Gå til innhold

Se Xbox Series X-presentasjonen her klokka 18:00


Anbefalte innlegg

58 minutes ago, LarZen said:

At det var en eldre build er nok nesten garantert bare et PR spinn. Dette var Xbox sitt største og muligens viktigste show på lang tid så at Halo Infinite ikke var en polert vertical slice dem hadde gjort klar kjøper jeg ikke.

Prøver du drepe siste rest av desperat vrangforestilling av et håp jeg har igjen? :p

Jada, jeg har null tro på at denne grafikken vil endre seg til launch. Grafikken ser heldigvis ikke så jævlig ut at jeg tror det kommer til å ødelegge spillet for min del, og det viktigste er loren og gameplayet og at det faktisk er morro å spille, og de har allerede bevist at i alle fall cutscenene ser helt fuckings amazing ut! :)

Noen av issuene tror jeg kan fixes med ReShade også, og er jo spent på hvordan det ser ut med raytracing, for denne var vel ikke enablet i demoen (?)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vel mene mye om det som ble vist i går. Jeg mener MS misbrukte nok en mulighet til å virkelig selge Xbox series X, selv om gårdagens showcase var bedre enn den forrige. De har flere interessante spill på vei, men ingen overlegen "must have" tittel. Det beste argumentet for å gå for en Xbox series x, eller vanlig xbox akkurat nå er nok gamepass. Ingen tvil om at det er en tjeneste som gir mye for pengene. Med tanke på at alt som ble vist i går, pluss flere titler kommer direkte på gamepass day 1så er det en god deal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halo-universet gir meg egentlig fint lite, men jeg synes faktisk spillet så ganske crisp ut. Bra flyt, raske overganger mellom kjøretøy og gåing, sømløs bruk av grapplinghooken og sånt. Pop-in la jeg ikke selv merke til, selv om jeg ser flere nevner det. Tror riktignok folk er litt inne på noe med farger og skyggelegging som gjør at det kanskje ser litt klinisk ut. Tenkte vel òg at enkelte teksturer (og gress og slikt) så litt enkelt ut. Spillestilen med all hoppingen og slik minner meg litt om old school Quake. Er det bare meg?

Synes ellers Everwild så utrolig pent ut. Digger den grafiske stilen de kjører. Men vi vet vel fortsatt ikke hva spillet og gameplay går ut på?

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (27 minutter siden):

Prøver du drepe siste rest av desperat vrangforestilling av et håp jeg har igjen? :p

Jada, jeg har null tro på at denne grafikken vil endre seg til launch. Grafikken ser heldigvis ikke så jævlig ut at jeg tror det kommer til å ødelegge spillet for min del, og det viktigste er loren og gameplayet og at det faktisk er morro å spille, og de har allerede bevist at i alle fall cutscenene ser helt fuckings amazing ut! :)

Noen av issuene tror jeg kan fixes med ReShade også, og er jo spent på hvordan det ser ut med raytracing, for denne var vel ikke enablet i demoen (?)

Hehe, selv så synes jeg ikke grafikken var sååå dårlig? Det ser jo bra ut men all denne hypen om spillet og ikke minst "verdens kraftigste konsoll" ifra Microsoft gjorde at vi eller ihvertfall jeg forventet mer. Det var lite som viste hvorfor vi skal løpe ut å kjøpe en SeriesX når den lanserer. Men spillene så jo bra ut, om dog ikke next-gen "oh my God løp å kjøp denne 5000-7000kr konsollen" bra ut... ?

Raytracing var ikke i denne demoen nei, så det vil jo bli artig å se hvordan dem kommer til å bruke RT.

EDIT: Og bare så det er nevnt, jeg kommer til å "løpe å kjøpe en SeriesX" på lansering ? Masse kule spill, kraftig konsoll som gir full pupp og GamePass som snører alt perfekt samens. 

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Noe man ikke ser noen diskutere er at absolutt alle spill som ble vist i går kommer dag 1 på Gamepass, det er faktisk en helt syk deal. Man sparer potensielt mange tusen kroner. Det siste året har jeg knapt kjøpt et eneste spill mens jeg sikkert har spilt 40++ spill gjennom gamepass. 

 

Helt greit at eventen i går ikke var så bra som folk forventet men det store positive er at alle spillene kommer i game pass. 

Endret av Raul07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
firberblad skrev (2 timer siden):

Man kan vel mene mye om det som ble vist i går. Jeg mener MS misbrukte nok en mulighet til å virkelig selge Xbox series X, selv om gårdagens showcase var bedre enn den forrige. De har flere interessante spill på vei, men ingen overlegen "must have" tittel. Det beste argumentet for å gå for en Xbox series x, eller vanlig xbox akkurat nå er nok gamepass. Ingen tvil om at det er en tjeneste som gir mye for pengene. Med tanke på at alt som ble vist i går, pluss flere titler kommer direkte på gamepass day 1så er det en god deal. 

