Gå til innhold

Del internett fra mobil til pc - problemer


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å dele internett fra mobil til bærbar pc. 

Mener å ha gjort alt riktig, men når jeg skriver inn passordet/sikkerhetsnøkkelen på pc'en, det som står oppgitt på mobilen under menyen "Mobil trådløssone", får jeg bare beskjed om at "Kan ikke koble til dette nettverket". 

Mobilen er en Samsung Galaxy S7 med Android 8.0

Noen som har tips til hva som kan være problemet?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer det med andre mobiler, PC'er eller andre enheter?

Du kan jo forsøke å resette nettverksinnstillinger på mobilen, litt usikker på om det vil påvirke Delt internett, men verdt et forsøk (den vil også slette lagrede passord på WiFi'er du har koblet til tidligere til info).

Lenke til kommentar

Har ingen andre mobiler eller pc'er å prøve det ut på. Har bare min stasjonære pc i tillegg, men den har jeg kun kablet internett forbindelse på. Prøvde å koble mobil til den stasjonære, men den finner ingen nettverk i nærheten. Har aldri brukt annet enn kablet internett på den.

Min bærbare pc finner nettverket på mobilen, AndroidAP, men som sagt når jeg skriver inn passordet, så stopper det.

Er litt skeptisk til å resette nettverksinnstillinger. Redd jeg kødder til noen innstillinger så jeg får andre problemer. Er ikke sååå datakyndig.

Men ellers takk for tilbakemelding.

 

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte nå å endre både nettverksnavn og senere endret jeg passordet også. Men får bare samme beskjed. "Kan ikke koble til dette nettverket".

Sendte melding til min mobil operatør og de skulle sjekke med teknisk avdeling der om de kunne ha svar på problemet.

Mulig eneste løsning er som du sier, å resette nettverksinnstillinger. Har måtte resette routeren til min pc noen ganger også hvis jeg har hatt problemer med internettforbindelsen. Og det har hjulpet i de tilfellene.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trolig ligger feilen i pc. Du kan slette kjente/eksisterende tilkoblede nett, for deretter å legge de til på nytt (gjelder særlig nettverket/nettverkene i forbindelse med dette). Dette fjerner tidligere passord og innstilllinger for nettet du forsøker koble til.

Innstillinger -wifi - wifi igjen - nå vil du trykke på adminisitrer kjente nett

Hvilke operatør bruker du?

Lenke til kommentar

Forsøkte nå å koble til via usb og det fungerte. Så da kan man jo egentlig bruke usb tilkobling da hvis man har med seg denne ledningen. 

Skal forsøke løsningen som Nidar2 kommer med også for å se om det fungerer. 

Bruker Fjordkraft som mobil operatør

Endret av jarmush
Glemte opplysning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...