Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Interessant, kilde på dette? Mener du at Nissan og de andre kun sliter med "fossilsalget" under pandemien? I så fall er det jo en veldig rar greie at det ikke er fall der, ser ikke helt hva det skulle skyldes? Større interesse for elbil i pandemi? 

Er fossilsalget som har hatt mest tap av det jeg har sett ja. BEV og PHEV har klart seg best. Det er du vel enig i selv også? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Du tuller nå? Jeg kan lett finne lassevis av disse påstandene. Men, det tror jeg er unødvendig da du har vært involvert i mange tråder der det slenges ut.

Nei, skal du kaste ut påstander mens du siterer meg, så for du vise sitatet du snakker om. Hva andre folk har skrevet får du ta opp med dem. 

Personlig trur jeg Tesla vil bestå, men uten Musk. Slik alle OEMs består selv om en haug folk blir kastet i fengsel grunnet Dieselgate. 

Salvesen. skrev (19 minutter siden):

Hvorfor? Kan du komme med en empirisk begrunnelse på dette? Jeg er veldig interessert i denne sammenhengen, men jeg kjenner ikke til mekanismen i det. Som du åpenbart gjør.

Elbilen er jo i farta grunnet subsidier. De blir mer og mer konkurransedyktige mot ICE, og stemmer bedre innenfor et tankesett flere havner i angående klimavennliget osv. 

Jeg er ikke en av dem som mener at ICE er bedre (forutenom noen steder til enkelte behov) , og heller ikke en av dem som sier at BEVs er en boble. Altså for min del er det åpenbart at Tesla burde klare seg mye bedre nå med en bil portefølje på 3/4 biler, der alle treffer en mentalitet som flere vil havne på over tid vs eldre OEMs som I årevis har jobbet for å beholde markedsandeler over stor vekst, med en mye større og diversifisert portefølje. 

Hva mener du ellers er årsaken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Nei, skal du kaste ut påstander mens du siterer meg, så for du vise sitatet du snakker om. Hva andre folk har skrevet får du ta opp med dem. 

Personlig trur jeg Tesla vil bestå, men uten Musk. Slik alle OEMs består selv om en haug folk blir kastet i fengsel grunnet Dieselgate. 

Elbilen er jo i farta grunnet subsidier. De blir mer og mer konkurransedyktige mot ICE, og stemmer bedre innenfor et tankesett flere havner i angående klimavennliget osv. 

Jeg er ikke en av dem som mener at ICE er bedre (forutenom noen steder til enkelte behov) , og heller ikke en av dem som sier at BEVs er en boble. Altså for min del er det åpenbart at Tesla burde klare seg mye bedre nå med en bil portefølje på 3/4 biler, der alle treffer en mentalitet som flere vil havne på over tid vs eldre OEMs som I årevis har jobbet for å beholde markedsandeler over stor vekst, med en mye større og diversifisert portefølje. 

Hva mener du ellers er årsaken? 

Tror du skal lese det igjen, jeg sa ikke at du hadde spådd dette. Jeg sa det har blitt spådd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Tror du skal lese det igjen, jeg sa ikke at du hadde spådd dette. Jeg sa det har blitt spådd. 

Hva er relevansen i å nevne det når du siterer meg? 

Jeg har aldri vært bombastisk med at Tesla går konkurs, men jeg trur Elon vil være skadelig for firmaet nå over tid, og at han kanskje vil være så egoistisk og umulig å ha med å gjøre at han tar alt med seg om han fortsetter som han gjør. Han har gjort sin rolle der allerede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Hva er relevansen i å nevne det når du siterer meg? 

Jeg har aldri vært bombastisk med at Tesla går konkurs, men jeg trur Elon vil være skadelig for firmaet nå over tid, og at han kanskje vil være så egoistisk og umulig å ha med å gjøre at han tar alt med seg om han fortsetter som han gjør. Han har gjort sin rolle der allerede. 

Relevansen var det vi diskuterte. Igjen, jeg sa ikke deg. Da hadde jeg skrevet det på en slik måte og inkludert, deg, du eller hva enn som hadde passet i setningen. Så beklager om det ble oppfattet sånn, men var altså ikke meningen. Det var en generell kommentar. 

