Gå til innhold

Spesiell situation - Lureri?


ltdata

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg føler jeg har opptrådt forsiktig og skeptisk, men alikevel holdt muligheten åpen for at det ikke var svindel ved å vise til indikasjoner på at det ikke var svindel. Men fikk mye tyn og beskjed om at denne var garantert svindel og at jeg burde bryte kontakten tvert. Det ble vel antydet at jeg var naiv og hadde blitt manipulert.

Jaja jeg er glad for at jeg holdt muligheten åpen. Selvsagt du har oddsen mot deg i 99/100 tilfeller.

Jeg vurderte at risikoen vs reward vs indikasjoner på at det ikke var svindel var god nok til å fortsette

 

Lenke til kommentar
ltdata skrev (3 timer siden):

Jeg føler jeg har opptrådt forsiktig og skeptisk, men alikevel holdt muligheten åpen for at det ikke var svindel ved å vise til indikasjoner på at det ikke var svindel. Men fikk mye tyn og beskjed om at denne var garantert svindel og at jeg burde bryte kontakten tvert. Det ble vel antydet at jeg var naiv og hadde blitt manipulert.

Jaja jeg er glad for at jeg holdt muligheten åpen. Selvsagt du har oddsen mot deg i 99/100 tilfeller.

Jeg vurderte at risikoen vs reward vs indikasjoner på at det ikke var svindel var god nok til å fortsette

 

Jada, og tydeligvis så er du oppegående nok til å være ekstremt forsiktig. Det er det dessverre langt ifra alle som er, så jeg ville i 100/100 slike tilfeller anbefalt folk å takke nei.  En slik solskinnshistorie som din, dersom den feks kom frem i media, ville vært ødeleggende, siden det sannsynligvis hadde ført til at andre ble svindlet, andre mennesker som da ikke er istand til å føre en slik kritisk tankegang over lengre tid, og dermed blitt lurt. 

Lenke til kommentar

Ja helt klart. Har ikke tenkt meg ut i media. Og dette var et spesielt tilfelle og jeg var ikke "tilfeldig" person. Så ja jeg er et dårlig eksempel egentlig. Det jeg har gjort har vært risikabelt og er absolutt ikke å anbefale. Så mest for meg at vedkommende ville prøve å svindle meg helt på slutten og ventet på forespørsel om kritisk informasjon e.l. Så jeg har hatt utrolig flaks

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...