Gå til innhold

Skal være bekymret for ID.3: Volkswagens programvare­sjef byttes ut etter bare to uker i rollen


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, JØI said:

Hæ? Oppdaterer programvaren før kunden får den og opplever problemer? Amatører! Har de ikke lært av TSLA at programvaren i bilen skal være beta hele bilens levetid? 

Det er jo en Beta VW installerer på bilene her. Kundene som får bilen må levere den inn etterhvert å få installert ny programvare, og først etter det vil OTA forhåpentligvis fungere.

Men lurer på om de kan gjøre det mens kunden tar en kopp kaffe, eller om den må stå en hel natt da og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Complexity skrev (1 time siden):

Det er jo en Beta VW installerer på bilene her. Kundene som får bilen må levere den inn etterhvert å få installert ny programvare, og først etter det vil OTA forhåpentligvis fungere.

Men lurer på om de kan gjøre det mens kunden tar en kopp kaffe, eller om den må stå en hel natt da og.

Dt er ikke en beta, det er en versjon som fungerer på alle aktiverte funksjoner. Så vil flere funksjoner slås på etter hvert. VW har såpass kontroll og er såpass trygge på et de faktisk leverer fra seg at de slipper å merke programvaren med beta. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (9 minutter siden):

Dt er ikke en beta, det er en versjon som fungerer på alle aktiverte funksjoner. Så vil flere funksjoner slås på etter hvert. VW har såpass kontroll og er såpass trygge på et de faktisk leverer fra seg at de slipper å merke programvaren med beta. 

Så du mener all software og fw er testet en  milliard miles? Tesla trenger ikke gjøre det de heller, men det merkes <1 mrd miles.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (26 minutter siden):

"Er nok"... Tesla er iallefall ærlig om dette, de sier det som det er. 

Neida, de sier slike ubetydelige små tall fordi de vet at intetanende folk blir imponert av dem. Det ser man jo her inne fra din side der det er tydelig at du trur Tesla har noen form for ledelse, og bruker det tallet som om det har noen verdi. ADAS systemer finnes overalt. 

Tesla er avhengig av at folk nesten krasjer og krasjer for å hente data for å trene. Du er endel av en gruppe Crash test dummies for å berike en mann altså, og skryter av det. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (24 minutter siden):

Neida, de sier slike ubetydelige små tall fordi de vet at intetanende folk blir imponert av dem. Det ser man jo her inne fra din side der det er tydelig at du trur Tesla har noen form for ledelse, og bruker det tallet som om det har noen verdi. ADAS systemer finnes overalt. 

Tesla er avhengig av at folk nesten krasjer og krasjer for å hente data for å trene. Du er endel av en gruppe Crash test dummies for å berike en mann altså, og skryter av det. 

Siter meg gjerne på disse påstandene og kom med kilder, ellers er det greit å droppe det.

 

Ser jo hvordan det gikk med level 3 prosjektet til Audi, skrinlagt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (45 minutter siden):

Siter meg gjerne på disse påstandene og kom med kilder, ellers er det greit å droppe det.

"de sier" som I Tesla. Ikke deg. 

Salvesen. skrev (45 minutter siden):

Ser jo hvordan det gikk med level 3 prosjektet til Audi, skrinlagt.

Enklere å kjøpe seg opp hos spesialistene ja. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Så du mener all software og fw er testet en  milliard miles? Tesla trenger ikke gjøre det de heller, men det merkes <1 mrd miles.

Programvare kan testes i det uendelige uten at det betyr en tøddel. Programvaren må avluses uavhengig av mengde test. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
oophus3do skrev (1 time siden):

Neida, de sier slike ubetydelige små tall fordi de vet at intetanende folk blir imponert av dem. Det ser man jo her inne fra din side der det er tydelig at du trur Tesla har noen form for ledelse, og bruker det tallet som om det har noen verdi. ADAS systemer finnes overalt. 

Tesla er avhengig av at folk nesten krasjer og krasjer for å hente data for å trene. Du er endel av en gruppe Crash test dummies for å berike en mann altså, og skryter av det. 

Galskapen er at de helt bevisst utsetter andre for fare. Teslaratiene må gjerne drepe seg i trafikken for min del, men de drar andre med seg i dragsuget. Er jo bare flaks at politi og brannmenn ikke er drept av Tesla på AP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Men da har vi det da, vw sin software er like beta som Tesla sin. Om en ser på Tesla sin forklaring på ordbruken beta. 