Godt mulig du har rett der, jeg håper dog ikke det vill skje. Liker mye av det han gjør, men i noen tilfeller går det alt for langt og kanskje litt fort i svingene. Mye rart som kommer ut. Tror dog Tesla som selskap og produkter hadde vært langt kjedligere uten han. Men gjerne på godt og vondt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 timer siden):

Godt mulig du har rett der, jeg håper dog ikke det vill skje. Liker mye av det han gjør, men i noen tilfeller går det alt for langt og kanskje litt fort i svingene. Mye rart som kommer ut. Tror dog Tesla som selskap og produkter hadde vært langt kjedligere uten han. Men gjerne på godt og vondt

Han kan godt inneta en rolle, men all makt må taes bort fra han. La han drømme og innoverte som han vil, men folk må sette ned foten for enkelte ting. Han burde ikke få sende ut uferdige biler feks. som ikke er klare ennå. Gjør han den feilen på Cybertruck og Semi, så møter han en gruppe folk som vil rope mye høyere om feil og mangler enn noen andre. Og han vil møte folk med kontakter. Du selger ikke en Semi flåte til Coca-Cola med service og kvalitet ala dagens Tesla. 

Endret av oophus3do
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nei, for jeg vet ikke. Har ikke sett tall på det ift regnskapene som nå omtales av motor.no m.m. så det er veldig interessant!

Finnes noen grafer på Twitter. Orker ikke lete nå, men trur det er kjapt gjort å finne med et normalt søk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Hva har dette med Tesla sitt overskudd å gjøre? Siden du ville on topic liksom... 2012 model S.... 

 

Hva med dette heller, hvorfor sliter de andre så mye om Tesla er så galt som dere skal ha det til og resten er så bra? https://motor.no/bilindustrien-koronavirus-krise/milliardunderskudd-velter-inn-fra-bilprodusentene/175798

Det har med Tesla å gjøre og har vært en stor del av diskusjonen allerede. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

Det har med Tesla å gjøre og har vært en stor del av diskusjonen allerede. 

Kanskje greit å skille det ut til en egen post da? Noen mods som tar saken? Denne posten omhandler omsetning, som går bra hos tesla. Krise hos andre, som de som leverer din fantastiske bil feks. Håper de overlever.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Kanskje greit å skille det ut til en egen post da? Noen mods som tar saken? Denne posten omhandler omsetning, som går bra hos tesla. Krise hos andre, som de som leverer din fantastiske bil feks. Håper de overlever.

Det tror jeg er for sent, det er side opp og side ned om hjuloppheng allerede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jepp, undrer hvem som kom med den avsporingen... 

Ikke han meg for at Tesla ar så mange b-varer at det alene burde tatt knekken på aksjekursen deres. Når en flere ganger i uken finner helt splitter nye biler med så graverende feil at en hvilken som helst annen tradisjonell bilfabrikant ville skammer seg i evigheter og beklaget offentlig så er det veldig relevant sett opp mot inntjening og verdisetting. Det er jo bare et tidsspørsmål før det totale fraværet av kvalitet vil ha sementert seg i verdens bevissthet og en velger hva som helst bare ikke Tesla. Det gode ryktet Tesla hadde begynner å bli en skygge av seg selv. Hvordan det ikke skal ta knekken på inntjeningen får visere menn enn meg forklare. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (3 minutter siden):

Ikke han meg for at Tesla ar så mange b-varer at det alene burde tatt knekken på aksjekursen deres. Når en flere ganger i uken finner helt splitter nye biler med så graverende feil at en hvilken som helst annen tradisjonell bilfabrikant ville skammer seg i evigheter og beklaget offentlig så er det veldig relevant sett opp mot inntjening og verdisetting. Det er jo bare et tidsspørsmål før det totale fraværet av kvalitet vil ha sementert seg i verdens bevissthet og en velger hva som helst bare ikke Tesla. Det gode ryktet Tesla hadde begynner å bli en skygge av seg selv. Hvordan det ikke skal ta knekken på inntjeningen får visere menn enn meg forklare. 

Ehm, disse tingene har vært konstant siden 2012. Tilsvarende "debattanter" som deg har dratt frem disse sakene helt siden oppstart. Men har folk lært? Nei, Tesla selger stadig flere biler og eiere er stadig vekk fornøyd. Ja, det er noen problemer her og der, gjerne mer enn andre. Men Tesla ordner opp(min erfaring) og alt det andre veier opp for evt issues. Det er fakta, det er bare til å se til undersøkelser på tilfredshet. Senest en fra elbilforeningen her hjemme. Model 3 tok vell andre plassen.

