Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

1 minute ago, JØI said:

Sovnet?!? Kom igjen da... Prøv forklare den tanken ut fra bilder og film. Hvordan i alle dager røsker soving hjulet av en bil? Merk, det er ingen skader ellers på bilene forenelige med å ha truffet noe før hjulene forsvant. Det er virkelig på tide å bli litt mer nøytral og edruelig til det en ser om og om igjen. 

Man kjører inn i veggen, hjulene knekker slik de er designet for å absorbere mest mulig energi. Jeg skjønner ikke hva som er så kontroversielt med den forklaringen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (12 minutter siden):

 Jeg tror de fleste klarer å se hvem som ikke er nøytral her.

Ja, vi ser det ikke er det når du ikke en gang klarer å forholde deg til synlige fakta som andre har påpekt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Man kjører inn i veggen, hjulene knekker slik de er designet for å absorbere mest mulig energi. Jeg skjønner ikke hva som er så kontroversielt med den forklaringen...

Ingenting kontroversielt med det, hvis det bare hadde vært noen som helst indisier på treff med vegg. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, JØI said:

Ingenting kontroversielt med det, hvis det bare hadde vært noen som helst indisier på treff med vegg. 

Jeg vil si at alle merkene på veggen, og det at det ligger strødd deler langs veggen er en ganske klar indikasjon. Også posisjonen bilen endte opp i forhold til veggen. Og skadene er helt på riktig sted.

Edit: det er forsåvidt noen skader bak på førersiden også. Disse er nok vanskelig å forklare med å ha truffet veggen. Så det er mulig det var involvert ett annet kjøretøy.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Man kjører inn i veggen, hjulene knekker slik de er designet for å absorbere mest mulig energi. Jeg skjønner ikke hva som er så kontroversielt med den forklaringen...

Du skjønner det at når du fossror på dette viset så fremstår du som alt annet en "nøytral".
Så hva er viktigst for deg? Bevare kredibilteten som nøytral, eller krampenekte for morroskyld?
For du må ha skjønt det nå at det er ingen av oss som tror på det du serverer?
 

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Jeg vil si at alle merkene på veggen, og det at det ligger strødd deler langs veggen er en ganske klar indikasjon. Også posisjonen bilen endte opp i forhold til veggen. Og skadene er helt på riktig sted.

Hvis du Sr etter så har bilen skader fremme i hjulbuen, ingen skader på dørene og så en skade bak. Forenelig med at fremre hjul faller av, bilen får sleng, rumpa går i muren og bilen stanser midt i veibanen. Skulle sjåføren ha sovnet og gått i murkanten så burde airbagger blitt utløst, fronten trykket inn og hele siden fort blitt skrapt opp. 

 

Og hadde sjøføren sovnet så burde jo alle sikkerhetsløsninger i denne selvkjørende bilen ha tatt vare på sjåføren... /s

Lenke til kommentar
4 minutes ago, BippeStankelbein said:

Du skjønner det at når du fossror på dette viset så fremstår du som alt annet en "nøytral".
Så hva er viktigst for deg? Bevare kredibilteten som nøytral, eller krampenekte for morroskyld?
For du må ha skjønt det nå at det er ingen av oss som tror på det du serverer?
 

Jeg bryr meg ikke om dere tror på meg. Jeg komme til å fortsette å analysere bevis på en upartisk og nøytral måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Espen Hugaas Andersen said:

Høres ekstremt usannsynlig ut. Det er nok enten en batch med dårlige deler (dette har skjedd tidligere). Eller så har bilen truffet en kant. Disse leddene skal knekke relativt lett for å dempe kollisjoner.

Haha, det er det latterligste jeg har lest. Hjulopphenget er definitivt ikke en "deformasjonssone". Hvordan noen kan forsvare at hjulopphenget på en Tesla kollapser under normal bruk er helt ufattelig for meg...

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Jeg bryr meg ikke om dere tror på meg. Jeg komme til å fortsette å analysere bevis på en upartisk og nøytral måte.

