Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

hekomo skrev (1 minutt siden):

Så hva mener du er grunnen til at han nevner at de har/hadde en backup-løsning for CT-designet?

Tidligere så gir det mening å ikke 100% stole på en mock-up av en bil, men nå i etterkant så gir det ikke mening. Du kan jo komme med din grunn siden jeg spurte om dette allerede i min åpningspost uten at noen har svart. 

hekomo skrev (3 minutter siden):

Han sier ikke i intervjuet at den ikke skal selges globalt. Han sier den er produsert for amerikanske forhold. Det med at den ikke skal selges globalt var vel noe artikkelforfatteren fant på basert på denne uttalelsen.

Vi har ikke et script av intervjuet såvidt jeg vet, så enten har vi det, og da ønsker jeg kilden til den, eller så spekulerer du bare. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (1 time siden):

Tidligere så gir det mening å ikke 100% stole på en mock-up av en bil, men nå i etterkant så gir det ikke mening. Du kan jo komme med din grunn siden jeg spurte om dette allerede i min åpningspost uten at noen har svart. 

Stole på en mockup? Hva mener du?

Min grunn til hva? At de hadde design i reserve? Det har jeg jo forklart. Det er fordi de skulle ha noe i tilfelle CT-designet ikke ble godt mottatt. Men det ble jo godt mottatt, så da er det problemet løst.

Sitat

Vi har ikke et script av intervjuet såvidt jeg vet, så enten har vi det, og da ønsker jeg kilden til den, eller så spekulerer du bare. 

Nettopp, vi har bare det journalisten påstår at han sa, pluss journalistens kreative tolkning av dette med bruk av ord han ikke faktisk brukte i det sitatet de hadde med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (20 timer siden):

Du klarer ikke forholde deg til tema, og blir sveiseblind på en "side-påstand" som er der for å beskrive forskjellene mellom Tesla og OEM's. 

Tesla er et firma som skal ha vekst innenfor 1-2 modeller. 
OEM's selger millioner av biler i året innenfor en mye større produktportefølje, der fokuset ligger på å opprettholde markedsandeler enn nødvendigheten av vekst. Det er ekstremt logisk å forstå et fall i salgstall gjennom en pandemi, mens elbilene uansett fra hvem firma gjør det greit. 

Ja, man kan finne mange fine bortforklaringer på at Tesla går så det suser mens de andre sliter. De andre har dessverre ikke Elon Musk.

Sitat

Som sagt. Det eneste stedet hvor Tesla viser eksponentiell vekst, er i antall søksmål mot dem. Dette er fakta uansett om søksmålene havner i forlik eller blir forkastet. 

Jeg vet ikke hvor mange søksmål det er, og bryr meg egentlig ikke så veldig. Det er "fakta" uten noen særlig relevans. Søksmål kan man finne mot et hvilket som helst selskap. Men det som gjerne har vært fellestrekket med søksmål mot Tesla er at de ikke har kommet noen vei, og jeg vil tro at det kommer til å fortsette slik.

"Fakta" du kommer med er uansett feil. Tesla vokser kraftig som selskap.

 

Sitat

For en håpløst tåpelig uttalelse. Hva med å diskutere med argumenter fremfor tomme og tankeløse påstander? 
Nå nylig har Tyskland bannet bruken av skjermen for å justere viskerinvetrvaler. Det samme med lovgivningen rundt ADAS systemer og OTA oppdateringer. Elon's vilje blir gang etter gang tvunget tilbake fordi han ikke tenker på sikkerheten, og godt er det - at noen klarer å tvinge frem ordentlige måter å innføre potensielt farlig teknologi om den ikke blir undersøkt først at fungerer optimalt. 

Du forstår heller ikke det du siterer. Kvalitetsproblemer og serviceproblemer kan ikke eksistere i den grad de har gjort det hos det private markedet når Tesla nå skal inn på det kommersielle markedet med CT og TS. Det vil aldri bli tollerert, og det har absolutt ingenting med "vedde mot Elon" å gjøre. 

Les og forstå før du skriver. 