Savnet veldig noe must have ja. Altså imo er det ikke noe som er oppe å pirker på god of war, uncharted, tlou1 nivå. 

Det positive som du og flere nevner er jo selvsagt gamepass. Så jeg kan spille så mange av titlene jeg vil uten at det koster meg noe(da jeg har og kommer til å fortsette ha gamepass uansett)

Kan jo da oppleve en positiv overraskelse eller to og samt slippe glede meg så veldig i forkant ?

Blir litt sprøtt da på xsx launch så popper det X nye spill rett inn i pc gamepass. Deilig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Raul07 said:

Noe man ikke ser noen diskutere er at absolutt alle spill som ble vist i går kommer dag 1 på Gamepass, det er faktisk en helt syk deal. Man sparer potensielt mange tusen kroner. Det siste året har jeg knapt kjøpt et eneste spill mens jeg sikkert har spilt 40++ spill gjennom gamepass. 

 

Helt greit at eventen i går ikke var så bra som folk forventet men det store positive er at alle spillene kommer i game pass. 

Kan jo ikke ha noe av at noen er positive til det Xbox gjør i dette playstation landet...

Lenke til kommentar
Mala skrev (19 timer siden):

Ja..hva skal man si? Syns setting og gameplay ser lovende it..men det var mye til overs å spille på når det kommer til det rent tekniske her ja..for å si det forsiktig. 

Nå var sikkert H:I en alpha eller beta, men synes nesten Horizon (1) på ps4 ser bedre ut enn det jeg så av Halo i går.. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (11 timer siden):

Noe av dette var iallefall gameplay, så man kan fint dømme utifra det.

Det er tross alt snakk om å velge hvilken av to konsoller man skal kjøpe. (noe som kan være ganske dyrt for enkelte)

Hadde du satt av 10 kr hver eneste dag siden den dagen man fikk nyhetene så hadde det ikke vært dyrt overhode. At enkelte ikke evner å spare får være folks problem, hadde man virkelig hatt lyst på konsollen på dag 1 så vil ikke pris være et problem. Om økonomien er så dårlig at hver eneste krone teller så ville en konsoll vært det siste jeg hadde brukt penger på. 

En konsoll totalt sett er ikke dyrt mtp på timene av underholdning man får tilbake uansett. Om det er "ganske dyrt" for enkelt så vil jeg fraråde folk fra å kjøpe konsoll overhode og da spesielt på det tidspunktet det kommer ut. Tydeligvis er ikke økonomien på stell om man synes en konsoll til 5k eller hva enn prisen blir som "ganske dyrt".  

 

Iki skrev (11 timer siden):

Noe av dette var iallefall gameplay, så man kan fint dømme utifra det.

Det er tross alt snakk om å velge hvilken av to konsoller man skal kjøpe. (noe som kan være ganske dyrt for enkelte)

Series X er bedre enn One X. Trenger ikke gameplay for å forstå/se det. Den er faktisk dobbelt så kraftig. 

 

Iki skrev (11 timer siden):

Fordi det som vises frem ikke er gameplay / ikke viser noe nytt.

Vi fikk se litt av Forza, som visstnok ikke kommer før om noen år.

Fordi de prioriterte å vise frem trailere av spill. Akkurat som Sony. At du vil ha 5 min gameplay av hvert eneste spill er usannsynlig og ikke minst noe heller ikke Sony gjorde. De viste noen akkurat som Microsoft. Slutt å klag.
Vi har fått sett langt mer og vil fortsette å se mer som tiden går. Trailere er ment for å gi en smakebit på hva av spill man har i vente, ikke gå deep dive i gameplay i samtlige spill. Da hadde denne eventen vart i flere timer. 

Iki skrev (12 timer siden):

Joda, men så kommer alle spillene (ifølge Microsoft) på Xbox one, så da sparer du jo mer om du ikke kjøper en series X, som vi ikke har fått noen grunn til å kjøpe enda.