Kjempenøytralt! Alt tolkes til Teslas fordel. Det som ikke kan sies til fordel for Tesla, er ikke verdt å si! :)

Kommer vel an på definisjonen av nøytral. Det som står aller nærmest oss selv, vil de fleste av oss anse som nøyralt. Men noen har tyngre enn andre for å ta to skritt bak, og spørre seg selv: "Vent litt, er det jeg som er universets senter, og alle andre har en bias, relativ til meg?"

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (24 minutter siden):

Nei, jeg sa det kunne være årsaken i det ene tilfellet oophus3do linket til. Og jeg sier ikke at det definitivt er det heller. Man må undersøke litt nærmere for å finne årsaken.

Men du burde jo kunne finne ut av om rusk kan være en årsak på generell basis i mange av disse rapportene? Altså burde du kunne finne bilder av knekte bærearmer og det som er med rust som årsak en eller annen plass. Du har nok av bilder å bla igjennom om du søker på Twitter som jeg fortalte deg om. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (25 minutter siden):

Man kjører inn i veggen, hjulene knekker slik de er designet for å absorbere mest mulig energi. Jeg skjønner ikke hva som er så kontroversielt med den forklaringen...

På bakhjulene også? Uten at det vises merker som tilsvarer at noe energi skulle "absorberes", forutenom et hjul som lager havoc i hjulbuen? 

Finner man bevis for at slike bilder eksisterer, og mange av dem, så er det bevis for at mange av de som havner opp i en større kollisjon plausibelt kan ha havnet der pga en slik horribel feil, som Tesla ikke gjør noe med. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
11 minutes ago, oophus3do said:

Men du burde jo kunne finne ut av om rusk kan være en årsak på generell basis i mange av disse rapportene? Altså burde du kunne finne bilder av knekte bærearmer og det som er med rust som årsak en eller annen plass. Du har nok av bilder å bla igjennom om du søker på Twitter som jeg fortalte deg om. 

Her er ett eksempel. https://www.greencarreports.com/news/1104416_tesla-model-s-suspensions-nhtsa-ndas-what-you-need-to-know

(Har sett flere eksempler.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, oophus3do said:

Finner man bevis for at slike bilder eksisterer, og mange av dem, så er det bevis for at mange av de som havner opp i en større kollisjon plausibelt kan ha havnet der pga en slik horribel feil, som Tesla ikke gjør noe med. 

Hjulopphenget på Tesla kollapser ved normal bruk, det er mange eksempler på det. Videre er det slik at hvis man er så dum å bruke opp bilen med disse vanvittige startene sliter det massivt på hjulopphenget. Ett drag så er hjulvinklene ute av spek slik at dekkene kan slites skjevt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, 6RCURCGB said:

Haha, det er det latterligste jeg har lest. Hjulopphenget er definitivt ikke en "deformasjonssone". Hvordan noen kan forsvare at hjulopphenget på en Tesla kollapser under normal bruk er helt ufattelig for meg...

Det skal ikke kollapse i normal bruk, men det skal kollapse i en ulykke. Tesla har snakket om dette tidligere. Det er en grunn til at S/X/3 er de tryggeste bilene på markedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 minutes ago, BippeStankelbein said:

Kjempenøytralt! Alt tolkes til Teslas fordel. Det som ikke kan sies til fordel for Tesla, er ikke verdt å si! :)

Kommer vel an på definisjonen av nøytral. Det som står aller nærmest oss selv, vil de fleste av oss anse som nøyralt. Men noen har tyngre enn andre for å ta to skritt bak, og spørre seg selv: "Vent litt, er det jeg som er universets senter, og alle andre har en bias, relativ til meg?"

Det er ikke snakk om at alle har negativ bias. Men det er i hvert fall en håndfull personer i kommentarfeltene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
17 minutes ago, oophus3do said:

På bakhjulene også? Uten at det vises merker som tilsvarer at noe energi skulle "absorberes", forutenom et hjul som lager havoc i hjulbuen? 

