Gå til innhold

Mia Electric


jokkee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å source slike ting selv. Det er bare en håndfull produsenter av bilglass, og jeg antar at de kun lager etter bestilling på større kontrakter.

Skal du virkelig begynne å grave så kan du ringe til tidligere importører eller merkeverksted i Norge og utlandet, og høre om de har frontruter på lager. Jeg er sikker på at det eksisterer frontruter et sted, men at de støver ned på noen lagerreoler.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men hvordan fungerer det i praksis om man har forsikring mot steinsprut, så får man ikke tak i frontrute? ? 
Står det med liten skrift i forsikringsvilkårende at det kun gjelder dersom man kan få tak i ruten eller må de ut med større beløp til bileier om de ikke får skaffet?

Lenke til kommentar
Merko skrev (16 timer siden):

Litt off-topic, men hvordan fungerer det i praksis om man har forsikring mot steinsprut, så får man ikke tak i frontrute? ? 
Står det med liten skrift i forsikringsvilkårende at det kun gjelder dersom man kan få tak i ruten eller må de ut med større beløp til bileier om de ikke får skaffet?

Sannsynligvis ja. Forsikringssleskapene (ikke feilstavet nei) vet å sikre seg på alle bauer og kanter.

 

jokkee skrev (16 timer siden):

Er vel ikke noen som tilfeldigvis vet hvor man kan få tak i frontrute til en Mia Electric?

Har du prøvd å søke på ebay? Tror det er lettere å finne noe i utlandet (produksjonslandet?) enn i Norge.

Lenke til kommentar
jokkee skrev (16 timer siden):

Hei!

Er vel ikke noen som tilfeldigvis vet hvor man kan få tak i frontrute til en Mia Electric?

8911111142425341600x1060_0.jpg

Det er mulig å lage en vil jeg tro.

Du kan gå til en glassmester og ta med bilen så han kan ta alle mål og vinkler. Så kan han nok kutte til et helt likt et. Frontruter må være laminert, men det blir nok ikke noe problem for en glassmester.

Trenger ikke å være så dyrt heller. Jeg fikk laget et lite glass i fjor for 500kr (firkantet og ulaminert dog).Så jeg ville ringt rundt og sjekket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...