Gå til innhold

Hvordan koble hodetelefoner med Blåtann til stereoanlegg


Anbefalte innlegg

Noen ganger er jeg en teknisk analfabet, men er jo på diskusjon.no for å lære også da. Spørsmålet mitt er nok barnelærdom for de fleste.

Til saken:
Jeg har tenkt å kjøpe meg nye hodetelefoner og da med trådløs overføring siden stereoanlegget står i andre enden av rommet (rundt 5m). Da må jeg vel ha en bluetooth sender knyttet til forsterkeren, regner jeg med, for at det skal komme lyd i headsettet?

Er dette noe som følger med headsetet eller noe som jeg kan kjøpes separat?
En litt generell orientering rundt bluetoothteknologien hadde jeg satt pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåtannsender følger ikke med hodesett. 

Det fås kjøpt i elektrobutikkene.

Rekkevidde er 5-6 meter, gjennom vegg kan være problematisk. Blåtann er ikke laget for distanse men enheter som er nær hverandre. Blåtann er for nærkomminikasjon i samme rom. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (16 timer siden):

Man får vel fremdeles trådløse hodetelefoner som går på andre frekvenser og som klarer langt mer enn 5-6 meter? Disse kommer også med sender.

Det er helt sant. Man trenger ikke å kjøpe blåtann hodetelefoner hvis de ikke skal brukes ute på tur med mobil eller nettbrett/IPad.

Utfordringen er at omtrent alt er blitt blåtann til turbruk. Det markedet har totalt overtatt den andre teknologien de siste årene. Ikke fordi blåtann er bedre, men til alle dingser man har med blåtann, mobil o.l.

Her er gode hodetelefoner som kan brukes mye mer fritt i en bolig enn blåtann:  https://www.power.no/hoeyttalere-og-lyd/hodetelefoner-og-oerepropper/sony-mdrrf855-wireless-around-ear-black/p-253692/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Eller denne: https://www.netonnet.no/art/lyd-bilde/hodetelefoner/tradlose/sennheiser-rs-120-ii/162182.11605/?gclid=EAIaIQobChMI5Yeuz6Xk6gIVg9eyCh0XKAz7EAQYAiABEgKdbfD_BwE

De som er vist til overgår blåtann på rekkevidde med mere. Du trenger ikke kjøpe noe sender og annet, alt er i pakken. 

Kjøper du derimot en blåtann hodetelefon må du kjøpe en blåtannsender løst, som da koster 400-500 kr i tillegg til hodetelefon. 

Dersom nan bor i leilighet/hus med murvegger inne, kan det være noe utfordrende også med radioteknologi. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Hvordan koble hodetelefoner med Blåtann til stereoanlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...