Jump to content
NTB - digi

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid

Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

hekomo skrev (1 minutt siden):

Så hva mener du er grunnen til at han nevner at de har/hadde en backup-løsning for CT-designet?

Tidligere så gir det mening å ikke 100% stole på en mock-up av en bil, men nå i etterkant så gir det ikke mening. Du kan jo komme med din grunn siden jeg spurte om dette allerede i min åpningspost uten at noen har svart. 

hekomo skrev (3 minutter siden):

Han sier ikke i intervjuet at den ikke skal selges globalt. Han sier den er produsert for amerikanske forhold. Det med at den ikke skal selges globalt var vel noe artikkelforfatteren fant på basert på denne uttalelsen.

Vi har ikke et script av intervjuet såvidt jeg vet, så enten har vi det, og da ønsker jeg kilden til den, eller så spekulerer du bare. 

Share this post


Link to post
oophus3do skrev (1 time siden):

Tidligere så gir det mening å ikke 100% stole på en mock-up av en bil, men nå i etterkant så gir det ikke mening. Du kan jo komme med din grunn siden jeg spurte om dette allerede i min åpningspost uten at noen har svart. 

Stole på en mockup? Hva mener du?

Min grunn til hva? At de hadde design i reserve? Det har jeg jo forklart. Det er fordi de skulle ha noe i tilfelle CT-designet ikke ble godt mottatt. Men det ble jo godt mottatt, så da er det problemet løst.

Sitat

Vi har ikke et script av intervjuet såvidt jeg vet, så enten har vi det, og da ønsker jeg kilden til den, eller så spekulerer du bare. 

Nettopp, vi har bare det journalisten påstår at han sa, pluss journalistens kreative tolkning av dette med bruk av ord han ikke faktisk brukte i det sitatet de hadde med.

Share this post


Link to post
oophus3do skrev (20 timer siden):

Du klarer ikke forholde deg til tema, og blir sveiseblind på en "side-påstand" som er der for å beskrive forskjellene mellom Tesla og OEM's. 

Tesla er et firma som skal ha vekst innenfor 1-2 modeller. 
OEM's selger millioner av biler i året innenfor en mye større produktportefølje, der fokuset ligger på å opprettholde markedsandeler enn nødvendigheten av vekst. Det er ekstremt logisk å forstå et fall i salgstall gjennom en pandemi, mens elbilene uansett fra hvem firma gjør det greit. 

Ja, man kan finne mange fine bortforklaringer på at Tesla går så det suser mens de andre sliter. De andre har dessverre ikke Elon Musk.

Sitat

Som sagt. Det eneste stedet hvor Tesla viser eksponentiell vekst, er i antall søksmål mot dem. Dette er fakta uansett om søksmålene havner i forlik eller blir forkastet. 

Jeg vet ikke hvor mange søksmål det er, og bryr meg egentlig ikke så veldig. Det er "fakta" uten noen særlig relevans. Søksmål kan man finne mot et hvilket som helst selskap. Men det som gjerne har vært fellestrekket med søksmål mot Tesla er at de ikke har kommet noen vei, og jeg vil tro at det kommer til å fortsette slik.

"Fakta" du kommer med er uansett feil. Tesla vokser kraftig som selskap.

 

Sitat

For en håpløst tåpelig uttalelse. Hva med å diskutere med argumenter fremfor tomme og tankeløse påstander? 
Nå nylig har Tyskland bannet bruken av skjermen for å justere viskerinvetrvaler. Det samme med lovgivningen rundt ADAS systemer og OTA oppdateringer. Elon's vilje blir gang etter gang tvunget tilbake fordi han ikke tenker på sikkerheten, og godt er det - at noen klarer å tvinge frem ordentlige måter å innføre potensielt farlig teknologi om den ikke blir undersøkt først at fungerer optimalt. 

Du forstår heller ikke det du siterer. Kvalitetsproblemer og serviceproblemer kan ikke eksistere i den grad de har gjort det hos det private markedet når Tesla nå skal inn på det kommersielle markedet med CT og TS. Det vil aldri bli tollerert, og det har absolutt ingenting med "vedde mot Elon" å gjøre. 