Så så, det er ingen grunn til å miste besinnelsen bare fordi jeg påpeker at de som har veddet mot Elon har tapt.

Tyskland får holde på. Som vanlig kommer dette til å bli løst på en eller annen måte. Dette gir også flashback til tidligere episoder der det blant annet ble påstått at Model 3 ikke ble godkjent for salg i Europa, med mer. Det kan godt være det var noen midlertidige problemer som dukket opp, men som vi allerede vet så fikser Tesla det som trengs.

De kan i verste fall bare oppdatere programvaren i bilen slik at funksjonene på de fysiske knappene og spakene man har endres, og at man for eksempel kan endre intervallet på vindusviskerne ved å trykke flere ganger på vindusviskerknappen eller lignende.

Påståtte problemer med kvalitet og service ser jeg ikke som relevant for Tesla Semi da disse kjøretøyene har helt andre kunder enn de andre bilene til Tesla. Semi kommer jo ikke å masseproduseres og produksjonsvolumet kommer jo ikke til å rampes opp i den ekstreme graden det ble gjort med Model 3.

Ellers er det jo gode nyheter for Tesla da kvaliteten på biler produsert i Kina tydeligvis kan være mye bedre enn i USA:

https://electrek.co/2020/08/03/tesla-made-in-china-cars-lead-market-quality/

Nå må vi kanskje ta dette med en klype salt fordi det er Electrek og de har en tendens til å være litt kjappe på avtrekkeren, men de linker jo til originalkilden også. Hvis det er riktig kan det jo tyde på at med fabrikken i Tyskland så vil europeere få tysk kvalitet på sine Teslaer.

Jeg vil si at alt det vi diskuterer her har å gjøre med å vedde mot Elon. Alle som har veddet mot Elon har tapt stort. Det har vært massevis av historier om påståtte umulige problemer som kom til å ødelegge for Tesla, men så gikk det bra likevel. Elon klarer brasene. Man vedder ikke mot Elon, for da taper man.

Sitat

Nei, søket viser en haug av ulike folk med ulike problemer. Enkelte av dem har blitt re-twittret for å få linket til seg hashtaggen slik at de er enklere å finne, samt det setter press mot Tesla i å fikse et åpenbart problem. 

Søket viser noen ivrige gjengangere som liker å blåse opp et hvilket som helst problem eller påstått problem som måtte oppstå. Grunnen til at de gjør det ser ut til å være at mange av dem er shortere som har tapt enorme summer på å vedde mot Elon. Som kjent har de som har veddet mot Elon tapt stort.

Sitat

Når skal de ansatte hos Tesla og SpaceX få den applausen de fortjener uten at Elon skal ta til seg alt som om det er han som står bak alt av løsninger? Paypal all over again. 

Var det ikke du som klaget over at Elon bare tok all æren selv da den gjenbrukbare raketten med amerikanske astronauter ble sendt opp, og så viste det seg at det første Elon gjorde i talen etter suksessen var å takke NASA- og SpareX-teamene for jobben de har gjort for å få dette til å skje?

Og nå kommer samme påstand igjen?

Ikke skjønner jeg relevansen heller. Hva har dette å gjøre med det jeg skriver om at Semi er et annet marked enn privatmarkedet, og at det Elon har klart blant annet oppskytinger av gjenbrukbare raketter, noe som tilsier at Tesla helt fint vil få til å levere kjøretøy til bedrifter også?

Sitat

Enda ei runde babbel som ikke har noe med det du siterer å gjøre, jeg gjentar: 

Leveranser av Tesla Semi og Cybertruck vil som du sier uten å utbedre det, være noe helt annet enn å levere produkter til fanboys og enkeltpersoner. Firma som Coca-Cola vil ikke akseptere å være i 3 timer i kø på "road-side assistance", eller oppleve at service-avtalen man betalte for for 2 år siden plutselig bare forsvinner mens man har 1 år igjen på den. De vil heller ikke akseptere byggekvalitet lik den vi har sett, og de vil ikke akseptere at Tesla ikke fører delelager på sine egne produkter, noe som gjør at ventetiden er enorm for enkelte. 

