Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Kommer folk til å ta koronavaksinen?


Anbefalte innlegg

Vi står inni en vanskelig tid, en tid med mange utfordringer. Denne tiden heter "koronatiden", og det er den jeg skal diskutere nå.

 

Vi er ganske sikre på at det kommer vaksine mot dette inntrengende viruset, men spørsmålet er: Hvor mange er villige til å ta den? Folk er så skeptiske nå i disse tider, så hva om folk ikke tørr å ta vaksine? Da vil vi stå fast i denne epidemien. Det er sikkert noen som vil ta vaksine, men er det mange nok. Vil frykten for bivirkninger sinke oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Kall meg gjerne en skrue, men jeg tror ikke på corona viruset.

Alt vi har sett til nå i media er propoganda, og er iscenesatt.

Jeg tror det er noen som er ute etter å tynne ut menneskebefolkningen, og verdenslederene er med på det. I den sammenheng vil de "vaksinere" oss, mens i realiteten vil vaksinen utrydde en stor del av oss over kort tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Sorten said:

Nei. Kall meg gjerne en skrue, men jeg tror ikke på corona viruset.

Alt vi har sett til nå i media er propoganda, og er iscenesatt.

Jeg tror det er noen som er ute etter å tynne ut menneskebefolkningen, og verdenslederene er med på det. I den sammenheng vil de "vaksinere" oss, mens i realiteten vil vaksinen utrydde en stor del av oss over kort tid.

Folk som tror på disse verdensomspennende konspirasjonen finner jeg svært fascinerende. Millioner av mennekser må jo være med på de. 

Hvorfor tror du på denne konspirasjonen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sorten skrev (6 minutter siden):

Nei. Kall meg gjerne en skrue, men jeg tror ikke på corona viruset.

Alt vi har sett til nå i media er propoganda, og er iscenesatt.

Jeg tror det er noen som er ute etter å tynne ut menneskebefolkningen, og verdenslederene er med på det. I den sammenheng vil de "vaksinere" oss, mens i realiteten vil vaksinen utrydde en stor del av oss over kort tid.

Vel, jeg må innrømme at jeg ble overrasket. Det er mange som har korona i verden.

 

Men hvis du har en mening, og er sterkt overbevist om den, er det lite jeg kan bidra med for å endre den. Men allikevel: Det overrasket meg.

 

Jeg vil også informere om at Brasils president, Jair Bolsonaro, har fått påvist CoViD-19.

 

Men det er din overbevisning, og det er som sagt ingenting å gjøre med det. Jeg håper folk tar vaksine. 

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at de aller fleste fornuftige mennesker vil ta denne vaksinen. Satser på primo 2021! 

Til de som ikke vil ta vaksine; vil dere ha behandling om dere legges inn med alvorlig COVID-19? Eller vil dere i så fall ikke tro på behandlerne at det er SARS-CoV-2 som er årsaken? Kun nysgjerrig..

Endret av Anterialis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sorten skrev (23 minutter siden):

Nei. Kall meg gjerne en skrue, men jeg tror ikke på corona viruset.

Alt vi har sett til nå i media er propoganda, og er iscenesatt.

Jeg tror det er noen som er ute etter å tynne ut menneskebefolkningen, og verdenslederene er med på det. I den sammenheng vil de "vaksinere" oss, mens i realiteten vil vaksinen utrydde en stor del av oss over kort tid.

Trolling eller mener du oppriktig dette? Helt fascinerende hvis du faktisk mener det. Hvordan tror du en samlet verden med leger, forskere, sykepleiere, pasienter, statsledere osv. skulle klart å holde noe slikt hemmelig? For det er er hundretusener av folk som måtte vært med på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det er slikt pga befolkningsveksten er ut av kontroll. Politikere å regjeringer som i all tid har manipulert våres holdninger og oppvekst siden dagen vi ble født har fått meg til å miste all tillit.

Føler meg veldig som en moderne slave med falsk frihet. Hele samfunnet er jo lagt opp til at vi skal yte med arbeidskraft slik at regjeringen tjener bank på oss.

Se for eksempel hva vi lærte på skolen, der ble vi veldig flinke til å følge normene som var tilrettelagt. Vi er designet til å jobbe 8-16, og vi er merket med hvert våres unike nummer. Vi lærte ingenting om filosofi eller selvstendig økonomi og levevilkår.