Les og forstå før du skriver. 

Så så, det er ingen grunn til å miste besinnelsen bare fordi jeg påpeker at de som har veddet mot Elon har tapt.

Tyskland får holde på. Som vanlig kommer dette til å bli løst på en eller annen måte. Dette gir også flashback til tidligere episoder der det blant annet ble påstått at Model 3 ikke ble godkjent for salg i Europa, med mer. Det kan godt være det var noen midlertidige problemer som dukket opp, men som vi allerede vet så fikser Tesla det som trengs.

De kan i verste fall bare oppdatere programvaren i bilen slik at funksjonene på de fysiske knappene og spakene man har endres, og at man for eksempel kan endre intervallet på vindusviskerne ved å trykke flere ganger på vindusviskerknappen eller lignende.

Påståtte problemer med kvalitet og service ser jeg ikke som relevant for Tesla Semi da disse kjøretøyene har helt andre kunder enn de andre bilene til Tesla. Semi kommer jo ikke å masseproduseres og produksjonsvolumet kommer jo ikke til å rampes opp i den ekstreme graden det ble gjort med Model 3.

Ellers er det jo gode nyheter for Tesla da kvaliteten på biler produsert i Kina tydeligvis kan være mye bedre enn i USA:

https://electrek.co/2020/08/03/tesla-made-in-china-cars-lead-market-quality/

Nå må vi kanskje ta dette med en klype salt fordi det er Electrek og de har en tendens til å være litt kjappe på avtrekkeren, men de linker jo til originalkilden også. Hvis det er riktig kan det jo tyde på at med fabrikken i Tyskland så vil europeere få tysk kvalitet på sine Teslaer.

Jeg vil si at alt det vi diskuterer her har å gjøre med å vedde mot Elon. Alle som har veddet mot Elon har tapt stort. Det har vært massevis av historier om påståtte umulige problemer som kom til å ødelegge for Tesla, men så gikk det bra likevel. Elon klarer brasene. Man vedder ikke mot Elon, for da taper man.

Sitat

Nei, søket viser en haug av ulike folk med ulike problemer. Enkelte av dem har blitt re-twittret for å få linket til seg hashtaggen slik at de er enklere å finne, samt det setter press mot Tesla i å fikse et åpenbart problem. 

Søket viser noen ivrige gjengangere som liker å blåse opp et hvilket som helst problem eller påstått problem som måtte oppstå. Grunnen til at de gjør det ser ut til å være at mange av dem er shortere som har tapt enorme summer på å vedde mot Elon. Som kjent har de som har veddet mot Elon tapt stort.

Sitat

Når skal de ansatte hos Tesla og SpaceX få den applausen de fortjener uten at Elon skal ta til seg alt som om det er han som står bak alt av løsninger? Paypal all over again. 

Var det ikke du som klaget over at Elon bare tok all æren selv da den gjenbrukbare raketten med amerikanske astronauter ble sendt opp, og så viste det seg at det første Elon gjorde i talen etter suksessen var å takke NASA- og SpareX-teamene for jobben de har gjort for å få dette til å skje?

Og nå kommer samme påstand igjen?

Ikke skjønner jeg relevansen heller. Hva har dette å gjøre med det jeg skriver om at Semi er et annet marked enn privatmarkedet, og at det Elon har klart blant annet oppskytinger av gjenbrukbare raketter, noe som tilsier at Tesla helt fint vil få til å levere kjøretøy til bedrifter også?

Sitat

Enda ei runde babbel som ikke har noe med det du siterer å gjøre, jeg gjentar: 

Leveranser av Tesla Semi og Cybertruck vil som du sier uten å utbedre det, være noe helt annet enn å levere produkter til fanboys og enkeltpersoner. Firma som Coca-Cola vil ikke akseptere å være i 3 timer i kø på "road-side assistance", eller oppleve at service-avtalen man betalte for for 2 år siden plutselig bare forsvinner mens man har 1 år igjen på den. De vil heller ikke akseptere byggekvalitet lik den vi har sett, og de vil ikke akseptere at Tesla ikke fører delelager på sine egne produkter, noe som gjør at ventetiden er enorm for enkelte. 