 

Flott for de som har dårlig økonomi at de fortsatt har et produkt de kan bruke da. Om jeg har en iPhone 8 så har jeg jo ingen grunn til å kjøpe den nyeste iPhonen heller. Flott for meg at telefonen min fortsatt får oppdateringer og fortsatt lever. Om jeg ikke har noen grunn til å kjøpe ny telefonen. Da kjøper jeg ikke ny telefonen, verre er det ikke. Det er faktisk veldig brukervennelig å ikke tvinge folk over på en ny konsoll. Om du er tilfreds med en dårligere versjon av et produkt så burde du få lov til å bruke det.  Dette er jo ikke uvanlig på PC heller. Noen har 20k+ pcer, andre er kanskje tilfreds med en 5-10k pc. Noen har 4K tver, andre er tilfreds med en FULL HD TV. Bedre hardware er grunn nok i seg selv. Det gir bedre kvalitet og bedre ytelse. Noe Series X gir dersom man oppgraderer opp fra Xbox One X eller Xbox One. Ønsker du ikke at spillene skal se bedre ut og kjøre bedre så kjøper du ikke ny konsoll, akkurat som en TV, telefonen, PC deler eller gud vet hva annet her i verden.

 

Iki skrev (12 timer siden):

Fordi det som vises frem ikke er gameplay / ikke viser noe nytt.

Vi fikk se litt av Forza, som visstnok ikke kommer før om noen år.


Nå har det seg slik at jeg har spilt alle Halo spillene som har blitt sluppet til nå og det er ingen spill Sony har lansert til nå som har gitt det samme som det spillene har gitt. Så jeg kan fint dømme spill jeg har prøvd. 

 

Iki skrev (12 timer siden):

Ikke mange som vet hva som kommer, utenom det som har blitt vist frem.

Av det som har blitt vist så leder Sony en god del.

"Ikke mange som vet hva som kommer utenom det som har blitt vist frem på PS5 heller"
Leder faktisk, som er subjektiv mening. For min del er det Xbox. Det er bra for deg at Sony lanserer spill som passer deg bedre da. Deres siste store event lanserte masse barnespill og spill som også kommer på Xbox. 

Folk flest holder seg gjerne på den konsollen de allerede har spilt på og knyttet "bånd" til. Det er jo noen som aldri har tatt i en Xbox kontroll før eller motsatt. Jeg har vært og er innom begge delene. PS har vært på banen tidligere
Det er ikke mange som hopper fra Samsung til Apple tilbake til Samsung og tilbake til Apple. Sannsynligvis så holder de fleste av seg til f.eks iPhone uavhengig av om Samsung skulle være bedre eller ikke. Det handler om preferanser som kan være alt fra himmel og ord. Er alle i vennegjengen din på PS så vil du helt sikkert velge PS også.

 

Iki skrev (12 timer siden):

Kanskje kraftigere*

Prisen på ps5 er sist ryktet til 4.000,-

På kontrollere så er Playstation mer populær (utifra antall brukere av den på PC)

Series X er bedre. Eneste området PS kommer bedre ut på er load times. 
Ok? Et rykte. Ryktes også om at man ikke skal betale for online for Xbox så PS kan bare være billig de bare vil. Et år og Xboxen har spist opp det beløpet noe som gjør Xbox mye billigere over tid. Gratis online og enorm value i gamepass. Grunner alene som pdd Sony ikke ser ut til å være i nærheten av å matche. Jeg betaler glatt 1000kr mer for Xbox om det blir en ting, men sannsynligvis så kommer de til å ligge ganske likt prismessig uansett. Så glatt knockout på PS det området om du først skal basere deg på rykter.

Kontrollere er subjektivt preferanser, men utifra tilbakemeldinger så er Xbox kontrollere foran PS. Dette kommer i all hovedsak fra folk fra PS og PC. Du finner omtrent ingen kun bruker Xbox som synes Sony sine kontrollere er bedre. Med god grunn . For å ikke snakke om Xbox Elite kontrollene.

Lenke til kommentar
Thomas_H skrev (10 minutter siden):

Nå var sikkert H:I en alpha eller beta, men synes nesten Horizon (1) på ps4 ser bedre ut enn det jeg så av Halo i går.. 

Nå står det skrevet i beskrivelsen til gameplay demoen deres:

"Captured real-time and representative of the experience on Xbox series X"

Så jeg regner med at de mener dette er hvordan spillet vil se ut når det lanseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kamaaz said:

Series X er bedre. Eneste området PS kommer bedre ut på er load times. 
Ok? Et rykte. Ryktes også om at man ikke skal betale for online for Xbox så PS kan bare være billig de bare vil. Et år og Xboxen har spist opp det beløpet noe som gjør Xbox mye billigere over tid. Gratis online og enorm value i gamepass. Grunner alene som pdd Sony ikke ser ut til å være i nærheten av å matche. Jeg betaler glatt 1000kr mer for Xbox om det blir en ting, men sannsynligvis så kommer de til å ligge ganske likt prismessig uansett. Så glatt knockout på PS det området om du først skal basere deg på rykter.