Stakkars fyren som kjøpte Roadster i Mai 2019 for $100,000 som fremdeles venter med bilen på service for en ny batteripakke.

 Ja nettopp. Leveringer til bedriftsmarkedet er noe annet enn privatbilisme. Se over.

Ja, det er trist hvis noen må vente lenge på noe, men hva har det med saken å gjøre?  Skal enkeltepsioder nå fremstilles som at de er et representativt utvalg?

oophus3do skrev (20 timer siden):

Det betyr at de må ha separate produksjonslinjer for EU vs NA. Kostnadene vil være for store, og da kan de like så godt lansere "CyberTruck 2.0.". 

De vil jo ha separate fabrikker for EU og NA, så jeg ser ikke helt problemet. Cybertruck som den er i dag vil selge som hakka møkk i USA, og så får vi se hvordan interessen i Europa er for en eventuell tilpasset versjon. Og en eventuell tilpasset versjon for Europa vil jo dele så mye som mulig med andre varianter. Igjen, her lages det problemer der det ikke er noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (57 minutter siden):
oophus3do skrev (På 3.8.2020 den 15.12):

Du klarer ikke forholde deg til tema, og blir sveiseblind på en "side-påstand" som er der for å beskrive forskjellene mellom Tesla og OEM's. 

Tesla er et firma som skal ha vekst innenfor 1-2 modeller. 
OEM's selger millioner av biler i året innenfor en mye større produktportefølje, der fokuset ligger på å opprettholde markedsandeler enn nødvendigheten av vekst. Det er ekstremt logisk å forstå et fall i salgstall gjennom en pandemi, mens elbilene uansett fra hvem firma gjør det greit. 

Ja, man kan finne mange fine bortforklaringer på at Tesla går så det suser mens de andre sliter. De andre har dessverre ikke Elon Musk.

Fremdeles så klarer du ikke svare til det du siterer til, så hva er vitsen med å sitere? Forskjellen mellom firma i vekst, og firma som jobber for å opprettholde markedsandeler er ingen unnskyldning for noe, det er en beskrivelse for noe. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Så så, det er ingen grunn til å miste besinnelsen bare fordi jeg påpeker at de som har veddet mot Elon har tapt.

Når du klarer å sitere ting uten å diskutere det du siterer og bare preker om Elon så blir det håpløst. Du må kunne klare å holde deg til tema, hvis ikke så driver du hele tiden å balanserer på eggen av regelbrudd for forumet der du alltids blir personlig og tar frem persondiskusjon. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Tyskland får holde på. Som vanlig kommer dette til å bli løst på en eller annen måte. 

Ja, løsningen er enten at Tesla ikke får solgt bilene i Tyskland med det problemet, eller at Tesla må justere seg selv etter Tysklands regler. Om Tesla justerer seg i etterkant med en OTA, så må altså den godkjennes først når det er snakk om å justere funksjoner. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Påståtte problemer med kvalitet og service ser jeg ikke som relevant for Tesla Semi da disse kjøretøyene har helt andre kunder enn de andre bilene til Tesla. Semi kommer jo ikke å masseproduseres og produksjonsvolumet kommer jo ikke til å rampes opp i den ekstreme graden det ble gjort med Model 3.

Problemer med kvalitet og service må fikses ja, fordi kundene til Tesla Semi på langt nær vil orke å bli ført gjennom det samme systemet som privatbilismen gjør. Det er nettopp kundene som er grunnen til at Tesla må ta seg et godt grep om nakken for å skjerpe seg, og Elon like så som må gi sine ansatte mer rom og tid for arbeid. 

Produksjonsvolum har ingenting å si, det som har noe å si er antall i arbeid per produksjonslinje. Den vet vi ikke, og jeg sier bare at noe må forandres for CT og TS. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Nå må vi kanskje ta dette med en klype salt fordi det er Electrek og de har en tendens til å være litt kjappe på avtrekkeren, men de linker jo til originalkilden også. Hvis det er riktig kan det jo tyde på at med fabrikken i Tyskland så vil europeere få tysk kvalitet på sine Teslaer.

