Gå til innhold

Deadly Premonition 2-sjefen beklager transfobi i spillet


Anbefalte innlegg

"Hvorfor MÅ vi diskutere dette så mange ganger" spør en del.

Fordi vi kan, og burde. I USA har de faktisk mindre frihet til å gjøre det nå. Tropic Thunder og 30rd Rock ble brukt som eksempler politisk ukorrekthet med formål. Ikke engang det er greit å si høylytt i USA, det kan koste deg. Men nå er ikke denne "hoder må rulle"-mentaliteten noe nytt fenomen over dammen, den har bare fått en ny drakt.

Jeg er også litt lei av å diskutere dette. Men slutter vi med det, har Cancel Culture en større sjanse for å vinne. Og det er ikke ensbetydende at samfunnet blir mer progressivt og inkluderende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Geir T skrev (15 timer siden):

Ja, de får heller legge inn noen lavmåls vitser om hvite menn, som er omtrent den eneste gruppen det er fremdeles politisk korrekt å mobbe, hetse og latterliggjøre (jevnfør den nye Star Trek-serien «Lower Decks», som et av talløse eksempel fra Hollywood og co).

Om det er noen som er hårsåre så er det jo hvite heteroseksuelle menn. Det er ekstremt sjeldent å se noen annen gruppe bli krenket fordi noen andre enn dem føler seg krenket.

 

Jeg er helt enig i at mange saker blir tatt for langt i dag og at vi må prøve å holde litt tilbake å prøve å se intensjonen bak før vi reagerer, men hvite menn som skal få hver eneste sak til å handle om seg selv er det verste. Jeg kan knapt lese en sak om kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering uten å se menn komme med utsagn om at menn blir trakassert minst like mye, om mørkhudete blir utsatt for politivold er det klart at hvite får dobbelt opp, om homofile føler seg latterligjort er det ingenting mot det oss heteroseksuelle blir utsatt for.

 

Om vi hvite heteroseksuelle menn har det så grusomt, hvorfor kan vi ikke snakke ut om det i stedet for å bruke "vår kamp" til å bagatellisere alle andres?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Yopaz said:

Om det er noen som er hårsåre så er det jo hvite heteroseksuelle menn. Det er ekstremt sjeldent å se noen annen gruppe bli krenket fordi noen andre enn dem føler seg krenket.

 

Jeg er helt enig i at mange saker blir tatt for langt i dag og at vi må prøve å holde litt tilbake å prøve å se intensjonen bak før vi reagerer, men hvite menn som skal få hver eneste sak til å handle om seg selv er det verste. Jeg kan knapt lese en sak om kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering uten å se menn komme med utsagn om at menn blir trakassert minst like mye, om mørkhudete blir utsatt for politivold er det klart at hvite får dobbelt opp, om homofile føler seg latterligjort er det ingenting mot det oss heteroseksuelle blir utsatt for.

 

Om vi hvite heteroseksuelle menn har det så grusomt, hvorfor kan vi ikke snakke ut om det i stedet for å bruke "vår kamp" til å bagatellisere alle andres?

En million tomler opp fra meg, spot on! 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Yopaz skrev (På 16.7.2020 den 10.05):

Om det er noen som er hårsåre så er det jo hvite heteroseksuelle menn. Det er ekstremt sjeldent å se noen annen gruppe bli krenket fordi noen andre enn dem føler seg krenket.

 

Jeg er helt enig i at mange saker blir tatt for langt i dag og at vi må prøve å holde litt tilbake å prøve å se intensjonen bak før vi reagerer, men hvite menn som skal få hver eneste sak til å handle om seg selv er det verste. Jeg kan knapt lese en sak om kvinner som blir utsatt for seksuell trakassering uten å se menn komme med utsagn om at menn blir trakassert minst like mye, om mørkhudete blir utsatt for politivold er det klart at hvite får dobbelt opp, om homofile føler seg latterligjort er det ingenting mot det oss heteroseksuelle blir utsatt for.

 

Om vi hvite heteroseksuelle menn har det så grusomt, hvorfor kan vi ikke snakke ut om det i stedet for å bruke "vår kamp" til å bagatellisere alle andres?

Du har misforstått poenget mitt, som var dobbeltmoralen og det politisk korrekte hykleriet i underholdningsbransjen. Noe av argumentasjonen din blir ganske absurd, for å være ærlig. Jeg gjør selvsagt ikke noe av å bli vitset om (som del av en gruppe) i seg selv. Derimot liker jeg ikke den splittende identitetspolitikken som gjennomsyrer underholdningsbransjen i disse dager, som i bunn og grunn er anti-vestlig og anti-normativ kulturradikal propaganda som har blitt gjort «mainstream».

For øvrig er virkeligheten den motsatte av hva du påstår. Når hvite blir drept eller skadet av en «minoritetsperson» dysses fakta ned mest mulig, men når det er motsatt vei blir det alltid svære og langvarige nyhetssaker. Jevnfør Manshaus vs. knivmannen i Sarpsborg. Eller bare se den nylige terroraksjonen i England mot tre hvite homofile menn, utført av en muslimsk innvandrer. De egentlige motivene her ble stort sett mørklagt av norsk presse, den samme pressen som er sååå opptatt av toleranse og LGBTQI+. Mange hvite ble ofre for rasistisk blind vold under protestene i USA, men dette ble mørklagt og videoklippene ble ikke vist osv. Samtidig blir LGBTQ løftet fram og hyllet til enhver tid, og det er regnbueflagg overalt, men vi hører konstant om hvor "intolerant" Vesten er..sukk.

Pussig at en del folk velger å konsekvent «misforstå» hva denne debatten egentlig handler om, dvs. angrep på ytringsfriheten og vestlig kultur via dogmatisk PK-propaganda. Man kan ta en sak i isolasjon (som denne artikkelen), og det virker ikke så ille eller overdrevet. Problemet er totalen av dagens PK-hysteri. Hvor vil det ende? Den digitale "bokbrenningen" har allerede startet, og vakre landemerker og kunstverk rives ned og ødelegges i store antall. Hva blir neste steg i den radikale kulturkampen?

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Vel, det er en positiv ting at dette skjer nå, mens fysisk form for media og underholdning fremdeles er en greie, og monopoliseringen enda ikke er total. Sistenevnte tror jeg er en viktig faktor, flere land og firma som ikke er bundet av amerikansk samtids sosialpolitiske trender bør investere mer i bredbånd, kommunikasjon og strømmetjenester. Helst drevet av folk som ikke er indoktrinert med kulturell masochisme. Og så må man finne en måte å gjøre det u-kult å være en cancel culture-kriger, uten at det på noen som helst måte skal hindre at alle folkegrupper skal ha like muligheter, såklart.

Uansett tiltak, bør det gjøres fort, før det dukker opp en ny Harvey Weinstein eller George Floyd som cancel culture kan utnytte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Bitene av spillet som trolig vil gjennomgå endringer tar for seg protagonist Francis York Morgans kommentarer om og til Lena Dauman, en transperson i spillet. Morgan bruker feil pronomen på Lena gjentatte ganger, og tyr ofte til såkalt «deadnaming» – bruk av en transpersons tidligere navn – som i beste fall er klønete og i verste fall en ondsinnet hersketeknikk. 

 

tenor.gif

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...