Gå til innhold

ICE+ / 4G+


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Når pluss-tegnet kommer betyr det at man får flere frekvenser samtidig, og derav trolig økt hastighet. Men betyr dette at man tar inn to forskjellige frekvenser eller to basestasjoner med like frekvenser som feks. 2x800 MHz ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ice+/ Ice pluss = du er koblet på Ice sitt nettverk 

Ice/Telia/Ice Telia = du er koblet på Telia 

 

4G+ = flere frekvenser / carrier aggregation. Samme frekvens fra to forskjellige baser er ikke mulig da det bare skaper interferens. Forskjellig frekvens fra 2 baser er det ikke lagt opp til i Norge. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Janvik skrev (7 minutter siden):

4G+ = flere frekvenser / carrier aggregation. Samme frekvens fra to forskjellige baser er ikke mulig da det bare skaper interferens. Forskjellig frekvens fra 2 baser er det ikke lagt opp til i Norge. 

Takk, altså flere frekvenser fra samme basestasjon så kommer +tegnet.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Nidar2 said:

Takk, altså flere frekvenser fra samme basestasjon så kommer +tegnet.

Nei.  Dette vil være helt avhengig fra telefon til telefon.  En iPhone endrer ikke 4G til 4G+ om den er koblet opp mot carrier aggregation (flere kanaler/frekvenser).

Og har du ICE abonnement så betyr bare + bak ICE (dvs at telefonen viser "ICE+" eller "ICE pluss") at du koblet mot ICE sitt eget nettverk og ikke via Telia (da vises "ICE" eller "Telia", litt avhengig av telefon og versjon av SIM-kort).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Øystein H skrev (11 timer siden):

Nei.  Dette vil være helt avhengig fra telefon til telefon.  En iPhone endrer ikke 4G til 4G+ om den er koblet opp mot carrier aggregation (flere kanaler/frekvenser).

Og har du ICE abonnement så betyr bare + bak ICE (dvs at telefonen viser "ICE+" eller "ICE pluss") at du koblet mot ICE sitt eget nettverk og ikke via Telia (da vises "ICE" eller "Telia", litt avhengig av telefon og versjon av SIM-kort).

Hos ICE kan det feks stå i statuslinjen:
ICE+ 4G+ VoLTE
ICE+ 4G VoLTE
Litt avhengig av hvor man befinner seg.

Samme hos Telenor, men da er naturligvis ICE+ byttet ut med Telenor.

Om telefonen hos ICE slår over på Telias nett byttes ICE+ ut med ICE-Telia, og det vil da stå i statuslinjen:

ICE-Telia 4G+ VoLTE

Altså har jeg forstått at 4G+ betyr at jeg tar inn flere frekvenser fra samme basestasjon. Jeg ble litt overrasket da jeg så ICE hadde 4G+ i området jeg befinner meg, da jeg ikke kan huske dette forrige gang jeg hadde ICE abonnement. Det gir en betraktelig bedring av hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...