 

Vi kommer til å høre disse påstandene inn i evigheten, sånn er det bare. Vi som er eiere og fulger med er helt vandt til det, og det er ganske redundant etterhvert.

 

Men jeg ønsker selvfølgelig best mulig kvalitet på bilene, ikke forstå meg feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Det er fakta, det er bare til å se til undersøkelser på tilfredshet.

Hadde vært spennende å sett andelen bileiere mot aksje eiere. Jeg trur ikke en generell Audi kjøper eier VW AG aksjer, slik Tesla eiere tiltrekker førstegangskjøpere av aksjer grunnet Musks utløp og PR ellers I media. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, oophus3do said:

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/tesla-unfall-gerichtsurteil-gegen-touchscreenbedienung-fuer-scheibenwischer/

Det å bruke berøringsskjermen for å justere viskerhastigheten er tydeligvis mer trafikkfarlig enn å bruke en spak og en fast plass. Hvem skulle trudd det? 

Tror faktisk ikke jeg har rørt instillingene til viskerne i hele sommer. Auto er så bra nå at det har ikke vært nødvendig annet enn til å kjøre dem en gang for å vaske bort insektgørr eller spyle ruten (som det er knapp på siden av rattet til)

Så snart det regner litt ordner den det selv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Tror faktisk ikke jeg har rørt instillingene til viskerne i hele sommer. Auto er så bra nå at det har ikke vært nødvendig annet enn til å kjøre dem en gang for å vaske bort insektgørr eller spyle ruten (som det er knapp på siden av rattet til)

Så snart det regner litt ordner den det selv.

Plutselig styrtregn kan kreve at man justerer på enhver auto justerte systemer. Da er det kjipt å havne i grøfta slik denne personen gjorde grunnet problemer med å få frem vilja si. 

Det er de få tilfellene som krever en justering du ikke er vandt med som er farlig. Det er derfor sjømenn trener på ulykker før ulykkene er der. Så når du nå bruker dette argumentet, så kaster du bare mer bensin på bålet. Det er nettopp derfor det er viktig at innstillinger som har med kjøringen å gjøre må være lett tilgjengelig. 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, oophus3do said:

Plutselig styrtregn kan kreve at man justerer på enhver auto justerte systemer. Da er det kjipt å havne i grøfta slik denne personen gjorde grunnet problemer med å få frem vilja si. 

Det er de få tilfellene som krever en justering du ikke er vandt med som er farlig. Det er derfor sjømenn trener på ulykker før ulykkene er der. Så når du nå bruker dette argumentet, så kaster du bare mer bensin på bålet. Det er nettopp derfor det er viktig at innstillinger som har med kjøringen å gjøre må være lett tilgjengelig. 

 

 

Plutselig styrtreng så trykker man på knappen på siden av rattet så viskeren går? Samme knappen bringer opp menyen på skjermen for å styre viskerne manuelt om nødvendig.

På blinklyshendelen er det en knapp som starter viskeren, og trykker du den hardt så spyler du ruten.

Har forøvrig opplevd en del lokale regnbyger i sommer, og aldri måtte røre knappen fordi Auto har respondert lynkjapt. Samme når en lastebil kjører i sølepytt i motsatt felt og spruter ned ruten din. Responderer umiddelbart automatisk.

Nå leter du bare etter noe å krangle om. Dette var ett problem før, men nå har systemet lært såppas at det fungerer bra. Og det fortsetter å lære.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Plutselig styrtreng så trykker man på knappen på siden av rattet så viskeren går? Samme knappen bringer opp menyen på skjermen for å styre viskerne manuelt om nødvendig.

Jeg har heller ikke justert autoinstillingene på lenge, men det er ingen unnskyldning for å ha disse innstillingene gjemt. Jeg har aldri justert dem før eller etter at jeg er ferdig å kjøre. Dette er en instilling man ønsker å justere når bilen er i fart, og oftest i sjeldne situasjoner. 

Leste du kilden? Eller kommenterte du kun min kommentar til kilden? 

Complexity skrev (8 minutter siden):

Nå leter du bare etter noe å krangle om. Dette var ett problem før, men nå har systemet lært såppas at det fungerer bra. Og det fortsetter å lære.

Nei, jeg kommenterer noe jeg sa at garantert ville forekomme for 2-3 år siden. Og jeg hadde rett. 

Endret av oophus3do
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...