Gå til innhold

Torchlight II er gratis på PC nå


Anbefalte innlegg

12 hours ago, ahw_ said:

Fordi Epic Games -> Tencent -> CCP (Chinese Communist Party).

Dette visste jeg ikke. Hmm. Forklarer en hel del.

Som jeg skrev over så bruker den launcheren mistenkelig mye ressurser i bakgrunnen. Sannsynligheten er stor for at den driver med dataharvesting/overvåking for kommunist regimet i Beijing.

Ja jeg er seriøs. På tide å forby dritten,  sammen med TikTok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TMfrantic skrev (11 timer siden):

Dette visste jeg ikke. Hmm. Forklarer en hel del.

Som jeg skrev over så bruker den launcheren mistenkelig mye ressurser i bakgrunnen. Sannsynligheten er stor for at den driver med dataharvesting/overvåking for kommunist regimet i Beijing.

Ja jeg er seriøs. På tide å forby dritten,  sammen med TikTok.

Å hvorfor skulle Kina ha noen interesse av å overvåke deg?

Lenke til kommentar
32 minutes ago, TheKims said:

Å hvorfor skulle Kina ha noen interesse av å overvåke deg?

Er ikke sånn det fungerer da.. Vil tro det er mer snakk om innsamling av enorme mengder data fra brukere over hele verden, som analyseres med diverse algoritmer, som igjen filtrerer ut informasjon de har interesse av.

Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (5 minutter siden):

Er ikke sånn det fungerer da.. Vil tro det er mer snakk om innsamling av enorme mengder data fra brukere over hele verden, som analyseres med diverse algoritmer, som igjen filtrerer ut informasjon de har interesse av.

Du er allerede solgt og videresolgt fra ørten steder fra før. Kun på artikkelen ser jeg 4 trackere. Senk skuldrene og kos deg med et gratis spill.

Lenke til kommentar

  

2 hours ago, TheKims said:

Å hvorfor skulle Kina ha noen interesse av å overvåke deg?

 

Fordi det ligger i deres interesse å herske over verden, og hvis du vet noe om CCP og deres metoder så er det en svært skremmende tanke.

Det er ikke uten grunn at teknologi fra Kina bannlyses rundt i verden for å ivareta vår sikkerhet og svekke CCPs makt.

Mens dette skjer så lokkes vi med gratis spill og eksklusive titler i bytte mot å bruke lukket programvare fra firma med røtter dypt i Kina der ingen kan motsi CCP uten konsekvenser.

Du vet vel at alle firma i Kina er pålagt å samarbeide med CCP. Veldig rart at kinesere som motsier CCP har en tendens til å forsvinne og aldri bli sett igjen.

Hvordan vet vi hva denne programvaren gjør nå? Vi vet ikke. Vi vet ikke hva en ny oppdatering vil gjøre i fremtiden heller.

Når programvaren er installert i flere hundre millioner hjem, hvor vanskelig tror du det er for CCP å kartlegge oss?

De vil kunne lese nettleserhistorikk, hva vi søker etter, snappe opp brukernavn og passord, ta bilder med kameraet osv uten at de fleste vet om det.

Hvis det teknisk sett er mulig for dem å utnytte dette og mer, vil det være ansvarlig av oss å godta risikoen dette innebærer?

Endret av ahw_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ahw_ skrev (8 minutter siden):

De vil kunne lese nettleserhistorikk, hva vi søker etter, snappe opp brukernavn og passord, ta bilder med kameraet osv uten at de fleste vet om det.

Hvis det teknisk sett er mulig for dem å utnytte dette og mer, vil det være ansvarlig for oss å godta risikoen dette innebærer?

 

Slik alle andre land også gjør? :)

De må gjerne ta bilder av meg med webkameraet mitt om de ønsker det. Moro om jeg får litt spalteplass på byggninger i Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ahw_ skrev (12 minutter siden):

  Snip

Jeg kan skjønne at hardware blir bannlyst da dette blir brukt av millitær, politi osv. Men at de skal bruke en gamelauncher for å spionere på oss har jeg liten tro på. Er greit å ha en viss skepsis til ting, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...