Gå til innhold

Ny app lar deg sjekke norske dyre- og blomsterarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SarahG skrev (12 timer siden):

Hei!

Den første versjonen av artikkelen (og pressemeldingen fra Artsdatabanken) omtaler dette som en app, men vi endret litt senere dette til «webapp» i vår artikkel. Har nå lagt inn en ekstra spesifisering om dette. :)

Ok, flott. 

Noen spesifikk grunn du ikke inkluderer link til løsningen? Det er kjedelig å måtte ty til Google hver gang jeg leser interessante artikler om et produkt eller en løsning. Gi meg en link direkte til produktet, også, da vel! ?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (6 timer siden):

Ok, flott. 

Noen spesifikk grunn du ikke inkluderer link til løsningen? Det er kjedelig å måtte ty til Google hver gang jeg leser interessante artikler om et produkt eller en løsning. Gi meg en link direkte til produktet, også, da vel! ?

Ja, det handler om å ivareta skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. Det kan nok virke rart innimellom (det virker f.eks. ganske ufarlig å lenke til en webapp som dette, mens det opplagt kommer nærmere reklame hvis vi lenker til hvor du kan kjøpe en laptop vi omtaler), men fordi det gjerne kan være litt vanskelig å sette grensene så forsøker vi heller å være konsekvente på å ikke lenke til produkter eller tjenester i det hele tatt. ?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 7/21/2020 at 8:32 AM, SarahG said:

Ja, det handler om å ivareta skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. Det kan nok virke rart innimellom (det virker f.eks. ganske ufarlig å lenke til en webapp som dette, mens det opplagt kommer nærmere reklame hvis vi lenker til hvor du kan kjøpe en laptop vi omtaler), men fordi det gjerne kan være litt vanskelig å sette grensene så forsøker vi heller å være konsekvente på å ikke lenke til produkter eller tjenester i det hele tatt. ?

Jeg vil si at det vil være uproblematiskt og en fordel om det linkes til en gratis app/weaplikkasjon/tjeneste. Når det linkes til noe som selges komersiellt vil jeg si at det er mer i grenseland. Da må det sees på intensjonen med linkingen: Er det for at redaksjonen skal tjene penger (OK hvis det opplyses om det?), eller er det for et genuint ønske om å tipse/opplyse leserene om det (noe som er håpløst å vite for en leser, men nok ville vært greit for min del).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...