Gå til innhold

Digitale eller fysiske spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (1 minutt siden):

Jeg foretrekker fysiske spill generelt. Med mindre du har mulighet til å ta backup av de elektroniske spillene, så vil et fysisk spill alltid være i ditt eie, mens et digitalt spill kan "forsvinne" dersom spillbutikken legges ned, servere stenges, etc. 

Eier du ikke digitale spill? Feks kjøpt gjennom Nintendo E-store? Blir ikke disse installert i sin helhet på maskinen?

Lenke til kommentar
pierce007 skrev (55 minutter siden):

Eier du ikke digitale spill? Feks kjøpt gjennom Nintendo E-store? Blir ikke disse installert i sin helhet på maskinen?

Vet ikke med Nintendo (har kun XBox og PC), men alle spillene jeg eier er enten fysiske, eller slik at jeg kan ta backup av dem (ingen krav til registrering via nett, etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eier kun PC og Switch, så her er det kun digitalt. Både tilgjengelighet og priser er ofte bedre på den måten, og på et personlig nivå ser jeg ingen fordeler med å ha spillene fysisk, uansett platform.

Men, det er veldig synd om spill med tiden går tapt fordi de aldri fantes i fysisk form. Heldigvis finnes det institusjoner som jobber med å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Fabian MarquisToken skrev (3 timer siden):

Men, det er veldig synd om spill med tiden går tapt fordi de aldri fantes i fysisk form. Heldigvis finnes det institusjoner som jobber med å forhindre dette.

Dette gjelder særlig spill som må "ringe hjem" for å verifisere lisenser og kjøp, etc., før du kan spille dem. Stadig flere spill som rett og slett ikke fungerer uten internett. Når spillets servere går ned for whatever reason så er spillet verdiløst. 

Retro-spill er mer populært enn noen gang. Men når dagens spill blir retro er det ingen som kan spille dem, selv om de har alle filene lagret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 7/15/2020 at 3:53 PM, pierce007 said:

Eier du ikke digitale spill? Feks kjøpt gjennom Nintendo E-store? Blir ikke disse installert i sin helhet på maskinen?

Etter noen år vil butikken stenge, og du vil ikke lenger kunne laste dem ned. Vi har allerede sett det med Xbox, Wii og DSi, og det er nok bare et tidsspørsmål før du ikke lenger kan installere dine 3DS- og Wii U-spill. Har mer tro på at PSP, PSV, PS3 og Xbox 360 vil holde ut litt til, men før eller senere vil nok disse også forsvinne.

Lenke til kommentar
pierce007 skrev (På 15.7.2020 den 15.44):

Hva anbefales og hvorfor?

Er det noen store prisforskjeller?

For å være språkpoliti: Jeg anbefaler digitale spill, fordi det er det eneste som virker på spillmaskiner. Analoge spill, som en fotball kjøpt i sportsbutikken eller et brettspill kjøpt på bokhandelen, fungerer dårlig med spillkonsoll. 

Men jeg forstår av spørsmålet at du mener å spørre på hvilken måte det er best å kjøpe de digitale spillene, enten på en fysisk disk eller nedlastbart over nettet, og det er jo en helt annen problemstilling enn trådens tittel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...