Gå til innhold

Nå vil KFC presentere sin 3D-printede og «slaktefrie» nugget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet.

Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. 

Lenke til kommentar
Kynxx skrev (På 22.7.2020 den 23.12):

Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet.

Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. 

Når det kommer til kylling i industriell skala så er det mye tvilsom moral rundt dyrevelferd også. Vi må først og fremst få bort kjøttproduksjon med syltynne marginer.

Jeg er ingen veganer/vegetarianer, men å gjøre ekte kjøtt sekundært vil være det moralsk riktige å gjøre. Så lenge 80% av kjøttkonsumet vårt blir erstattet med imitatorer eller dyrket kjøtt, så gir jeg blaffen i hva som angår de siste 20%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...