steder man kan prøve dem?

Usikker på hvor du kan prøvekjøre de, men du kan kjøpe hos e-wheels:

Kaabo Mantis Pro: https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/kaabo-mantis-minimotors (den la de ut idag, lå der ikke i går, tror jeg)

Zero 10: https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/zero-10-el-sparkesykkel

Du kunne prøvekjøre de i Drammen, hos e-wheels, men de har stengt butikken pga corona.

Ser for så vidt nå at Kaabo Mantis ikke selges i lovlig versjon:

--

-maksimalt veie 70 kg (inkludert batteri)

-ikke være bredere enn 85 cm

-ikke være lengre enn 120 cm

-ha en sperre som gjør at det ikke kan oppnå høyere hastighet enn 20 km/t med motorkraft. Sperren skal være satt av produsent eller den som kan gjøre det på vegne av produsenten. Brukeren skal ikke kunne endre sperren til en hastighet over 20 km/t.

---

Så da utgår nok Kaboo Mantis for meg, med mindre regelverket endres. Litt kjedelig at de ikke kan være lengre enn 120. Zero10 er 123 cm lang. Lurer på hvor strenge disse reglene er.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mr.wolf skrev (2 timer siden):

Noen som kjenner til https://sparke.no

Finner lite om dem

 

Veldig lite om de. De er helt nye. Registrert i 2020: 

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp;jsessionid=5KyV5dK2ASdqdyNOvtO3amQJln_ngmY7nf7QkERu5FGN2dXnpj82!-344352372!2140230429?orgnr=924645253

For nye til å se noen tall, dessverre:

https://proff.no/selskap/sparke.no-as/trondheim/postordre-internetthandel/IFAICUD10K9/

Domene eies av et reklameselskap, Nytteverdi AS:

https://proff.no/roller/nytteverdi-as/trondheim/reklamebyråer/IF3SG0801DI/

Samme eiere som Sparke.

Vil si at det er litt risky å handle derfra, etter som de kjører sitt eget merke på de fleste sparkesykklene. Legger de ned, sitter du med skjegget i postkassa.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bør nok teste før kjøp.
Hadde lyst på ett nytt leketøy da disse (ubrukelige) sparkesyklene begynte å bli populære. I tillegg til alle de elsyklene jeg drev og bygget. :D

Så jeg gjorde litt research og mente Xiaomi M365 måtte være ett bra valg til den max-pris jeg hadde satt.

Søppel... for en på nær 100kg.. Klarer ikke å trekke deg opp en passe bratt bakke, men fungerer sikkert greit på flat mark som leketøy/transport for den som ikke gidder gå/vil spare tid.
Gav den til yngste datter som er 40kg lettere og hun er kjempefornøyd.

Vær litt obs på at slike sparkesykler med små hjul krever at du er både edru og oppmerksom da det er fort gjort å gå i bakken. Selv folk jeg trodde var noenlunde oppegående har fått seg noen stygge skader etter velt/uhell med disse leketøyene (for det er det jeg anser dette som nå).
Kjøp heller en "sparkesykkel" med store hjul med eldrift (eller ettermonter med standard hub-drevne hjul du får tak i til sykkel). Disse er både bedre å "kjøre med" og mer praktiske.
 

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (1 minutt siden):

Tøft! Har sett noen elektriske versjoner av disse, og de imponerer. Kan få mye motor inn i et stort hjul ? Vet ikke helt om du klarer å få en elektrisk versjon til under 6000, men virker som de passer meget godt til de på 100 kg++

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ilpostino skrev (22 minutter siden):

Det virker som mange i prisleie ~5000 har en motor på 350w. Hvor kraftig er det på den?

Det er 350W motor på denne også (700W makseffekt). Men man bør ikke se seg blind på watt. Hadde en classywalk S200 som også hadde 350W motor og den kunne ikke sammenlignes i bakker med nineboten. Like viktig er kvaliteten. De fleste under 6k trenger man bare å ta i for å kjenne at de ikke er solide. Nineboten kan forøvrig "trimmes" så den går fortere og blir mye kraftigere i motbakker men da kjører du ulovlig. 

Lenke til kommentar

Du får ikke noe bra til den prisen der, kjører du ofte litt lengre avstander er demping er must, helst full demping.  

Går greit å handle fra ewheels, har reklamert flere ganger og ikke hatt noen problemer. Men de kan være veldig treige i kommunikasjon på epost. Mulig det er annerledes hvis man møter opp i butikk.

e2s v2 pro er vel nesten innenfor ditt budsjett og er vel den eneste som er smen motoren på 500w er litt i minste laget litt avhengi av vekta di. Du kommer nok opp stort sett over alt men det går ikke så veldig fort opp de aller bratteste bakkene. Den har små hjul og null demping noe som gjør den slitsom å kjøre, en stor fordel er at det er en xiaomi kopi da, så du får tak i reservedeler og dekk over alt. Kvaliteten er grei, men må regne med at litt småting kan ryke.

Jeg ville gått for dual motor u/sperre og full suspension, men da må du dobble budsjettet ditt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...