Stakkars fyren som kjøpte Roadster i Mai 2019 for $100,000 som fremdeles venter med bilen på service for en ny batteripakke.

 Ja nettopp. Leveringer til bedriftsmarkedet er noe annet enn privatbilisme. Se over.

Ja, det er trist hvis noen må vente lenge på noe, men hva har det med saken å gjøre?  Skal enkeltepsioder nå fremstilles som at de er et representativt utvalg?

oophus3do skrev (20 timer siden):

Det betyr at de må ha separate produksjonslinjer for EU vs NA. Kostnadene vil være for store, og da kan de like så godt lansere "CyberTruck 2.0.". 

De vil jo ha separate fabrikker for EU og NA, så jeg ser ikke helt problemet. Cybertruck som den er i dag vil selge som hakka møkk i USA, og så får vi se hvordan interessen i Europa er for en eventuell tilpasset versjon. Og en eventuell tilpasset versjon for Europa vil jo dele så mye som mulig med andre varianter. Igjen, her lages det problemer der det ikke er noen.

Share this post


Link to post
Annonse
hekomo skrev (18 minutter siden):

Stole på en mockup? Hva mener du?

 

Alt hva man må forklare til deg hekamo. Bilen er åpenbart ikke klargjort for veiene. Den mangler blant annet speil, og er en mockup, eller prototype om du vil. Hvorfor tar du ikke bare å søker etter definisjonen på et ord du ikke forstår fremfor å måtte spørre? 
https://en.wikipedia.org/wiki/Mockup

Share this post


Link to post
hekomo skrev (2 minutter siden):
oophus3do skrev (På 3.8.2020 den 15.12):

Du klarer ikke forholde deg til tema, og blir sveiseblind på en "side-påstand" som er der for å beskrive forskjellene mellom Tesla og OEM's. 

Tesla er et firma som skal ha vekst innenfor 1-2 modeller. 
OEM's selger millioner av biler i året innenfor en mye større produktportefølje, der fokuset ligger på å opprettholde markedsandeler enn nødvendigheten av vekst. Det er ekstremt logisk å forstå et fall i salgstall gjennom en pandemi, mens elbilene uansett fra hvem firma gjør det greit. 

Ja, man kan finne mange fine bortforklaringer på at Tesla går så det suser mens de andre sliter. De andre har dessverre ikke Elon Musk.

Fremdeles så klarer du ikke svare til det du siterer til, så hva er vitsen med å sitere? Forskjellen mellom firma i vekst, og firma som jobber for å opprettholde markedsandeler er ingen unnskyldning for noe, det er en beskrivelse for noe. 

hekomo skrev (4 minutter siden):

Så så, det er ingen grunn til å miste besinnelsen bare fordi jeg påpeker at de som har veddet mot Elon har tapt.

Når du klarer å sitere ting uten å diskutere det du siterer og bare preker om Elon så blir det håpløst. 

hekomo skrev (5 minutter siden):

Tyskland får holde på. Som vanlig kommer dette til å bli løst på en eller annen måte. 

Ja, løsningen er enten at Tesla ikke får solgt bilene i Tyskland med det problemet, eller at Tesla må justere seg selv etter Tysklands regler. Om Tesla justerer seg i etterkant med en OTA, så må altså den godkjennes først når det er snakk om å justere funksjoner. 

hekomo skrev (7 minutter siden):

Påståtte problemer med kvalitet og service ser jeg ikke som relevant for Tesla Semi da disse kjøretøyene har helt andre kunder enn de andre bilene til Tesla. Semi kommer jo ikke å masseproduseres og produksjonsvolumet kommer jo ikke til å rampes opp i den ekstreme graden det ble gjort med Model 3.

Problemer med kvalitet og service må fikses ja, fordi kundene til Tesla Semi på langt nær vil orke å bli ført gjennom det samme systemet som privatbilismen gjør. Det er nettopp kundene som er grunnen til at Tesla må ta seg et godt grep om nakken for å skjerpe seg, og Elon like så som må gi sine ansatte mer rom og tid for arbeid. 

