Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kreve tilbake utlegg fra arbeidsgiver


Anbefalte innlegg

Jeg har siden oktober ikke mottatt tilbakebetaling på utlegg i forbindelse med jobb. Har bilder av kvitteringer på alle utlegg, mens sjef holder igjen.

Disse ønsker jeg nå å få tilbakebetalt. Ønsker også at det skal "svi litt", da hun har holdt på slik med mange ansatte, og det er flere som har måttet se disse pengene tapt. For hennes del er det snakk om flere titalls tusen kroner. For meg ligger beløpet på i overkant av 2000.

Kan jeg krever tilbake med renter? Hvordan går jeg frem for å gjøre det i så tilfelle? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, Nedward said:

Hva er grunnen til at sjefen holder igjen?

Nå gjetter jeg, men kanskje sjefen prøver å gjøre det tungvint å få igjen penger. Da vil en del folk ikke gidde å sende reiseregninger på mindre beløp. Over tid er det mange penger spart. 

Minuset er selvsagt at en mister folk på den måten... 

Lenke til kommentar
Gjest f2ead...c4c
Nedward skrev (42 minutter siden):

Hva er grunnen til at sjefen holder igjen?

Det vanligste er vel dårlig likviditet eller dårlige rutiner. 

Anonymous poster hash: f2ead...c4c

Lenke til kommentar

Dårlige rutiner og dårlige unnskyldninger.

Hun er reist på ferie på fjellet nå der det er dårlig dekning. Vi skulle hatt lønn i går, men den er enda ikke kommet inn. Jeg venter også kjøregodtgjørelse og feriepenger, og jeg skal på ferie i dag. Om dere titter på tidligere innlegg her har skrevet har jeg nevnt henne tidligere. Skal si opp stillingen min der nå i august. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...