Gå til innhold

Nye stativhøyttalere


Anbefalte innlegg

Har solgt unna de digre gulvhøyttalerne jeg hadde fra Klipsch, pga plassmangel. (Hint hint! Har enda en Klipsch senter som kan selges ?) Nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av noen gode monitorer. Er det litt hipp som happ? Jeg må bare prøvelytte før jeg bestemmer hvilken jeg skal gå for? Har en Marantz receiver som jeg skal gjenbruke.

Prisklassen er +/- 10.000,-. Har sett en Focal Aria 906 til nedsatt pris, men så har KEF noe i samme prissjiktet. B&W er vel og spennende; men har de gode monitorer sub 10K? Dali? Klipsch? Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke ut Klipsch The Fives. Da kan du fjerne receiveren også. Det er aktive høyttalere med innebygde forsterkere. Er vel første slik type med HDMI inngang (ARC) som kan hente lyden fra TVen (Så lenge TVen støtter PCM ut). De har også flere andre innganger, samt SUB utgang hvis man skulle trenge de.

Har nettopp fått de selv, og de virker meget gode. Men jeg bruker de som PC monitorer så de er litt i nære til å bedømme stue bruk, og ikke fått satt de 100% riktig enda.. Det er stue de er bygget for.

https://www.stereofil.no/hoyttalere/traadlose/aktive/klipsch-the-fives

Lenke til kommentar
On 7/19/2020 at 7:00 PM, Sydvest said:

Har solgt unna de digre gulvhøyttalerne jeg hadde fra Klipsch, pga plassmangel. (Hint hint! Har enda en Klipsch senter som kan selges ?) Nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av noen gode monitorer. Er det litt hipp som happ? Jeg må bare prøvelytte før jeg bestemmer hvilken jeg skal gå for? Har en Marantz receiver som jeg skal gjenbruke.

Prisklassen er +/- 10.000,-. Har sett en Focal Aria 906 til nedsatt pris, men så har KEF noe i samme prissjiktet. B&W er vel og spennende; men har de gode monitorer sub 10K? Dali? Klipsch? Noen innspill?

PMC er sjeldne på brukten, men her kan du slå til. De går nok fort. Disse er utstyrt med transmisjonslinje, altså ikke den mer typiske bassporten. Dette har mange fordeler. Du vil bli sjokkert over hvor kontant og tøff bassen er i dem. Vet ikke hvor mye futt det er i marantzen din, men disse høyttalerne vil garantert vokse med deg om du oppgraderer på forsterkersiden også. (PMC er for øvrig en av verdens største produsenter av monitorer til studio).

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174369354

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...