Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Ny" viftereim bråker - bekymring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Tullballj said:

Byttet viftereimen for et år siden, men nå bråker den (hyler) av og til. Har inspisert reimen og den ser ok ut. Kjøpte litt viftereim spray å biltema og sprayet den med. Det hjelper. Trenger jeg å bekymre meg da? 

Sjekk strammeren og løpehjulet. Viftereima på bilen min røk på vei til Nordkapp i forrige uke og jeg måtte ut med 14,000kr til Sulland. Byttet strammeren og begge løpehjul of fikset diverse skader under panseret. 
Multivan T4. 

Lenke til kommentar

Viftereimen ble byttet med ny i fjor. Fikk hjelp med å bytte den. Tror det er automatisk strammer på bilen. Når reimen skal av og på bruker man bare en 15 mm pipe på stramme hjulet og drar det opp, så er det bare å smette av reimen. Stramme hjulet spretter på plass igjen når du slipper det. Er en Peugeot 307.

Lenke til kommentar
On 7/12/2020 at 9:09 AM, Tullballj said:

Viftereimen ble byttet med ny i fjor. Fikk hjelp med å bytte den. Tror det er automatisk strammer på bilen. Når reimen skal av og på bruker man bare en 15 mm pipe på stramme hjulet og drar det opp, så er det bare å smette av reimen. Stramme hjulet spretter på plass igjen når du slipper det. Er en Peugeot 307.

Reima på bilen min var også ny og byttes på samme måten som på din. Ta ut reima og sjekk at alle løpehjul går fritt. Dynama, klimakompressor, servostyring og på strammeren.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...