Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (10 minutter siden):

Må nok ha full kontroll over usb porter og bilens kamerasystemer men det regner jeg med Android har.

Det er en av ulempene ifølge VW, som er grunnen til at VW lager et eget OS, bare i samme "verdenen" slik at app-store tilgangen er der, uten at Google har tilgang til og litt eierskap i dataene. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, oophus3do said:

Det er en av ulempene ifølge VW, som er grunnen til at VW lager et eget OS, bare i samme "verdenen" slik at app-store tilgangen er der, uten at Google har tilgang til og litt eierskap i dataene. 

 

Så den får ikke tilgang til slikt?

Er jo nesten bare ett vanlig nettbrett man har i bilen da.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Så den får ikke tilgang til slikt?

Er jo nesten bare ett vanlig nettbrett man har i bilen da.

Google har tilgang til all data hos feks Polestar og Volvo. VW vil kunne velge mer, og Google tjener kun på VW av at utviklere lager og putter ut apper i app-store'n til MEB platformen. 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (4 minutter siden):

La meg se om jeg skjønner. Android i Polestar kan være så bra det bare vil. Men vi vet ingenting om de i fremtiden, kanskje så fort som ett til to år, gir fullstendig blaffen og driter i sikkerpatcher og alt mulig. Kritikken mot alt ikke-Tesla når nye kreative høyder.

Ikke bruk logikk. Dette er ønsketenkninger.

Selvfølgelig vil ikke verken Volvo eller Polestar kappe egne bein over kneet ved å ikke utnytte SW oppdateringer som uansett blir utviklet av Google, med samarbeid derifra. Google ønsker jo å være store her som alle andre, og Volvo og Polestar er viktige kunder. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -l said:

La meg se om jeg skjønner. Android i Polestar kan være så bra det bare vil. Men vi vet ingenting om de i fremtiden, kanskje så fort som ett til to år, gir fullstendig blaffen og driter i sikkerpatcher og alt mulig. Kritikken mot alt ikke-Tesla når nye kreative høyder.

Har du opplevd noe Android produkt som har fått oppdateringer i mer enn 3-4 år?

Er litt skeptisk ja, men håper de overasker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Har du opplevd noe Android produkt som har fått oppdateringer i mer enn 3-4 år?

Det er forskjell i levetid på en mobiltelefon og en bil. Jeg er rimelig sikker på at det er kjent for Google og skulle det mot formodning ikke være det, så regner jeg med at Polestar har minnet dem på det når de gikk inn i det samarbeidet.

Complexity skrev (6 minutter siden):

Er litt skeptisk ja, men håper de overasker.

Det tror jeg på. Polestar 2 må jo være et fantastisk kjøp når det eneste du kan finne på av negative ting er rent hypotetisk. Eller FUD som det også kalles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Har du opplevd noe Android produkt som har fått oppdateringer i mer enn 3-4 år?

Er litt skeptisk ja, men håper de overasker.

Mobiler har høyere utskiftnings rate og kan ikke sammenlignes med biler. Oppdateringer stoppes ofte pga HW blir for gammelt. Dog til spørsmålet, så ja. Jeg har opplevd oppdateringer på 3-4 år gamle mobiler, men funksjoner som ikke støttes grunnet gammelt HW blir jo ikke med. 

Android og Android Automotive er ikke det samme. Dog du kan forvente det samme her, dog over lengre tid. Det samme kan du forvente hos Tesla. Problemet der, er at Tesla har lovet seg bort. Opex på HW utskiftninger vil fortsette i årevis siden biler solgt siden 2016 har lovnader fulgt med seg. HW4 skal være klart i 2021 sa Musk I 2019 på investor day. 

Forvent at Tesla vil gjøre mer og mer for å få biler ut av service. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (10 minutter siden):

Problemet der, er at Tesla har lovet seg bort. Opex på HW utskiftninger vil fortsette i årevis siden biler solgt siden 2016 har lovnader fulgt med seg. HW4 skal være klart i 2021 sa Musk I 2019 på investor day. 

Legg til at de nå skal fullstendig skrive om koden og at testbiler er observert med noe som ser ut som LIDAR på taket. Tilbake til start for dette klovne-showet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (19 minutter siden):

Legg til at de nå skal fullstendig skrive om koden og at testbiler er observert med noe som ser ut som LIDAR på taket. Tilbake til start for dette klovne-showet.

Konklusjonen til historien rundt Rich rebuilds har en grunn. Tesla ønsker ikke at bilene lever i 10-15 år med påfølgende HW utskiftninger hos de som har krav til det. 

De fjerner også FSD der det er mulig gjennom oppkjøp av bilene. 

Men det blir en dyr affære dette å kontinuerlig putte press på service nettverket hele tiden. Til slutt er de ferdig med å bytte ut alle HW2.5 til HW3, når HW4 er ute, og de må starte på nytt. 

