Gå til innhold

Mac Mini til prosjektor. Får ikke bilde.


Reggy

Anbefalte innlegg

Har en Mac Mini som brukes mot TV skjerm med HDMI kabel. Funker fint - gir bilde. 
I forbindelse m leid lokale skal jeg forsøke å vise Mac Mini på prosjektor. Lyktes ikke med første forsøk. 
prosjektor var satt opp m RGB kabel (sånn kabel man skrur inn i PC skjerm. ). På stedet var det VGA overgang som gav RGB mot HDMI. Altså inn i Mac mini ble det koblet inn hdmi på slutten av kjeden. Men gav ikke bilde. 
Jeg hadde ikke med ekstern skjerm - så jeg hadde ikke noe bilde fra min Mac minien på en skjerm da jeg forventet å se bildet  på prosjektoren. Altså jeg koblet direkte i prosjektor uten å detaljer Mac mini. Men Mac mini hadde strøm og jeg hadde forventet å se oppstartsbildet på prosjektor lerretet. 
Noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reggy skrev (45 minutter siden):

Ser ut som Mac mini har utgang hdmi. Thunderbolt - hvis den har et lyn tegn. 

Det stemmer nok. Hvis den er fra 2011 eller nyere så har den Thunderbolt. 

Da kan du bruke en slik:

https://www.komplett.no/product/756526/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/adapter/apple-mini-displayport-til-vga?gclid=EAIaIQobChMI0e7o37PM6gIVyeeyCh1qsQcNEAAYASAAEgIR0PD_BwE&gclsrc=aw.ds

Finnes sikkert rimeligere uoriginale adaptere å få tak i. 

 

Lenke til kommentar
Valotunk skrev (3 timer siden):

Det stemmer nok. Hvis den er fra 2011 eller nyere så har den Thunderbolt. 

Da kan du bruke en slik:

https://www.komplett.no/product/756526/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/adapter/apple-mini-displayport-til-vga?gclid=EAIaIQobChMI0e7o37PM6gIVyeeyCh1qsQcNEAAYASAAEgIR0PD_BwE&gclsrc=aw.ds

Finnes sikkert rimeligere uoriginale adaptere å få tak i. 

 

Takk for tips. Kjøpte en slik på Pipin, faktisk nokså lik pris. Gutten i kassa var usikker på temaet og forhørte seg m tekniker. Tekniker bekreftet utfordring m å få bilde via hdmi adapter, slik som nevnt her. Og mente VGA - Thunderbolt skulle fungere. 

Har testet på en eldre PC skjerm som har VGA kontakt - fikk bilde på skjermen. Hurra?  
Da får jeg håpe prosjektoren i lokalet også funker med denne løsningen. 

Får man PC lyd også gjennom denne koblingen? 

Lenke til kommentar
Reggy skrev (21 minutter siden):

Takk for tips. Kjøpte en slik på Pipin, faktisk nokså lik pris. Gutten i kassa var usikker på temaet og forhørte seg m tekniker. Tekniker bekreftet utfordring m å få bilde via hdmi adapter, slik som nevnt her. Og mente VGA - Thunderbolt skulle fungere. 

Har testet på en eldre PC skjerm som har VGA kontakt - fikk bilde på skjermen. Hurra?  
Da får jeg håpe prosjektoren i lokalet også funker med denne løsningen. 

Får man PC lyd også gjennom denne koblingen? 

Nei dessverre, VGA overfører kun bilde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...