Gå til innhold

Flere Nad-forsterkere : Bridge eller Bi-Amp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de du nevner har jeg bare C272. Skal du bruke den sammen med C368 må den kobles via PRE-OUT-utgangen. På C368 ser jeg denne merket med PRE-OUT/SUB så det kan se ut som det blir enten eller med å bruke sub eller å bruke C272. (må eventuelt sjekke i bruksanvisningen).

Har du to stykk C368 eller har du bare skrevet dobbelt? 

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar. Jeg skrev dessverre litt feil. Jeg har 1 stk nad c368, 1 stk nad c268,  og 1 stk nad c272. Begge sistnevnte er effektforsterkere. Hifi klubben hevder at jeg ikke vil få noen bedre effekt av å kjøre disse 3 sammen, fremfor å kjøre kun 368 med 268. Noen tanker???

Lenke til kommentar

For nyttegjøre seg av flere forsterkere, må høyttalerne dine ha enten biamp eller triamp tilkoblinger. Har du bare ett sett pluss og minus tilkoblinger, kan du ikke bruke flere forsterkere uten å modifisere delefilteret. De vanligste er biamp tilkoblinger og da kan du bruke C368 til diskant/mellomtone, og så bruke C272 til bass, men det kommer også an på gain i forsterkerne slik at de spiller like høyt på samme voluminnstilling. Her må du bare prøve deg frem, det er i utgangspunktet ikke noe problem å bruke kraftigere forsterker til bass enn til diskant/mellomtone, da bassen trenger mere effekt. Selv om C368 og C268 er oppgitt til samme effekt, er det ikke sikkert de har samme gain. Men her er det bare å prøve seg frem, bare ikke koble flere forsterkere til samme høyttalerterminal!

Lenke til kommentar

Hvilke Høyttalere skal du bruke på dette ? 

 

det beste ( og letteste om du er ute etter mer effekt til høyttalene) er nok og bruke C368 i bro og kjøre pre out til C268 og kjøre den i bro, så en forsterker til hver kanal, litt usikker om du klarer og beholde stereo når du bruker de sånn. 

 

et alternativ er og å selge en av effekt forsterkeren og kjøpe en som lik den du har og bruke disse i bro modus på hver sin kanal, da kan du egentlig selge den integrerte reciveren og kjøpe en ren pre amp da du ikke bruker forsterker delen på den.  

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...