Gå til innhold

Må man ha postkasse i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet og dermed må jeg melde adresseendring til Posten. Der står det at posten videresendes gratis i to måneder før jeg må betale. Men ingen informasjon om hvorvidt jeg faktisk ønsker å fortsette å ha postkasse... Er ikke mesteparten av kommunikasjon i dag digital? Jeg har jo Digipost, så det virker for meg unødvendig å fortsette med postkasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
FrihetensRegn skrev (På 16.7.2020 den 16.29):

Jeg har en adresse men ønsker ikke å motta fysisk post. Kan jeg ikke heller bare ha posten levert til nærmeste butikk med postkontor og få en tekstmelding eller epost når det en sjelden gang kommer adressert post til meg?

Da må du ha postboks, som koster penger

Flere nettsider som ikke sender til postbokser, og har du ikke en postadresse så vil du ikke få kjøpt ting på nett
Viss du har en ny adresse, hvorfor ikke bare sette opp en postkasse og melde flytting?
Posten tar kun betalt om de må videresende posten din, de tar ikke betalt for at du har postkasse

Lenke til kommentar

Du kan ha postkasse, det koster ingen ting, og så kan du få klistremerke på posten som du klistrer på hvor det står at du ikke ønsker uadressert reklame. Da skal det i utgangspunktet bare komme brev/kort/små pakker med navnet ditt i den, men det er noen som ikke respekterer slike klistremerker og stapper nedi reklamen sin likevel, men posten vil ikke gjøre det. Vil anbefale å sjekke postkassen én gang i uka da det kan komme regninger med kort forfallsdato.

Lenke til kommentar

Det virker unødvendig og gammeldags å forsatt drive et slikt postsystem. Men det er vel fortsatt mange eldre som synes det er fint å få papir. Om det er slik at jeg får et brev eller et julekort i ny og ned, så kan det heller komme i post i butikk og så kan jeg få en sms og hente det der på samme måte som med større pakker.

Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (14 minutter siden):

Hvis alt av post skal forekomme digitalt, hvordan kan da pakker komme frem? ?

pakkene sendes til pakke/email gatewayen,

der åpnes pakken og innholdet fotograferes og jpg sendes per rfc til  adressat

 

evt. for en tilleggsavgift kan gateway produsere en kodefil for 3-d printer som emailes videre

 

 

Endret av Kuhn Singhto
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (12 timer siden):

Det virker unødvendig og gammeldags å forsatt drive et slikt postsystem. Men det er vel fortsatt mange eldre som synes det er fint å få papir. Om det er slik at jeg får et brev eller et julekort i ny og ned, så kan det heller komme i post i butikk og så kan jeg få en sms og hente det der på samme måte som med større pakker.

Du får etablere nytt parti. «Protestpartiet mot post i postkasse eller postboks».

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...