Gå til innhold

Holde igjen siste husleie?


Gjest ce9ca...c5d

Anbefalte innlegg

Gjest ce9ca...c5d

Er i ferd med å flytte snart etter å ha bodd i leiligheten i noen år. Har fra tidligere av dårlig erfaring med tilbakebetaling av depositum. Altså at utleier nekter å betale det tilbake. Vurderer å holde igjen siste husleie, skal uansett være ute derfra innen 14 dager etter siste husleie er betalt, så de rekker ikke akkurat å kaste meg ut. Depositumet er bare noen hundrelapper over husleien så er ikke så bekymret for å tape forskjellen.

Noen som har noe erfaring med å gjøre dette?

Anonymous poster hash: ce9ca...c5d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør være en spesifikk grunn til at du gjør det. Ta kontakt med utleier og spør om dere ikke kan komme frem til en avtale med en gang. Bli enige om ny leietager og følg kontrakten. Få tilbakebetalt for de dagene ny leietager eventuelt flytter inn. Du betaler ikke for andre. Du skal ha nøklene til datoen en ny leietager skal flytte inn.

Eneste negative erfaring jeg har er at utleier skrev på melding at ny leietager hadde skrevet under ny kontrakt, jeg hadde vasket og levert nøkler under oppsyn med ok fra utleier. Men så ombestemte h*n seg 2 dager etterpå og ville ha en måneds husleie (omtrent 9000 kr) fordi den tidligere leietagere plutselig var bundet av tidligere leiekontrakt. Nå var denne utleieren sløv og hadde ikke ordnet depositumskonto, så jeg stod på mitt og nektet. Det ble ingen mer krangel ut av det og h*n innså det var feil.

Det beste er å bli enige så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest ce9ca...c5d skrev (1 time siden):

Er i ferd med å flytte snart etter å ha bodd i leiligheten i noen år. Har fra tidligere av dårlig erfaring med tilbakebetaling av depositum. Altså at utleier nekter å betale det tilbake. Vurderer å holde igjen siste husleie, skal uansett være ute derfra innen 14 dager etter siste husleie er betalt, så de rekker ikke akkurat å kaste meg ut. Depositumet er bare noen hundrelapper over husleien så er ikke så bekymret for å tape forskjellen.

Noen som har noe erfaring med å gjøre dette?

Anonymous poster hash: ce9ca...c5d

Å bryte en avtale bare fordi du ikke kan se at utleier kan straffe deg er en dårlig strategi. Da skapet du en konflikt og unødvendig trøbbel for utleier helt uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ce9ca...c5d
Taurean skrev (2 timer siden):

Det bør være en spesifikk grunn til at du gjør det. Ta kontakt med utleier og spør om dere ikke kan komme frem til en avtale med en gang. Bli enige om ny leietager og følg kontrakten. Få tilbakebetalt for de dagene ny leietager eventuelt flytter inn. Du betaler ikke for andre. Du skal ha nøklene til datoen en ny leietager skal flytte inn.

Eneste negative erfaring jeg har er at utleier skrev på melding at ny leietager hadde skrevet under ny kontrakt, jeg hadde vasket og levert nøkler under oppsyn med ok fra utleier. Men så ombestemte h*n seg 2 dager etterpå og ville ha en måneds husleie (omtrent 9000 kr) fordi den tidligere leietagere plutselig var bundet av tidligere leiekontrakt. Nå var denne utleieren sløv og hadde ikke ordnet depositumskonto, så jeg stod på mitt og nektet. Det ble ingen mer krangel ut av det og h*n innså det var feil.

Det beste er å bli enige så fort som mulig.

Jeg har ikke noe med ny leietaker å gjøre. Dette er ikke enkeltperson som er huseier, kontrakt løper ut om noen uker og jeg har valgt å ikke fornye da jeg har kjøpt egen leilighet jeg skal flytte inn i.

Det jeg er bekymret for at de som sjekker leiligheten plutselig "finner" litt støv i taken og bestemmer seg for at det koster 2000 å fikse, og åi, en ripe i taket laget av arbeidere som huseier hadde innom, det var sikkert leietakers feil. La oss bare ta hele depositumet i samme slengen.

Anonymous poster hash: ce9ca...c5d

Lenke til kommentar
Gjest d6542...849
Gjest ce9ca...c5d skrev (På 13.7.2020 den 7.42):

Er i ferd med å flytte snart etter å ha bodd i leiligheten i noen år. Har fra tidligere av dårlig erfaring med tilbakebetaling av depositum. Altså at utleier nekter å betale det tilbake. Vurderer å holde igjen siste husleie, skal uansett være ute derfra innen 14 dager etter siste husleie er betalt, så de rekker ikke akkurat å kaste meg ut. Depositumet er bare noen hundrelapper over husleien så er ikke så bekymret for å tape forskjellen.

Noen som har noe erfaring med å gjøre dette?

Anonymous poster hash: ce9ca...c5d

Nei, det har du ikke lov til. 

Anonymous poster hash: d6542...849

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...