Jeg har ikke sett viruset med egne øyne, og har heller ikke sett noen som har viruset. Om det eksisterer et virus som er designet for å skape panikk, så er det vaksinen som kommer til å ta knekken på oss. Enten ved å sterilisere en større prosent av samfunnet, eller drepe oss over tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Taurean said:

Skal vente til ca 100 000 har tatt den først, så jeg får se hvilke bivirkninger den har, om den har noen. Jeg er ingen laboratoriemus. I hvert fall ikke gratis.

Det er langt flere enn 100k som kommer til å få vaksinen før Ola Nordmann, så ingen fare der. 

Det er mange kandidater forresten. Antagelig 2-3 som får resultater for fase 3 i løpet av høsten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (9 minutter siden):

Skal vente til ca 100 000 har tatt den først, så jeg får se hvilke bivirkninger den har, om den har noen. Jeg er ingen laboratoriemus. I hvert fall ikke gratis.

Enig. Jeg stoler ikke på vaksiner som ikke er godt utprøvd over lang tid. 

 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dirigo said:

Jeg har levd helt som normalt de siste fire månedene. Har knapt brukt antibac, vært sosial på jobb og fritid med familie/venner. Har ikke hatt et snev av covid-19. Jeg har som sagt knapt tatt forholdsregler og ingen jeg kjenner har blitt syke.

Nei, det er jo ikke så rart. I Norge er det ikke så mange smittede til nå. Men jeg vet om 3stk. 1 død, en annen ble innlagt, en siste veldig syk, men ble frisk hjemme. 

 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (22 minutter siden):

Nei, det er jo ikke så rart. I Norge er det ikke så mange smittede til nå. Men jeg vet om 3stk. 1 død, en annen ble innlagt, en siste veldig syk, men ble frisk hjemme. 

 

Kompis var 2 uker i sverige nå , han viste om en han kjente der nede som hadde vært syk..

Ellers var det ingen, nada, null , zero, og han her jobber som kokk og har stort nettverk.

 

Lenke til kommentar
Sorten skrev (30 minutter siden):

Jeg tror det er slikt pga befolkningsveksten er ut av kontroll. Politikere å regjeringer som i all tid har manipulert våres holdninger og oppvekst siden dagen vi ble født har fått meg til å miste all tillit.

Føler meg veldig som en moderne slave med falsk frihet. Hele samfunnet er jo lagt opp til at vi skal yte med arbeidskraft slik at regjeringen tjener bank på oss.

Se for eksempel hva vi lærte på skolen, der ble vi veldig flinke til å følge normene som var tilrettelagt. Vi er designet til å jobbe 8-16, og vi er merket med hvert våres unike nummer. Vi lærte ingenting om filosofi eller selvstendig økonomi og levevilkår.

Jeg har ikke sett viruset med egne øyne, og har heller ikke sett noen som har viruset. Om det eksisterer et virus som er designet for å skape panikk, så er det vaksinen som kommer til å ta knekken på oss. Enten ved å sterilisere en større prosent av samfunnet, eller drepe oss over tid.

Hei.

 

Først vil jeg si dette: Hvis dette var en metode for å stanse befolkningsveksten, tror jeg myndighetene ville holdt viruset hemmelig. De ville ikke anbefalt oss å være i karantene. De tvang oss til å være i karantene. Husk det. Og lederne har også fått korona. Jair Bolsonaro, Borris Johnson, og en annen jeg ikke husker navnet på. Og du vil kanskje si at de later som at de har korona? Vel, svaret på det argumentet er: Hvordan skulle de gjøre det? Brasils president trodde ikke at han ville få korona. Tror du han ville endre mening frivillig?

 

Også vil jeg si at det høres vanskelig å ha et så anstrengt forhold til regjeringen. Hvordan påvirker dette deg? Husk at vi selv kan velge hvilken jobb vi vil ha. Og regjeringen gir penger til de uten jobb.

 

Jeg håper at du har tenkt litt igjennom det jeg har skrevet, og jeg håper du har det bra videre. :)

Lenke til kommentar
30 minutes ago, DaniNichi said:

Skal ikke ta den, på lik linje som som jeg ikke tar influensa vaksinen.

Er man i risiko sonen eller jobber med folk i risiko sonen er det vel greit ta den.

 

Mye, mye større sjanse for å dø av dette viruset enn influensa. Det er også en betydelig andel som får langvarige helseproblemer, være seg ME, lungeskader, hjerteskader, hjerneskader, nyreskader, etc. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...