Så lagerstyringssytemer blir omkvalifisert til beta hvis en finner en bug? Du ser urimeligheten? En selger ikke programvaren og tar betalt for den og fremdeles kaller den beta.

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

Så lagerstyringssytemer blir omkvalifisert til beta hvis en finner en bug? Du ser urimeligheten? En selger ikke programvaren og tar betalt for den og fremdeles kaller den beta.

Ehm hva? Nei det har jeg ikke påstått i det heletatt. Forøvrig er det jo normalt å levere "test" software etter bugfix ja, for validering.

 

Jo, Tesla gjør det og innenfor deres forklaring på beta gjør alle andre det også. De kaller det bare ferdig. Tesla er åpen om at de mener det trengs mer empiri enn de selv kan teste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Ehm hva? Nei det har jeg ikke påstått i det heletatt. Forøvrig er det jo normalt å levere "test" software etter bugfix ja, for validering.

 

Jo, Tesla gjør det og innenfor deres forklaring på beta gjør alle andre det også. De kaller det bare ferdig. Tesla er åpen om at de mener det trengs mer empiri enn de selv kan teste. 

Hvorfor er ikke da Nissan sin ProPilot beta?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Etter alt jeg vet er den etter Tesla sin definisjon beta. Eller har du informasjon om at den er testet >1mrd miles? 

 

Men den er ikke beta. Den fungerer nøyaktig som lovet og forventet.

 

Tesla vet st de må skryte på seg ting de ikke kan få til derfor kaller de ting som ikke kan virke for beta. I samme slengen utsetter Tesla andre bilister og ikke minst redningspersonell for stor fare. Det er bare et tidsspørsmål før en Tesla på AP dreper en brannmann eller politi fordi Musk og menigheten hans har oversolgt AP.

 

Tesla sin definisjon av beta er falsk.

 

Edit: Nissan har kompetente ansatte som kjører selv og debugger og utvikler i sanntid. Nissan sørger for at alt fungerer som beskrevet før kundene får bilen. Ingeniørene til Nissan tar en Toyota og er der ting skjer for å se, føle og oppleve på kroppen alle situasjonene som kan oppstå. De overlater ikke det til ukvalifiserte dypt troende disipler. Nissan har forstått at førerassistanse trenger solid kompetanse og forsking for å utvikles og implementeres på et ansvarlig vis.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Men den er ikke beta. Den fungerer nøyaktig som lovet og forventet.

 

Tesla vet st de må skryte på seg ting de ikke kan få til derfor kaller de ting som ikke kan virke for beta. I samme slengen utsetter Tesla andre bilister og ikke minst redningspersonell for stor fare. Det er bare et tidsspørsmål før en Tesla på AP dreper en brannmann eller politi fordi Musk og menigheten hans har oversolgt AP.

 

Tesla sin definisjon av beta er falsk.

Og det gjør autopilot også?

 

Nei det er ikke forklaringen på ordet beta, det har jeg forklart deg tidligere.. det er en påstand i fra deg. Men du må gjerne bevise den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Gå tilbake noen poster, og slutt å troll. Så liten korttids hukommelse har du ikke angående påstanden om Teslas testing av SW. 

Jeg er fult klar over hva jeg har sagt jeg, og det strider i mot dine påstander. Synd, du ønsker ikke å skjerpe deg eller forklare hvor det kommer i fra. Slenger på troll også. Fint det, blir rapportering da i steden..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Ny påstand, hvor har jeg sagt dette? Vennligst siter om du skal holde på slik. Du søyt om dette i går, nå bør du følge egen standard.

Er det ikke det du mener da når du snakker om alle disse her miles? Er slik jeg oppfatter det men jeg kan ta feil her.

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

Er det ikke det du mener da når du snakker om alle disse her miles? Er slik jeg oppfatter det men jeg kan ta feil her.

Nei jeg mener ingenting, jeg bare gjengir hva tesla mener med ordet "beta". Jeg skriver ikke mellom linjene, mener jeg noe skriver jeg det. Ser dog ikke helt hvorfor du blander deg inn i dette? De løgnaktige påstandene er rapportert etter flere forsøk på å få noe svar på hvorfor de kom i det heletatt. Blir nok moderert vekk, nok en gang..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...