Finner man bevis for at slike bilder eksisterer, og mange av dem, så er det bevis for at mange av de som havner opp i en større kollisjon plausibelt kan ha havnet der pga en slik horribel feil, som Tesla ikke gjør noe med. 

Om bakhjulet treffer en vegg så vil det løsne, ja. Og det er masse merker som viser at ca hele bilsiden var i kontakt med veggen. Her var ett av bildene: ESiX6LEUwAA2jpL?format=jpg&name=900x900

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:


Det der er da ikke nok korrosjon til at kula skal kunne falle ut av sokkelen. Med mindre sokkelen er alt for rom i forhold til kula da. Hvilket heller ikke ville sjokkert meg, når jeg ser hvor bittelita kula er.

Legg merke til størrelsen på bærekula. Den er mindre en tommelen til jenta som holder den! ? Det er mildt sagt sjokkerende underdimensjonert!

Sammenlign her, med ett par andre biler:
hqdefault.jpg
Der er kula på en Berlingo, makan til min 20 år gamle Citroen. Sammenlign størrelse, med tommelen hans (Kula er rett til høyre, for tommelen hans).
Omtrent dobbelt så stor bærekule, på en 20 år gammel bil, med halve vekta og 10% av effekten, til en Tesla S.
Skremmende!, hvor underdimensjonert de er på Tesla!

pic06.jpg
Og der er bærekula på en Porsche Cayenne, en bil som vektmessig ligner mere på Tesla S.
Kula fyller en knyttneve..... På Tesla er kula bare tuppen av en tommel......

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det skal ikke kollapse i normal bruk, men det skal kollapse i en ulykke. Tesla har snakket om dette tidligere. Det er en grunn til at S/X/3 er de tryggeste bilene på markedet.

Men det er mange tilfeller der hjulopphenget kollapser under normal bruk.

https://www.aftenposten.no/bil/i/rAMknl/denne-alvorlige-tesla-feilen-er-det-ikke-bare-thomas-johnsen-som-har-o

Kom gjerne med dokumentasjon på at Tesla er de tryggeste bilene på markedet.

Lenke til kommentar
Just now, 6RCURCGB said:

Men det er mange tilfeller der hjulopphenget kollapser under normal bruk.

https://www.aftenposten.no/bil/i/rAMknl/denne-alvorlige-tesla-feilen-er-det-ikke-bare-thomas-johnsen-som-har-o

Kom gjerne med dokumentasjon på at Tesla er de tryggeste bilene på markedet.

https://www.tesla.com/no_NO/blog/model-3-lowest-probability-injury-any-vehicle-ever-tested-nhtsa?redirect=no

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (15 minutter siden):

Om bakhjulet treffer en vegg så vil det løsne, ja.

Hva med det andre bildet? Som viser at bakhjulet har falt av uten å være i kontakt med noen vegg? Samt andre bilder som viser det samme. Som sagt så ber jeg deg søke opp #Whompywheels på Twitter. Det er hundrevis, hvis ikke tusenvis av de samme hendelsene. Noen i fart, andre ikke. 

Om dekkene kan falle ut omtrent stillestående, så er det selvfølgelig plausibelt at de kan gjøre det i fart, og mer så. Det ser vi også i alle retninger, for du glemmer å ta for deg beskrivelsene av dem. "Det føles ut som om han kjørte over et kumlokk, men det var ingen kumlokk der". 

Det å komme med teorier til kun étt av disse eksemplene holder ikke. Du må kunne forklare dem alle sammen. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (15 minutter siden):

Og det er masse merker som viser at ca hele bilsiden var i kontakt med veggen. Her var ett av bildene:

Når det skjer i fart, så havner man i en kollisjon mot et eller annet ja. Flaks det var en midtdeler der, og at dette ikke skjedde på landeveien med motgående trafikk. Ulykken fra Mexico i 2013 var første gang vi hørte om dette. Ingen trudde på fyren, men nå med bevisene som har dukket opp i etterkant, så er det rimelig klart at han snakket sant. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...