Sensor suiten må skiftes ut om Lidar blir løsningen, men det må den uansett sammen med HW4, eventuelt etter 01.01.2021 for å kunne bruke AP/FSD I EU og Asia. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
9 hours ago, oophus3do said:

Konklusjonen til historien rundt Rich rebuilds har en grunn. Tesla ønsker ikke at bilene lever i 10-15 år med påfølgende HW utskiftninger hos de som har krav til det. 

De fjerner også FSD der det er mulig gjennom oppkjøp av bilene. 

Men det blir en dyr affære dette å kontinuerlig putte press på service nettverket hele tiden. Til slutt er de ferdig med å bytte ut alle HW2.5 til HW3, når HW4 er ute, og de må starte på nytt. 

Sensor suiten må skiftes ut om Lidar blir løsningen, men det må den uansett sammen med HW4, eventuelt etter 01.01.2021 for å kunne bruke AP/FSD I EU og Asia. 

Sånn er det å være pionér.

Det koster mer å gå først, og ta alle beslutningene på hvor man skal gå, hvilke løsninger man skal velge for å takle utfordringer. Man må prøve og feile vanvittig mye mer enn de som følger etter.

De som følger etter er også viktige, første mann er viktig, men andre mann er i noen tilfeller enda viktigere. 
Men ingenting er mer irriterende enn en andremann som nyter godt av all prøvingen og feilingen til førstemann, men peker og ler når førstemann tråkker feil, og kritiserer valgene.

Men er ikke villig eller har kunnskapen til å gå først selv.

Ja. Å betale for FSD i en Tesla er å bidra med risikokapital, uten noen annen avkastning enn at kanskje biler blir selvkjørende fortere. Og kanskje ikke.

 

46852318-46A7-44E1-8E8E-4BBA891AC0DF.jpeg

Endret av bzzlink
Skrivefeil og utheving
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -l skrev (10 timer siden):

Legg til at de nå skal fullstendig skrive om koden og at testbiler er observert med noe som ser ut som LIDAR på taket. Tilbake til start for dette klovne-showet.

Lidar har de jo testet med i årevis og autopilot re-write er jo også blitt gjort noen ganger, så er vell intet nytt:)

Lenke til kommentar
13 hours ago, uname -l said:

Det er forskjell i levetid på en mobiltelefon og en bil. Jeg er rimelig sikker på at det er kjent for Google og skulle det mot formodning ikke være det, så regner jeg med at Polestar har minnet dem på det når de gikk inn i det samarbeidet.

Det tror jeg på. Polestar 2 må jo være et fantastisk kjøp når det eneste du kan finne på av negative ting er rent hypotetisk. Eller FUD som det også kalles.

Noen som vet hvor lang avtale de har signert med google?

Polestar 2 er ikke dum den. En av de bedre elbilene der ute.

Er dog litt skuffa over at de bare bygget om en fossilbil og ikke gikk all-in. Siden batteriene er gjemt under baksetet kan jo ikke en normal høydet person sitte der uten å skalle i taket.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Complexity said:

Er dog litt skuffa over at de bare bygget om en fossilbil og ikke gikk all-in. Siden batteriene er gjemt under baksetet kan jo ikke en normal høydet person sitte der uten å skalle i taket.

Har du sett en godt voksen prøvd å sitte i baksetet på en tesla? Å heve gulvet er ikke uten konsekvenser det heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, sverreb said:

Har du sett en godt voksen prøvd å sitte i baksetet på en tesla? Å heve gulvet er ikke uten konsekvenser det heller

Jeg er en godt voksen person og eier en Tesla. Sitter helt fint i baksetet, føttene er litt høyt oppe ja men har ofte kjørt med 3 voksne personer bak uten noe klaging. Vil tro det er bedre enn å sitte med hodet i taket. 

At den har "girkassetunell" hjelper jo heller ikke på komforten til folk i baksetene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Jeg er en godt voksen person og eier en Tesla. Sitter helt fint i baksetet, føttene er litt høyt oppe ja men har ofte kjørt med 3 voksne personer bak uten noe klaging. Vil tro det er bedre enn å sitte med hodet i taket. 

At den har "girkassetunell" hjelper jo heller ikke på komforten til folk i baksetene.

Ikke særlig komfertabelt ifølge fleste andre. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/any-experience-with-3-adults-in-the-backseat-on-a-trip.182147/ 
Kanskje passasjerene dine var veldig høflige og ville ikke fornærme deg ;)
Det heter forresten kardangtunnel.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
syar2003 skrev (3 minutter siden):

Ikke særlig komertabelt ifølge fleste andre. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/any-experience-with-3-adults-in-the-backseat-on-a-trip.182147/ 
Kanskje passasjerene dine var veldig høflige og ville ikke fornærme deg ;)
Det heter forresten kardangtunnel.

Har aldri opplevd komfort i verken Model S eller X. Bak i X er jo helt jævlig. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...