De ligger bak målene sine for antall biler, og det kan hende det eksisterer noen sjefer der som klarer å prate til Musk uten at Musk blir snurt og gir dem sparken. Forhåpentligvis vil det fortsette slik, uten at Musk insisterer på at de må trappe opp tempoet langt over evne. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Elon klarer brasene. Man vedder ikke mot Elon, for da taper man.

Slapp av Ross Gerber. Diskuter sak du. 

hekomo skrev (57 minutter siden):
Sitat

Nei, søket viser en haug av ulike folk med ulike problemer. Enkelte av dem har blitt re-twittret for å få linket til seg hashtaggen slik at de er enklere å finne, samt det setter press mot Tesla i å fikse et åpenbart problem. 

Søket viser noen ivrige gjengangere som liker å blåse opp et hvilket som helst problem eller påstått problem som måtte oppstå. Grunnen til at de gjør det ser ut til å være at mange av dem er shortere som har tapt enorme summer på å vedde mot Elon. Som kjent har de som har veddet mot Elon tapt stort.

Nei, dette er feil. Og jeg har forklar hvorfor. Se på det jeg har skrevet igjen, og prøv igjen. 

hekomo skrev (57 minutter siden):

Var det ikke du som klaget over at Elon bare tok all æren selv da den gjenbrukbare raketten med amerikanske astronauter ble sendt opp, og så viste det seg at det første Elon gjorde i talen etter suksessen var å takke NASA- og SpareX-teamene for jobben de har gjort for å få dette til å skje?

Og nå kommer samme påstand igjen?

Nei, jeg snakker ekstremt skjeldent om SpaceX. Så du sauser sammen folk slik du pleier å gjøre, og slike kommentarer er også utenfor tema og du faller rett tilbake til noe du kan lese om med rød bakgrunn øverst i tråden her. 

 

hekomo skrev (57 minutter siden):
Sitat

Enda ei runde babbel som ikke har noe med det du siterer å gjøre, jeg gjentar: 

Leveranser av Tesla Semi og Cybertruck vil som du sier uten å utbedre det, være noe helt annet enn å levere produkter til fanboys og enkeltpersoner. Firma som Coca-Cola vil ikke akseptere å være i 3 timer i kø på "road-side assistance", eller oppleve at service-avtalen man betalte for for 2 år siden plutselig bare forsvinner mens man har 1 år igjen på den. De vil heller ikke akseptere byggekvalitet lik den vi har sett, og de vil ikke akseptere at Tesla ikke fører delelager på sine egne produkter, noe som gjør at ventetiden er enorm for enkelte. 

Stakkars fyren som kjøpte Roadster i Mai 2019 for $100,000 som fremdeles venter med bilen på service for en ny batteripakke.

 Ja nettopp. Leveringer til bedriftsmarkedet er noe annet enn privatbilisme. Se over.

Ja, det er trist hvis noen må vente lenge på noe, men hva har det med saken å gjøre?  Skal enkeltepsioder nå fremstilles som at de er et representativt utvalg?

 Hvor lang tid brukte du på å lese om folk som roper om hjelp? Er alle enkeltepisoder, selv om det dukker opp flere saker i timen? Service problemer inkluderer alle problemer, og ikke kun ventetid, selv om den på ingen måte er fikset ennå. 

Du forstår at man kan re-twittre en sak sant, og at personen som re-twittrer noe ikke er OP? Da må du gå inn i tråden og lese og se hvem som skriver hva. Det er ingen gjentagende personer som gjør dette, og de er som oftest ikke linket til TSLAQ heller. De som er linket til TSLAQ re-twittrer for å linke saken til ei hashtag. Forstår du forskjellen? 

Altså ser du to twitter-saker i en post, så må du lese twitter saken det refereres til, og ikke personen som re-twittrer saken. Han gjør det for å linke saken til en #. Dette gjør man slik at det skal være mulig å søke opp noe, i dette tilfellet problemer. 
 

