Gå til innhold

Hva kommer hatet av elbiler? (Rånere typisk/folk generelt)


Gjest bf70a...adc

Anbefalte innlegg

Gjest bf70a...adc

Har vært med i et lite "råne" miljø i bare 1-2 år men merker det er veldig imot dette og vil ødelegge alt de kan så det ikke er mulig for elbiler å kommer videre inn i norge. Har ikke sett de direkte skade biler eller lignende, men de har blokkert biler tidligere og jeg ser flere ganger de snakker åpent dritt og lignende selv med el-bil eiere tilstede. Er til og med en svart tesla som er i miljøet som virkelig blir baksnakket og "alle" ser bare ut til og akseptere dette som det ikke skulle være noe problem.. Hva er feil med disse folkene? De har alle vanlig jobb som mekaniner eller lastebil sjåfør men likevel er det som om de vil kaste alt av elbiler ned i en vulkan ved første øyekast.

Har ikke noe imot elbiler, men det nyttes ikke og snakke fornuft.. Ser ikke ut til og ha så mye av det når de brenner batterier og ødelegger ofte sine egne biler i løpet av 6 måneder for og kjøpe enda en neste diesel bil som igjen vrakes som om det var et leketøy.. Det er noen få som har brukt opp mot 200 tusen bare på 11 biler i løpet av 7 år og noen ganger lurer jeg på om dette miljøet er faktisk bra i det hele tatt.

De fleste er helt greie men mesteparten ser ut til og forby elbiler i miljøet og sånn håper jeg det virkelig ikke fortsetter.

Anonymous poster hash: bf70a...adc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Høres ut som om du henger med en marginal gruppe. Den vil uansett være utdødd om en 20 - 30 år når det «bare» finnes elbiler på veiene. 

Lenke til kommentar

Det kan nok henge sammen med at enkelte elbileiere har vel høye tanker om seg selv og sine handlinger. Og noen er toxic fanboys, uten sidestykke. Men volvo-rånerne er virkelig ikke mye å samle på uansett. Mye fanboys i rånermiljøet også, volvo og opel f.eks, helt blind for alt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (På 24.7.2020 den 9.41):

Det kan nok henge sammen med at enkelte elbileiere har vel høye tanker om seg selv og sine handlinger.

Jeg kan også godt tenke meg at dette kan være noe av grunnen. Og det er kanskje sant også. Jeg gikk fra bensin til elbil for litt siden. Må si jeg har begynt å kjøre noe mer aggressivt og kanskje føler meg som "kongen på haugen" i kollektivfeltet, bare for å sette det noe på spissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som dette erholdningene til

Gjest bf70a...adc skrev (På 23.7.2020 den 20.54):

Hva er feil med disse folkene? De har alle vanlig jobb som mekaniner eller lastebil sjåfør men likevel er det som om de vil kaste alt av elbiler ned i en vulkan ved første øyekast.

Dette med negative holdninger til elbilert er noe jeg også opplever og spesielt på facebook ettersom jeg ikke henger i noe rånemiljø selv.
Fellesnevneren er som oftest som du skrev lastebilsjåfør, mekaniker eller anleggsmaskinfører og lignende.
Altså folk med lavere utdannelse.
Ikke at jeg skal generalisere mennesker med lavere utdannelse men har inntrykk at høylytte og feilaktige påstander og holdninger om elbiler henger sammen med lavere utdanning og en manglende evne til å kunne diskutere sak og undersøke litt på egenhånd.
Finner det underholdende når jeg diskurtere med slike der de først kommer med en påstand og når jeg spør om underlag for den påstanden får beskjed om å finne det selv.
Men la det gå noen tiår så er det historie, akkurat som røyking på utesteder og asbest har blitt det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hatet mot elbiler tror jeg kommer av:

  1. Endring. Ingen liker å endre seg. Når det å kjøre, skru og modifisere bil er endel av identiteten din, så vil en endring til noe nytt og ukjent føles som et angrep på livsstilen din.
  2. Misunnelse. Elbiler er sterkt subsidiert og gir veldig billig bilhold. Men for å nyte godt av subsidiene må du ha råd til inngangsbilletten. Høyere beskatning av (gamle) diesel og bensinbiler, fører til at de som ikke har råd til å kjøpe seg en bil til 600.000,- faktisk subsidierer bilholdet til de som har det. Ikke så veldig rart det føles utrettferdig, for det er urettferdig.
Endret av bzzlink
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Motorfrelste ser på elbiler som en trussel mot interessen demmes. De klarer ikke å forsvare sitt emosjonelle standpunkt, så de går heller til et emosjonelt angrep. Jeg har vært her i 13 år, omringet av fanboys, så jeg liker å tro at jeg kjenner trekkene.

