Gå til innhold

Elsykkel erfaring og spørsmål


Cmil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe min første elsykkel og siden jeg er helt grønn vil jeg gjerne høre fra erfarne mennesker om dette :) 

Har lest litt om motor, og nm, men greier ikke helt å forstå hvordan det relaterer til mitt behov så tar gjerne i mot tips. Jeg sykler nå til jobb og er i god form, det er bare snaue 5km, men har en litt drøy oppoverbakke, og når dattera starter i bhg så jeg må lesse på sykkelvogna i tillegg tenker jeg litt motorkraft kommer godt med. Det blir også en del innkjøp så blir litt å trekke for sykkelen. Maks sykkelturer blir vel 20km t/r og tåler å lade hver dag. Trenger ikke all verdens fart opp bakken, men må ha en effekt. Er selv 55kg og  sykkelvognen med ungen og kanskje litt last blir vel 35-45kg, så blir rundt en 100kg pluss sykkelens vekt. Hva slags batteri, motorstørrelse og dreiemoment tenker dere man trenger til et slik bruk? Ellers noe som bør tenkes på? Tenker å kjøpe en sykkel med krankmotor, ellers er jeg usikker.

Skal innom en sykkelbutikk i løp av uka for å prøve og høre hva de har å si, men vil gjerne ha litt tips fra erfarne folk i bakhodet så jeg ikke ender opp med å kaste bort mye penger for en sykkel som tar mye mer enn mitt behov.

Har et budsjett på ca. 20-25 000, men desto billigere desto bedre så lenge det dekker mitt behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...