Endret av oophus3do
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (6 timer siden):

De gutta som virkelig trenger en arbeidshest vil merke de samme problemene privat-markedet opplever nå med service-problemer og dårlig kvalitet. 

Tja, service-problemene ser ut til å være et tilbakelagt kapittel her i landet. Eiere rapporterer om svært korte ventetider og god deletilgang over hele landet nå. Selv kan jeg få time om 16 dager selv nå midt i ferieavviklingen. E-tron eierne i div. FB-grupper rapporterer derimot om lange ventetider på garantireparasjoner, inntil 3 måneder (!) faktisk. Minst 1 måned ser ut til å være ganske vanlig, om det ikke er en stoppende feil. Det rapporteres også om laber deletilgang. Så jeg lurer på om ikke Møller har overtatt Teslas tidligere service-utfordringer ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (25 minutter siden):

Tja, service-problemene ser ut til å være et tilbakelagt kapittel her i landet. Eiere rapporterer om svært korte ventetider og god deletilgang over hele landet nå. Selv kan jeg få time om 16 dager selv nå midt i ferieavviklingen. E-tron eierne i div. FB-grupper rapporterer derimot om lange ventetider på garantireparasjoner, inntil 3 måneder (!) faktisk. Minst 1 måned ser ut til å være ganske vanlig, om det ikke er en stoppende feil. Det rapporteres også om laber deletilgang. Så jeg lurer på om ikke Møller har overtatt Teslas tidligere service-utfordringer ;) 

Merkelig. Ingen treff i Google og ikke nevnt noe sted i elbilforumet for Audi e-tron. Ser ikke ut til å være utbredt verken lang tid for å få service/reparasjon eller at man må krangle for å få utbedret åpenbare garantisaker.

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

Tja, service-problemene ser ut til å være et tilbakelagt kapittel her i landet. Eiere rapporterer om svært korte ventetider og god deletilgang over hele landet nå. Selv kan jeg få time om 16 dager selv nå midt i ferieavviklingen. E-tron eierne i div. FB-grupper rapporterer derimot om lange ventetider på garantireparasjoner, inntil 3 måneder (!) faktisk. Minst 1 måned ser ut til å være ganske vanlig, om det ikke er en stoppende feil. Det rapporteres også om laber deletilgang. Så jeg lurer på om ikke Møller har overtatt Teslas tidligere service-utfordringer ;) 

https://twitter.com/search?q=%23TeslaServiceIssues&src=typeahead_click&f=live

Denne hashtaggen oppdateres ikke ukentlig og ikke daglig men per time, siden det er så mye problemer. Godt mulig du bor på en plass med et servicesenter med grei kapasitet, men du må kunne klare å oppfatte at Tesla er større enn ditt tettsted. Om e-Tron har serviceproblemer så fortjener dem kritikk dem også, men det er ingen unnskyldning for at Tesla har slitt med service-problemer i 7-8 år allerede, og fortsetter med problemer. 

Prøvde å søke med søkeordene "e-Tron service problemer", og "audi service problemer" uten å finne noe særlig. Jeg får bli med i den største e-tron gruppen i Norge jeg da, siden du nevner disse problemene hele tiden. Så jeg regner med det florerer av problemer der, slik den største TMY gruppen har. Det er noe galt når folk anbefaler å ta med ei bøtte med vann for å ta imot en ny bil. 

EDIT: Sånn, da er jeg inne i Norges største e-tron FB gruppe, og har gitt opp med å finne det du sikter på. Jeg finner problemer og klager på appen, men ikke serviceproblemer. Samt så anbefaler folk å kutte ut Ionity avtalen til Audi, siden de kan bruke Mercedes sin eller noe slikt som er billigere. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 timer siden):

Merkelig. Ingen treff i Google og ikke nevnt noe sted i elbilforumet for Audi e-tron. Ser ikke ut til å være utbredt verken lang tid for å få service/reparasjon eller at man må krangle for å få utbedret åpenbare garantisaker.

