Gå til innhold

Hvilke bokstaver i bilskilt i Bergen nå?


Yessmann

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg vurderer å registrere bilen (bruktimport) i Bergen selv om jeg bor i Haugesund pga. få timer ledige på trafikkstasjonen.

 

Noen som kan fortelle meg hvilke bokstaver som gjelder der nå? Vil gjerne unngå SV - kan ikke fordra det politiske partiet ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (34 minutter siden):

Du kan be om Haugesundskilt selv om du får kontrollert bilen din i Bergen. Du kan sikkert be om ZZ skilt også hvis det er interessant for deg.

Kan jeg få utlevert Haugesundskilt ved en trafikkstasjon i Bergen - eller må jeg da ta ut skiltet i Haugesund?

Lenke til kommentar

SX i bergen nå. Bilforhandlere kan bestille skilt fra hele Norge så vidt jeg har skjønt. Til og med El-biler kan ha andre skilt enn elbil-skilt (nå EB-skilt). Bilforhandleren SPZ Bil på Askøy bestiller f.eks. alltid ZZ-skilter med mindre kundene vil ha noe annet. 

image.png.0a176008ac7e9882d70c1e7a8c3dde0a.png

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (3 minutter siden):

Det er ingen risiko for at de har noen "overliggere" av SV-skilt som jeg får?

Jeg vil virkelig ikke ha SV-skilt - hva som helst ellers!

Det må du høre med forhandler om. En bil som f.eks. er fjorårsmodell, kan allerede være registrert med SV-skilt, selv om den er ny (ubrukt). 

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (4 timer siden):

OK. Men det må sikkert bestilles på forhånd? Hvordan gjør jeg det?

Tror du må kontakte vegvesenet og høre hva de sier. Til vanlig får du vel bare et skilt de lar liggende på lager når du kommer inn og skal registrere bilen.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (11 timer siden):

Tror du må kontakte vegvesenet og høre hva de sier. Til vanlig får du vel bare et skilt de lar liggende på lager når du kommer inn og skal registrere bilen.

Ja, jeg kan prøve. Men å komme i kontakt med dem er ikke enkelt. Har to hele dager stått i tilbakering-kø uten at de har ringt tilbake...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Yessmann skrev (På 17.7.2020 den 9.44):

Vil gjerne unngå SV - kan ikke fordra det politiske partiet ? 

Skjønner ikke dette "problemet" hos mange. Det er et bilskilt, det har jo absolutt ingenting med partiet å gjøre.

Men morsomt at mange i Bergen endte opp med bull shit-skilter i stedet, da. Morsomt for mange, men tydeligvis ikke noe de tenkte på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke dette "problemet" hos mange. Det er et bilskilt, det har jo absolutt ingenting med partiet å gjøre.

Men morsomt at mange i Bergen endte opp med bull shit-skilter i stedet, da. Morsomt for mange, men tydeligvis ikke noe de tenkte på?

Jeg forstår det veldig godt. De har jo profilert seg som et antibilist-parti. Du ville vel ikke hatt KKK-skilter dersom det var mulig, selv om det ikke hadde noen knytning til Ku klux klan.

Unntaket er om jeg hadde hatt en Hummer eller annen svær, bensinslukende amerikaner. Da kunne jeg godt hatt SV-skilter. Og kanskje til og med MdG-klistremerke i bakruten ?

Lenke til kommentar
On 7/17/2020 at 3:40 PM, Yessmann said:

Det er ingen risiko for at de har noen "overliggere" av SV-skilt som jeg får?

Jeg vil virkelig ikke ha SV-skilt - hva som helst ellers!

Ikke umulig. Om en forhandler eller trafikkstasjon har det på lager, men tviler på at de i Bergen har. Du kan uansett velge en annen skilt serie på trafikkstasjon i Bergen også. Geografiske tilhørighet til skilt er ikke obligatorisk lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...