Nytter jo ikke om den er bedre hvis eksklusivene mangler. Og av det vi har sett av grafikk til nå er det ingenting som tilsier at Xbox er kraftigere, gitt at vi ikke visste om specs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kamaaz skrev (6 minutter siden):

At enkelte ikke evner å spare får være folks problem, hadde man virkelig hatt lyst på konsollen på dag 1 så vil ikke pris være et problem. 

Nå er det snakk om å velge mellom to konsoller som kan komme til å koste alt fra 4.000 til 10.000,-

De fleste kommer ikke til å ta seg råd til å kjøpe begge.

Kamaaz skrev (8 minutter siden):

Series X er bedre enn One X. Trenger ikke gameplay for å forstå/se det. Den er faktisk dobbelt så kraftig. 

Det hadde vært fint om de faktisk hadde vist dette, istedenfor å bare si dette.

Så langt mangler vi bevis.

Kamaaz skrev (9 minutter siden):

Fordi de prioriterte å vise frem trailere av spill. Akkurat som Sony. At du vil ha 5 min gameplay av hvert eneste spill er usannsynlig og ikke minst noe heller ikke Sony gjorde. De viste noen akkurat som Microsoft. Slutt å klag.

Sony viste gameplay av flere spill, hvor de viste next-gen grafikk og spillmekanikker. Dette manglet fra Microsoft.

Kamaaz skrev (11 minutter siden):

.Om jeg har en iPhone 8 så har jeg jo ingen grunn til å kjøpe den nyeste iPhonen heller. Flott for meg at telefonen min fortsatt får oppdateringer og fortsatt lever. Om jeg ikke har noen grunn til å kjøpe ny telefonen. Da kjøper jeg ikke ny telefonen, verre er det ikke. 

Det er flott for forbrukerne ja, da kan de bare skaffe deg en Playstation, så slipper de å velge.

Kamaaz skrev (12 minutter siden):

Nå har det seg slik at jeg har spilt alle Halo spillene som har blitt sluppet til nå og det er ingen spill Sony har lansert til nå som har gitt det samme som det spillene har gitt. Så jeg kan fint dømme spill jeg har prøvd. 

Så du har lov til dette men andre har ikke?

For noe tull.

Regner uansett ikke med at du har prøvd særlig mange Playstation spill...

Kamaaz skrev (14 minutter siden):

Folk flest holder seg gjerne på den konsollen de allerede har spilt på og knyttet "bånd" til.

Uheldigvis for Microsoft.

De hadde sjansen til å vende en del personer nå, men det ser ikke ut til at de ønsker at flere skal over på Xbox.

Kamaaz skrev (16 minutter siden):

Series X er bedre.

Det vet du ikke.

Kamaaz skrev (17 minutter siden):

Du finner omtrent ingen kun bruker Xbox som synes Sony sine kontrollere er bedre. Med god grunn . For å ikke snakke om Xbox Elite kontrollene.

Jepp, den gode grunnen er at det er så få som bruker Xbox.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (2 timer siden):

Noe man ikke ser noen diskutere er at absolutt alle spill som ble vist i går kommer dag 1 på Gamepass, det er faktisk en helt syk deal. Man sparer potensielt mange tusen kroner. Det siste året har jeg knapt kjøpt et eneste spill mens jeg sikkert har spilt 40++ spill gjennom gamepass. 


Absolutt. Man kan få tak i gamepass i et år for rundt 750kr. Med andre ord et fullpris spill og et indie spill. 

Om vi sier at du har spilt 40 spill i år via Gamepass så blir det en kostnad på 18.75kr per spill. Da tar man heller ikke hensyn til de spillene man kanskje har prøvd men ikke likt som også fjerner kostnad og styret med å eventuelt å be om refund eller legge spillet ut for salg på finn etc. Jeg tror også det er et x antall spill i året man kan be om refund på også, jeg vil hvert fall anta at det er en begrensning. For å hindre at folk misbruker. 

Jo mer man bruker det, jo mer verdi selvsagt er det. Jeg har også etter gamepass sluttet helt å kjøpe spill med et par unntak av de store årlig spillene. Spart tusenvis av kroner på det i året. Jeg vil tørre å påstå at det er det beste tilbudet i spillindustrien for øyeblikket og det blir bare bedre og bedre. 

Lenke til kommentar

Rart at folk påstår at de ikke liker det ene eller det andre men de skal likevel være i hver eneste tråd om Xbox og kun snakke om Playstation så deretter forsvare de med nebb og klør :p Hvorfor ikke fokusere på de positive tingene. Man får to kraftige maskiner, man får masse nye spill. Playstation får mange gode eksklusive spill mens Xbox får masse spill "gratis" på Gamepass. Jeg er iallefall veldig spent på denne generasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...