Du må nok melde deg inn i div. Facebook-grupper for å få den mest nøyaktige og siste infoen. Elbilforumet var topp før, men svært mye av aktiviteten har nå flyttet til Facebook. Det gjelder egentlig alle bilmerkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

Prøvde å søke med søkeordene "e-Tron service problemer", og "audi service problemer" uten å finne noe særlig. Jeg får bli med i den største e-tron gruppen i Norge jeg da, siden du nevner disse problemene hele tiden. Så jeg regner med det florerer av problemer der, slik den største TMY gruppen har. Det er noe galt når folk anbefaler å ta med ei bøtte med vann for å ta imot en ny bil. 

EDIT: Sånn, da er jeg inne i Norges største e-tron FB gruppe, og har gitt opp med å finne det du sikter på. Jeg finner problemer og klager på appen, men ikke serviceproblemer. Samt så anbefaler folk å kutte ut Ionity avtalen til Audi, siden de kan bruke Mercedes sin eller noe slikt som er billigere. 

Jeg brukte noen sekunder på et par søk og fant igjen disse:

https://www.facebook.com/groups/1483698798331225/?post_id=3451430308224721
https://www.facebook.com/groups/1483698798331225/?post_id=3465782830122802

Et sitat: "Knirk i bærearm, bytte av baklys ...bestilte time i begynnelsen av juni, har time 24. Aug? "

Ellers ikke så veldig enkelt å finne igjen slike innlegg man husket å ha lest for dager eller uker siden. Søk fungerer ikke alltid optimalt og volumet er så stort at det er vanskelig å bla bakover. 

Endret av Jens Kr. Kirkebø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

https://twitter.com/search?q=%23TeslaServiceIssues&src=typeahead_click&f=live

Denne hashtaggen oppdateres ikke ukentlig og ikke daglig men per time, siden det er så mye problemer. Godt mulig du bor på en plass med et servicesenter med grei kapasitet, men du må kunne klare å oppfatte at Tesla er større enn ditt tettsted. Om e-Tron har serviceproblemer så fortjener dem kritikk dem også, men det er ingen unnskyldning for at Tesla har slitt med service-problemer i 7-8 år allerede, og fortsetter med problemer. 

Godt mulig Tesla har service-problemer i USA eller på Island for alt jeg vet. Jeg følger kun med på utviklingen i Norge da det er det som er relevant for oss nordmenn ;)

Tilsvarende er det lite interessant å følge med på feil på Model Y i USA da Model Y i Europa ikke skal leveres fra USA men fra Tyskland. Det viser seg jo at Teslas fabrikk i Kina leverer de mest feilfrie bilene i hele Kina så da vil jeg tro det er mulig å klare det samme fra Tyskland. Så sant man ikke har veldig dårlig tiltro til tyske arbeidere sammenlignet med kinesiske da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Jeg brukte noen sekunder på et par søk og fant igjen disse:

https://www.facebook.com/groups/1483698798331225/?post_id=3451430308224721
https://www.facebook.com/groups/1483698798331225/?post_id=3465782830122802

Ellers ikke så veldig enkelt å finne igjen slike innlegg man husket å ha lest for dager eller uker siden. Søk fungerer ikke alltid optimalt og volumet er så stort at det er vanskelig å bla bakover. 

Ja du har tydeligvis bedre Google ferdigheter enn meg. ^^ 

Jeg ville gjort som folk kommenterer der inne og utnytte appen for å sjekke timer i nærheten. Møller har jo verksteder i Larvik, Tønsberg, Porsgrunn, Horten osv så om verkstedet i f.eks Sandefjord er stappet, så kan man være heldigere et annet sted enn å kun forholde seg til sitt dedikerte verksted. Jeg har gjort dette før selv, og det er null problem. Samt det hjelper å anmelde et "hastebesøk" om f.eks bilen ikke kan brukes. Om bilen kan brukes og man skal forandre på små feil, og man ikke melder at ting haster, så tar ting lengre tid. 

