Gå til innhold

Få dekket bolig av NAV?


Anbefalte innlegg

Hva KONKRET skal jeg skrive til NAV? Og som sagt har min saksbehandler ikke dette som sin "arbeidsoppgave". Men fikk kontakt info til ett kontor. Dette er det siste konkrete han skrev til meg før han tok ferie "Jeg tror nok også det er best å ha en egen leilighet. Jeg kan ikke hjelpe deg med det. Kommunen har et eget kontor som heter ABT kontoret, der kan du få en samtale om dine behov og eventuelt hjelp til å søke kommunal bolig. Men de pleier å si at du må ha prøvd å skaffe deg bolig selv først, derfor bør du sjekke finn.no først. Det er noen leiligheter ute i prisklassen 4000 - 7000 kr. Du vil kunne søke om bostøtte husbanken når du har skrevet kontrakt.Refusjoner angående helse kan du lese mer om på helfo.no og pasientreiser.noHilsen R. T."

Flere "problemer" her. Har bil (står som deleier selv om det er min bil, jeg er den eneste som betaler for den og bruker det osv. men min far står som "hovedeier", burde dette være noe problem? Jeg tenker når jeg skal liste opp alle utgifter så er jo bil en stor del av de, men er avhengig av bilen, og om jeg selger den taper jeg vanvittig med penger (ja vet bil er stort tapsprosjekt uansett, men uansett...?)

  • Finner ikke ABT kontoret (får vel mase mer på saksbehandler)
  • Som jeg var inne på, jeg har ikke mulighet å leie noe fra før, ellers hadde jeg jo sluppet å fått hjelp av nav. Hva skal jeg gjøre her? Forklart problemet for saksbehandler...hører ikke etter?
  • Og hva menes med midlertidig boplass? Må jeg bo en plass i 1-6 mnd for å si noe, så flytte og så KANSKJE få dekket noe av kommunen? Skjønner ikke bæret.
  • De gangene jeg har søkt NAV om sosialhjelp (med god dokumentasjon!) så få jeg avslag hver gang.
  • Dere sier jeg må KREVE, men vet ikke hva jeg har KRAV PÅ! Trenger hjelp her! :)
  • Spør igjen: hvordan skal jeg føre opp bilutgiftene? Har sagt til NAV jeg ikke eier, men låner bil, så at jeg må være med å betale (hvertfall halvparten er jo innafor, selv om jeg betaler 100%)?
  • Har vært hos tannlegen og fiksa ei tann (vært der 2 ganger og er ikke ferdig) 6500kr er summen på nå, prøver å få det også igjennom NAV eller dekket på noen måte, tips?
  • Har aldri fått støtte av kommune/Nav/ABT/bostøtte, husbanken før. Leid uten hjelp, er det vanskelig å få igjennom og masse papir arbeid? Og er det noen her som har erfaring med dette? Han sier mellom 4-7 tusen. Får ingenting for 4 tusen... La oss si hvor mye er det realistisk at jeg får dekket av kommunen og bostøtte med min inntekt og utgifter? Har jo også privatgjeld på ca. 30 tusen.

    Tusen takk for all hjelp, setter UTROLIG stor pris på dere. Har dere spørsmål relatert til dette, spør i vei- 

    - Mvh Kampsport.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det åpenbart at du er vanskeligstilt og trenger hjelp til å få dine rettigheter ivaretatt. 
Han på NAV har åpenbart ikke fått med seg at det ikke heter ABT i Lindesnes kommune, men: Avdeling forvaltning og koordinering. Ring til dem å be om et møte slik at du får forklart deg og samtidig kan få tilpasset informasjon om veien videre.
Her er nettsiden: https://www.lindesnes.kommune.no/avdeling-forvaltning-og-koordinering.6320965-504615.html

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (7 timer siden):

For meg er det åpenbart at du er vanskeligstilt og trenger hjelp til å få dine rettigheter ivaretatt. 
Han på NAV har åpenbart ikke fått med seg at det ikke heter ABT i Lindesnes kommune, men: Avdeling forvaltning og koordinering. Ring til dem å be om et møte slik at du får forklart deg og samtidig kan få tilpasset informasjon om veien videre.
Her er nettsiden: https://www.lindesnes.kommune.no/avdeling-forvaltning-og-koordinering.6320965-504615.html

Tusen takk! Skulle hatt folk som deg som KAN det man spør om....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...