Jeg er både motorfrelst og elbilfrelst. Jeg skjønner ikke hva folk skal med diesel og bensin i en mandagsbil, og uansett hvor mange sylindrer du har i Mercedesen din så vil du mest sannsynlig bli grust av en billigere Taycan.

Jeg anerkjenner at vi motorfrelste blir de nye gamlingene med veteranbiler som hytter med neven over at ting har blitt sjelløst, komplisert og abstrakt. En Tesla er ganske kjedelig i forhold til en M5, uansett hvor fort den går fra 0 til 100. En Tesla vil heller aldri bli et mekkeobjekt om 20 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (På 23.7.2020 den 21.13):

Høres ut som om du henger med en marginal gruppe. Den vil uansett være utdødd om en 20 - 30 år når det «bare» finnes elbiler på veiene. 

Ting går ikke så fort. Med så mange biler som har forbrenningsmotor idag vil det ta noen ti år til før vi ender opp med bare el biler, men det skal mange brikker på plass før el biler blir enerådende på veien.  

Lenke til kommentar

Det har vel også med å gjøre at godene de første årene kom til de som allerede har mest penger å rutte med her til lands. Også har det vist seg i ettertid at det ikke er så fryktelig mye bedre enn fossil biler, hverken hva angår miljø og kanskje aller mest det etiske. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
rstekniker skrev (19 minutter siden):

Ting går ikke så fort. Med så mange biler som har forbrenningsmotor idag vil det ta noen ti år til før vi ender opp med bare el biler, men det skal mange brikker på plass før el biler blir enerådende på veien.  

Hvis vi hadde hatt 100% elbilandel fra i dag av ville det tatt snaue 20 år å bytte ut bilparken gitt dagens andel nybilkjøp. Jeg tror det vil ta mindre enn ti år før det er kun lov å selge nullutslippsbiler som personbiler og mindre varebiler i dette landet. 

Lenke til kommentar
CetOr skrev (4 minutter siden):

Også har det vist seg i ettertid at det ikke er så fryktelig mye bedre enn fossil biler, hverken hva angår miljø og kanskje aller mest det etiske. 

Tror vi kan slå spikeren i kista på at en elbil, kullkraft eller ei, har et lavere CO2-avtrykk enn en bil med forbrenningmotor. Ekstra argument, selv om det er et snev spekulativt, er at kobolt-resirkulering er en nær realitet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
JØI skrev (7 minutter siden):

Hvis vi hadde hatt 100% elbilandel fra i dag av ville det tatt snaue 20 år å bytte ut bilparken gitt dagens andel nybilkjøp. Jeg tror det vil ta mindre enn ti år før det er kun lov å selge nullutslippsbiler som personbiler og mindre varebiler i dette landet. 

Jeg kjøpte min første el bil tidlig på 2000 tallet, og ett par til har det blitt, men vi må være realistisk for der er veldig mange som ikke kan kjøpe el biler da de regel rett ikke har råd til å skifte ut sitt gamle fossildrevne maskineri. Vi bor ikke i ett 100% diktatur enda så folk kan enda velge hva de vil ha. Vis fordelene som el biler vi har blir stående vil nok flere, og flere kjøpe disse, men til sin tid.  

Lenke til kommentar
37 minutes ago, rstekniker said:

men vi må være realistisk for der er veldig mange som ikke kan kjøpe el biler da de regel rett ikke har råd til å skifte ut sitt gamle fossildrevne maskineri

Jeg velger å snu på flisa og si "Har jeg råd til å ikke bytte ut det gamle fossil makkverket?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...