Gå til innhold

Er det noen kristne som kan be for meg?


Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan ta seg tid til å be for meg. Føler meg veldig motløs og en tendens til å se veldig mørkt på ting. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort ting bedre og vært et bedre menneske, har slitt med sykdom hele livet og har ikke noe håp om å bli bedre. Egentlig hadde det vært godt å bare dø. Dette livet og denne verdenen har aldri vært et sted jeg har følt meg hjemme i. Det er som å gå i en sirkel, bare for å gå i en sirkel. Alle andre ser ut til å kunne se noe som imponerer dem med denne verdenen, men selv blir jeg veldig for trøtt av å være i andres selskap og forstår det godt hvis andre blir lei av meg. Om det hadde vært noe kloster, hadde det vært fint å bare kunne trukket seg bort fra denne verden, gjort noen enkle oppgaver, men fokusert på å leve nært Gud og sett uendelig inn i mysteriet Jesus. Det er ingenting jeg eier jeg ikke ville gitt, om Gud vil ha det.  Forstår ikke hva Gud kan bruke meg til, men skulle ønske jeg kunne følt jeg hadde et formål og sett det bli fullført.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alv_V skrev (10 minutter siden):

Takk, det betyr mye for meg. Gud velsigne deg.

Jeg lurer på hva du ønsker å oppnå ved dette: det å føle og vite at andre mennesker bryr seg nok om deg til å bruke litt av tiden sin til å tenke på deg og ønske deg gode ting, eller det at bønnene skal få Gud til ågjøre livet ditt bedre? 

Eventuelt begge deler? Hvis det er noe helt annet, forklar gjerne det også. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alv_V skrev (På 19.7.2020 den 18.10):

Håper det er noen som kan ta seg tid til å be for meg. Føler meg veldig motløs og en tendens til å se veldig mørkt på ting. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort ting bedre og vært et bedre menneske, har slitt med sykdom hele livet og har ikke noe håp om å bli bedre. 

Jeg ber for deg også, og har gjort det de siste dagene. Det er kraft i bønn.

Hilsener..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alv_V skrev (På 19.7.2020 den 18.10):

Håper det er noen som kan ta seg tid til å be for meg. Føler meg veldig motløs og en tendens til å se veldig mørkt på ting. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort ting bedre og vært et bedre menneske, har slitt med sykdom hele livet og har ikke noe håp om å bli bedre. Egentlig hadde det vært godt å bare dø. Dette livet og denne verdenen har aldri vært et sted jeg har følt meg hjemme i. Det er som å gå i en sirkel, bare for å gå i en sirkel. Alle andre ser ut til å kunne se noe som imponerer dem med denne verdenen, men selv blir jeg veldig for trøtt av å være i andres selskap og forstår det godt hvis andre blir lei av meg. Om det hadde vært noe kloster, hadde det vært fint å bare kunne trukket seg bort fra denne verden, gjort noen enkle oppgaver, men fokusert på å leve nært Gud og sett uendelig inn i mysteriet Jesus. Det er ingenting jeg eier jeg ikke ville gitt, om Gud vil ha det.  Forstår ikke hva Gud kan bruke meg til, men skulle ønske jeg kunne følt jeg hadde et formål og sett det bli fullført.

Det er mulig å bli frisk. Hvis du tror på bønn... bare let litt mer. Ikke gi opp. Finnes mennesker som kan hjelpe :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/24/2020 at 8:52 PM, Gouldfan said:

Jeg ber for deg også, og har gjort det de siste dagene. Det er kraft i bønn.

Hilsener..

 

On 7/24/2020 at 11:07 PM, Curry said:

Det er mulig å bli frisk. Hvis du tror på bønn... bare let litt mer. Ikke gi opp. Finnes mennesker som kan hjelpe :) 

Tusen takk begge to, har følt meg mindre kaotisk innvendig de siste par dagene, og i går kom jeg meg avgårde til gudstjeneste i en kristen menighet rett i nærheten, noe jeg ikke har fått gjort på åresvis. Bare å sitte å høre på lovsangen gjorde at jeg følte en så dyp fred innvendig at jeg slet alvorlig med å holde meg våken, siden jeg sover så dårlig til vanlig at jeg er vant til å våkne opp pga mareritt etter noen få timer og hvis jeg føler meg rolig innvendig vanligvis så pleier jeg med en gang å benytte meg av sjangsen til å få litt søvn. En og en halv time fløy avgårde veldig raskt og det var trist når det var over.

Det hadde vært fint å få noen venner som er aktive kristne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta kontakt med folk. De eneste vennene jeg har og som jeg føler at jeg kan være meg selv i nærheten av er alkoholikere, rusmisbrukere, psykisk syke o.l. Folk som virkelig har slitt i livet, og det virker som "vanlige kristne" stort sett håndterer hverdagen veldig bra og at dette er mennesker som virkelig fungerer, har arbeid, bil, hus, familie osv. Erfaringen min er at "normale mennesker" som regel ser ned på meg og dømmer meg, og skjønte i slutten av gudstjenesten at når de oppfordret folk til å ta kontakt som ikke var kristne, så var det spesielt ment for meg, men jeg er jo helt og holdent kristen, men på utsiden er jeg helt lik som før jeg fant/ble funnet av Jesus. Sorte klær og langt hår, så jeg er spent å se om noen av dem tar kontakt med meg om jeg fortsetter å møte opp på søndagene, og eventuellt forhører meg om det er mulig å bli med på noen kristne aktiviteter i ukedagene.