Produksjonsvolum har ingenting å si, det som har noe å si er antall i arbeid per produksjonslinje. 

hekomo skrev (12 minutter siden):

Nå må vi kanskje ta dette med en klype salt fordi det er Electrek og de har en tendens til å være litt kjappe på avtrekkeren, men de linker jo til originalkilden også. Hvis det er riktig kan det jo tyde på at med fabrikken i Tyskland så vil europeere få tysk kvalitet på sine Teslaer.

De ligger bak målene sine for antall biler, og det kan hende det eksisterer noen sjefer der som klarer å prate til Musk uten at Musk blir snurt og gir dem sparken. Forhåpentligvis vil det fortsette slik, uten at Musk insisterer på at de kan trappe opp tempoet langt over evne. 

hekomo skrev (13 minutter siden):

Elon klarer brasene. Man vedder ikke mot Elon, for da taper man.

Slapp av Ross Gerber. 

hekomo skrev (14 minutter siden):
Sitat

Nei, søket viser en haug av ulike folk med ulike problemer. Enkelte av dem har blitt re-twittret for å få linket til seg hashtaggen slik at de er enklere å finne, samt det setter press mot Tesla i å fikse et åpenbart problem. 

Søket viser noen ivrige gjengangere som liker å blåse opp et hvilket som helst problem eller påstått problem som måtte oppstå. Grunnen til at de gjør det ser ut til å være at mange av dem er shortere som har tapt enorme summer på å vedde mot Elon. Som kjent har de som har veddet mot Elon tapt stort.

Nei, dette er feil. Og jeg har forklar hvorfor. Se på det jeg har skrevet igjen, og prøv igjen. 

hekomo skrev (15 minutter siden):

Var det ikke du som klaget over at Elon bare tok all æren selv da den gjenbrukbare raketten med amerikanske astronauter ble sendt opp, og så viste det seg at det første Elon gjorde i talen etter suksessen var å takke NASA- og SpareX-teamene for jobben de har gjort for å få dette til å skje?

Og nå kommer samme påstand igjen?

Nei, jeg snakker ekstremt skjeldent om SpaceX. Så du sauser sammen folk slik du pleier å gjøre. 

 

hekomo skrev (19 minutter siden):
Sitat

Enda ei runde babbel som ikke har noe med det du siterer å gjøre, jeg gjentar: 

Leveranser av Tesla Semi og Cybertruck vil som du sier uten å utbedre det, være noe helt annet enn å levere produkter til fanboys og enkeltpersoner. Firma som Coca-Cola vil ikke akseptere å være i 3 timer i kø på "road-side assistance", eller oppleve at service-avtalen man betalte for for 2 år siden plutselig bare forsvinner mens man har 1 år igjen på den. De vil heller ikke akseptere byggekvalitet lik den vi har sett, og de vil ikke akseptere at Tesla ikke fører delelager på sine egne produkter, noe som gjør at ventetiden er enorm for enkelte. 

Stakkars fyren som kjøpte Roadster i Mai 2019 for $100,000 som fremdeles venter med bilen på service for en ny batteripakke.

 Ja nettopp. Leveringer til bedriftsmarkedet er noe annet enn privatbilisme. Se over.

Ja, det er trist hvis noen må vente lenge på noe, men hva har det med saken å gjøre?  Skal enkeltepsioder nå fremstilles som at de er et representativt utvalg?

 Hvor lang tid brukte du på å lese om folk som roper om hjelp? Er alle enkeltepisoder, selv om det dukker opp flere saker i timen? 

Du forstår at man kan re-twittre en sak sant, og at personen som re-twittrer noe ikke er OP? Da må du gå inn i tråden og lese og se hvem som skriver hva. Det er ingen gjentagende personer som gjør dette, og de er som oftest ikke linket til TSLAQ heller. De som er linket til TSLAQ re-twittrer for å linke saken til ei hashtag. Forstår du forskjellen? 
 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...