Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt motor på bil som har gått under 100 k


Anbefalte innlegg

Hei. Har en mb cla 250 som har null kompression på sylinder 2. Verksted sier at motoren må byttes. Har ikkje fått pris men 120k plusspluss.. Bilen er fra 2013 og har gått 98 k km. Har akkurat fjernet motor forsikringen da den er for gammel til å ha det.. Hva hadde dere gjort i denne situationen? Bilen er verdt ca 250 k hadde motoren vert i orden..

Selge uten motor eller betale for ny? Ser der ligger brukte motorer ute til ca 70 k. Uten montering såklart.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Wow, her bør vell mercedes beklage å ordne opp. Slik skal ikke ett bilhold være.

 

Ellers tipper jeg den beste løsningen er å selge til en som kan skru, må nok la den gå billig, men taper nok mindre enn den gigantsummen der.

Enig. Men har nok skyld i det sjøl da bilen var chippet av et seriøst firma for 1.5 år siden. Men trudde virkelig at motoren skulle tåle det. Den har vel økt fra 211 til 240 hk ca ifølge han som gjorde jobben.. Har chippet andre biler før uten problemer som har gått mye lenger en denne.. 

Lenke til kommentar
norhobo skrev (3 minutter siden):

Enig. Men har nok skyld i det sjøl da bilen var chippet av et seriøst firma for 1.5 år siden. Men trudde virkelig at motoren skulle tåle det. Den har vel økt fra 211 til 240 hk ca ifølge han som gjorde jobben.. Har chippet andre biler før uten problemer som har gått mye lenger en denne.. 

Da må en nok ta kostnaden selv ja, om ikke er en iallefall veldig heldig.

Lenke til kommentar

Når garantien har gått ut og den heller ikke er innenfor 5 års reklamasjonsretten så skal det vel mye til for at noen dekker det frivillig. Derfor greit å kjøpe en kvalitetsbil og ikke disse tyske "hypa vindundermaskinene" som aldri trenger oljeskift eller noe som helst. Honda, Toyota og Subaru(uten turbo) så har du en evighetsmaskin.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (2 minutter siden):

Når garantien har gått ut og den heller ikke er innenfor 5 års reklamasjonsretten så skal det vel mye til for at noen dekker det frivillig. Derfor greit å kjøpe en kvalitetsbil og ikke disse tyske "hypa vindundermaskinene" som aldri trenger oljeskift eller noe som helst. Honda, Toyota og Subaru(uten turbo) så har du en evighetsmaskin.

Blir nok en hiace neste ja, kan legge til at olje er skiftet engang i året på service. Bilen har kjørt ca 10-15k i året i mitt eige..

Salvesen. skrev (12 timer siden):

 

 

Endret av norhobo
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Min kvalifiserte gjetning: Minst 1 av inntaktsventilene på sylinder nummer 2 står litt åpen grunnet karbon avleiringer.

Er d kurant å ordne? All rep under 30 k ser eg på som et rimelig alternativ.

Fasit kommer mandag.. 

Lenke til kommentar
norhobo skrev (På 18. juli 2020 den 11.52):

Enig. Men har nok skyld i det sjøl da bilen var chippet av et seriøst firma for 1.5 år siden. Men trudde virkelig at motoren skulle tåle det. Den har vel økt fra 211 til 240 hk ca ifølge han som gjorde jobben.. Har chippet andre biler før uten problemer som har gått mye lenger en denne.. 

Når man hører chippet fra et seriøst firma burde alarmklokker ringe. Hvem vet hvilke temperaturer og mekaniske belastninger motoren din tåler? Ingen andre enn dem som har laget den. Denne informasjonen deler de nok ikke med chip tunere. 

En chip tuner kan fint ødelegge motoren din. Jeg ville ha gått på han som solgte deg chippen. Få en fagkyndig til å se på skaden. Det er rimelig lett å se om temperatur har vert for høy eller at trykket har vert for høyt. Banking er også mulig å se spor etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...