Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen to nettverkskort (Bridge-ich)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kybernetiker med 25års erfaring som liksom skal ha peiling på data og nettverk, men så er det en ting jeg ikke får til (lengre).

Jeg har to nettverkskort på en og samme PC.

Det ene er navngir jeg "Internett" og er tilkoblet Internett der jeg får utdelt en statisk IP fra en IT-kis om nok porter er åpnet.

Det andre nettverket navngir jeg "Teknisk nettverk" og her setter jeg opp et eget nettverk, som oftest 192.168.1.xxx og har hundre til to hundre adresser satt opp her. Det er også viktig å merke seg at helst ønsker jeg IP-adressen på mitt tekniske nettverk til 192.168.1.100.

Spørsmålet mitt er: Hvordan får jeg Internett- tilgang fra mitt tekniske nettverk?

Før var det enkelt, jeg gikk inn på netverkskortet med internett og: Properties-->Sharing og Allow other network users to connect through this computers internet connection. 

Tidligere funket dette fint, men nå, om jeg gjør dette, så endrer den IP på det "tekniske nettverk" automatisk til 192.168.137.1 noe som ikke er gunstig for meg. 

Forøvrig så virker det heller ikke, jeg får ingen internettilgang via denne løsningen, jeg har forsket og søkt, men ikke funnet en løsning enda.

Er den noen som kan hjelpe med?

-Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...