For sikkerhetsskyld så sjekket jeg selv nå, og jeg får time den 10. August om jeg velger Sandefjord som verksted for en helt vanlig service. Altså er det isåfall ikke service-problemer, men muligens noe han har valgt som krever bestilling av deler. 

I den ene linken så hadde sjåføren klart å trykke en kombinasjon som gjør at bilen havner i en eller annen modus, og løsningen var et lite tapp på volum-knappen. Han trenger altså ikke dra til service for dette, og når man bruker appen så burde man filme/ta bilder av problemet og sende det som vedlegg. Jeg tipper det er greit å få løsningen over telefon på slike ting, enn å dra til verkstedet med det. 

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (5 minutter siden):

Godt mulig Tesla har service-problemer i USA eller på Island for alt jeg vet. Jeg følger kun med på utviklingen i Norge da det er det som er relevant for oss nordmenn ;)

Det som er relevant for Tesla brer seg litt mer enn kun innenfor våre grenser. 

Sitat

Tilsvarende er det lite interessant å følge med på feil på Model Y i USA da Model Y i Europa ikke skal leveres fra USA men fra Tyskland. Det viser seg jo at Teslas fabrikk i Kina leverer de mest feilfrie bilene i hele Kina så da vil jeg tro det er mulig å klare det samme fra Tyskland. Så sant man ikke har veldig dårlig tiltro til tyske arbeidere sammenlignet med kinesiske da...

Om man diskuterer Tesla som firma, så finner jeg det interessant å diskutere alle segmenter hvor Tesla deltar i. Bra om Tesa-Kina får ting til, da det er ekstremt viktig for å møte kravene ved å ha fått lov til å åpne butikk der nede. Nå ligger de litt etter produksjons-takten de ellers skulle ha, så godt mulig de får tid fra sjefene der nede til å gjøre jobben sin, uten at Musks rop om hurtighet går igjennom. 

Ting så jo bedre ut en stund med biler ut Fremont også, men kvaliteten faller kjapt ned igjen med stress. Press sine ansatte for mye med 13 timers arbeidsdager, så går ting skeis ofte. Men mulig dette blir umulig å få til i EU og Kina slik det tydeligvis går i USA. 

 
Lenke til kommentar

Her er ihvertfall noen hint om at batteriet ikke helt holder kvaliteten...

https://elbilforum.no/index.php?topic=52509.0

I tillegg kommer en god del "støy" vedrørende ustabil app og tilkobling til tjenesten/serverne, som tydeligvis gjelder alle bilene dems som har app-løsning, men først og fremst E-Tron og E-Golf. Ellers og en diskusjon vedrørende støy fra motor/drivverk.

https://elbilforum.no/index.php?topic=48115.0

Angående servicetider ser jeg ikke noe på elbilforumet ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Her er ihvertfall noen hint om at batteriet ikke helt holder kvaliteten...

https://elbilforum.no/index.php?topic=52509.0

I tillegg kommer en god del "støy" vedrørende ustabil app og tilkobling til tjenesten/serverne, som tydeligvis gjelder alle bilene dems som har app-løsning, men først og fremst E-Tron og E-Golf. Ellers og en diskusjon vedrørende støy fra motor/drivverk.

https://elbilforum.no/index.php?topic=48115.0

Angående servicetider ser jeg ikke noe på elbilforumet ihvertfall.

De hadde vell lekkasjer i batteriene også om jeg ikke husker feil? Viser seg at dette tyske kvalitetsstempelet ikke er så gjevt likevel. Alle nye produkter har barnesykdommer, slik er det bare. Men stort sett går det greit, heldigvis:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

De hadde vell lekkasjer i batteriene også om jeg ikke husker feil? Viser seg at dette tyske kvalitetsstempelet ikke er så gjevt likevel. Alle nye produkter har barnesykdommer, slik er det bare. Men stort sett går det greit, heldigvis:)

Jupp, men den er vel tilbakekalling på, så håper dette problemet er ute av veien for de.

Men det viser seg jo igjen at det å lage en god elbil ikke er bare rett frem. Selv for de store selskapene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...