Gud velsigne dere.

Lenke til kommentar
Alv_V skrev (På 27.7.2020 den 13.03):

Det hadde vært fint å få noen venner som er aktive kristne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta kontakt med folk. De eneste vennene jeg har og som jeg føler at jeg kan være meg selv i nærheten av er alkoholikere, rusmisbrukere, psykisk syke o.l. Folk som virkelig har slitt i livet, og det virker som "vanlige kristne" stort sett håndterer hverdagen veldig bra og at dette er mennesker som virkelig fungerer, har arbeid, bil, hus, familie osv. Erfaringen min er at "normale mennesker" som regel ser ned på meg og dømmer meg, og skjønte i slutten av gudstjenesten at når de oppfordret folk til å ta kontakt som ikke var kristne, så var det spesielt ment for meg, men jeg er jo helt og holdent kristen, men på utsiden er jeg helt lik som før jeg fant/ble funnet av Jesus. Sorte klær og langt hår, så jeg er spent å se om noen av dem tar kontakt med meg om jeg fortsetter å møte opp på søndagene, og eventuellt forhører meg om det er mulig å bli med på noen kristne aktiviteter i ukedagene.

Gud velsigne dere.

Finnes det en bibelgruppe du kan være med i? Det er ofte en god måte å bli bedre kjent med noen i en menighet og med det en vei inn i det større fellesskapet. Det er og et godt sted å dele egne tanker om troen.

Gud velsigne deg og :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jes 55:6-7: Søk ( Jehova ) mens han er å finne, kall på ham den stund han er nær. Den ugudelige skal forlate sin vei og ugjerningsmannen oppgi sine tanker og vende om til ( Jehova ) , så vil han vise barmhjertighet , til vår Gud for han vil gjerne tilgi.

Jehova er barmhjertighet og oppfordrer alle som har gjort gale ting, til å vende seg til ham i bønn. Men for å oppnå Gudskjennelse må de oppriktig angre sine gale handlinger og tanker og begynne å følge en ny kurs.

Lenke til kommentar
Alv_V skrev (På 19.7.2020 den 18.10):

Håper det er noen som kan ta seg tid til å be for meg. Føler meg veldig motløs og en tendens til å se veldig mørkt på ting. Jeg skulle ønske jeg kunne gjort ting bedre og vært et bedre menneske, har slitt med sykdom hele livet og har ikke noe håp om å bli bedre. Egentlig hadde det vært godt å bare dø. Dette livet og denne verdenen har aldri vært et sted jeg har følt meg hjemme i. Det er som å gå i en sirkel, bare for å gå i en sirkel. Alle andre ser ut til å kunne se noe som imponerer dem med denne verdenen, men selv blir jeg veldig for trøtt av å være i andres selskap og forstår det godt hvis andre blir lei av meg. Om det hadde vært noe kloster, hadde det vært fint å bare kunne trukket seg bort fra denne verden, gjort noen enkle oppgaver, men fokusert på å leve nært Gud og sett uendelig inn i mysteriet Jesus. Det er ingenting jeg eier jeg ikke ville gitt, om Gud vil ha det.  Forstår ikke hva Gud kan bruke meg til, men skulle ønske jeg kunne følt jeg hadde et formål og sett det bli fullført.

Fork 9:11: Tid og uforutsett hendelse rammer dem alle. (Vi kan bli offer for uheldige omstendigheter , ikke fordi det er forutbestemt men på grunn av tilfeldigheter.)

Rom 5:12: Synden kom på grunn av ett menneske ( Adam) og med den kom døden og døden rammer alle mennesker, fordi alle syndet. (Vi har arvet ufullkommenhet, innbefattet en tilbøyelighet til å gjøre det som er galt, fra Adam)

Finnes det høyere makter som også skaper problemer for menneskene? Åp 12:12: Ulykkelige jord og hav. For djevelen er kommet ned til dere og hans vrede er stor fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.

Sett at Jehova Gud hadde forutbestemt at Adam skulle synde og alt som det ville føre seg og at han på forhånd visste alt dette. Det ville ha vært ensbetydende med at han , i og med at han skapte Adam med fullt overlegg gav støttet til alt det onde som er begått i menneskenes historie. Han ville være den som stod bak alle krigene, kriminaliteten, umoralen, undertrykkelsen, løgnene og hykleriet og alle sykdommene.

Men Bibelen sier: Du er ikke en Gud som har behag i ugudelighet ( Sal 5:5 ) Han Jehova hater dem som elsker vold. ( Sal 11:5 ) Gud kan ikke lyve. Han den messianske konge som Gud har utnevnt løser dem fra tvang og vold, deres liv er dyrebart i hans øyne. ( Sal 72:14

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...